Pentru prima dată, ŠKODA a vândut mai mult de 1 milion de
autovehicule într-un an calendaristic: 1.037.200 de unităţi livrate (2013:
920.800; o creştere de 12,7%).
Cea mai bună lună decembrie din istoria companiei: 81.900
de unități livrate (o creștere de 16,9%).
Succes internaţional: o creştere masivă pentru ŠKODA în
Europa şi China.
Cea mai tânără gamă de modele ŠKODA din toate timpurile este
primită excepţional.
Cea mai puternică piaţă individuală ŠKODA este China: un
record de 281.400 de unităţi livrate.
Ofensiva modelelor continuă în 2015 cu noua Fabia Combi
şi noul Superb.
ŠKODA
a stabilit un nou record de vânzări în 2014. Pentru prima dată în istoria de
119 ani a companiei, au fost vândute mai mult de 1 milion de automobile.
Livrările ŠKODA la nivel mondial au crescut cu 12,7%, ajungând la 1.037.200 de unităţi
anul trecut (2013: 920.800 unităţi). Cota de piaţă la nivel global a crescut cu
1,4% (2013: 1,3%). Doar în luna decembrie, vânzările ŠKODA la nivel global au
crescut cu 16,9%, ajungând la 81.900 de unităţi (decembrie 2013: 70.000). A
fost cea mai bună lună decembrie din întreaga istorie a companiei. În 2015
producătorul de automobile intenţionează să-şi continue dezvoltarea prin
intermediul unor noi modele.
”ŠKODA a înregistrat un succes răsunător pe fondul situaţiei generale
dificile de pe piaţă, cum a fost cea din 2014 şi a continuat să se dezvolte”, a
declarat Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland, Președintele Consiliului de Administrație ŠKODA. ”Odată cu stabilirea unui nou record de
vânzări şi cu mai mult de 1 milion de autovehicule livrate, în premieră, marca s-a
clasat in ”Liga Campionilor” producătorilor internaţionali importanţi. Impactul
celei mai mari ofensive a modelelor din istoria companiei noastre devine din ce
în ce mai puternic. Începând cu 2010 am reproiectat aproape integral portofoliul
şi ne-am extins în noi segmente. Odată cu noile noastre modele, câştigăm noi
grupuri de clienţi. Şi nu vom încetini viteza de dezvoltare în anii care urmează”
a declarat Vahland.
În 2014, ofensiva modelelor, care a început în urmă cu patru ani, a reprezentat
din nou prioritatea pentru producătorul ceh. ”Modul în care modelele noastre şi
marca noastră sunt percepute a atins cel mai înalt nivel din toate timpurile.
Am reuşit să ne creştem cota de piaţă în aproape toate regiunile,” a declarat Werner
Eichhorn, Membru al Consiliului de Administraţie ŠKODA, responsabil pentru Vânzări
și Marketing. În luna martie, avangardistul studiu
”ŠKODA VisionC” a fost prima rachetă
din arsenalul de artificii lansat de ŠKODA anul trecut. Modelele Octavia G-TEC,
Octavia Scout, trei ediţii speciale Monte Carlo pentru Citigo, împreună cu Yeti
şi Rapid Spaceback au urmat pe parcursul anului 2014. Noua ŠKODA Fabia a
asigurat finalul grandios în luna noiembrie.
Ofensiva modelelor producătorului ceh nu îşi va încetini ritmul în 2015.
Începând cu mijlocul lunii ianuarie, noua ŠKODA Fabia Combi va sosi la primii distribuitori.
Noua ŠKODA Superb va sărbători premiera mondială în februarie, în Praga, şi va
fi apoi prezentată la începutul lunii martie la Salonul Auto de la Geneva.
Lansarea pe piaţă a noului model Superb este planificată pentru mijlocul anului
2015. Acesta reprezintă începutul unei noi ere pentru producătorul ceh de
automobile şi este punctul culminant al ofensivei de modele ŠKODA de până acum.
În Europa de Vest, în 2014, ŠKODA a crescut mai mult decât piaţa
auto, înregistrând un plus al livrărilor de 11,8%, ajungând la 413.200 de
unităţi. Cota de piaţă s-a îmbunătăţit până la 3,4% (2013: 3,2%). În decembrie,
marca a livrat 28.800 de automobile către clienţii din Europa de Vest
(decembrie 2013: 31.300). În Germania, a doua cea mai puternică piaţă a
producătorului, livrările ŠKODA au crescut cu 9,6%, ajungând la 149.500 de unităţi
în 2014 (2013: 136.400), continuând să-şi consolideze poziţia de cea mai
puternică marcă străină de pe această piaţă. În Marea Britanie, creşterea a
fost de 15,1% - 76.000 unităţi - şi reprezintă un nou record ŠKODA în Insulele
Britanice. O creştere de două cifre a fost înregistrată şi în Olanda (18.600
unităţi; o creştere de 36,6%), Belgia (17.800 autovehicule; o creştere de
15,0%), Spania (17.800 automobile; o creştere de 32,5%), Italia (14.200; o
creştere de 17,3%), Suedia (13.600 maşini; o creştere de 10,5%), Irlanda (6.300
unităţi; o creştere de 27,5%) şi Portugalia (2.400 automobile; o creştere de
32,7%).
În Europa de Est, inclusiv în Rusia, ŠKODA a livrat către clienți un total de 119.200 de autovehicule în 2014 (2013:
125.400). Cota de piață a crescut la 4,3%,
de la 3,9% în 2013. În decembrie, ŠKODA a livrat 8.300 de unităţi în Europa de
Est (decembrie 2013: 12.300). În Rusia au fost vândute 84.400 de unități în 2014 (2013: 87.500), iar cota de piață a crescut până la 3,7% (2013: 3,4%). ŠKODA a înregistrat
o creștere de două cifre și în România (7.300 automobile; o creștere de 32,6%), Serbia (5.200 automobile; o
creştere de 24,2%), în Bulgaria (2.100 unități; o creștere de 20,4%) şi în Statele Baltice (5.400 maşini;
o creştere de 16,2%).
ŠKODA a jucat un rol important în Europa Centrală în 2014.
Creşterea a fost de 18,5%, ajungând la 149.900 de livrări (2013: 126.500). Cota
de piaţă s-a îmbunătăţit cu 19,9% (2013: 19,1%), iar vânzările de pe piaţa de
provenienţă, cea a Republicii Cehe, au crescut cu 16,9%, ajungând la 70.200 de
unităţi (2013: 60.000). Creşteri de două cifre au fost atinse şi în Polonia
(46.700 automobile; o creştere de 20,5%), Slovacia (16.400 vehicule; o creştere
de 10,6%), Ungaria (8.200 unităţi; o creştere de 12,7%), Slovenia (5.000
unităţi; o creştere de 38,1%) şi Croația (3.400 maşini; o creştere de 71,9%).
Vânzările ŠKODA au crescut într-un ritm susținut şi în China, cea mai puternică piață individuală la nivel mondial pentru
producătorul ceh. În 2014 livrările mărcii au crescut cu 24,0%, ajungând la
noua cifra-record de 281.400 de automobile (2013: 227.000). Cu 30.800 de
autovehicule vândute în luna decembrie, livrările către clienţi au crescut mai
mult de trei ori comparativ cu aceeaşi lună a anului precedent (decembrie 2013:
9.600 livrări) – a fost cea mai profitabilă lună pentru ŠKODA în China. În
2014, producătorul ceh s-a descurcat foarte bine şi în Israel (15.100 autovehicule;
o creştere de 5,1%), în Turcia (14.000 unităţi; o creştere de 9,4%) şi în
Algeria (11.100 maşini; o creştere de 21,2%). Către clienţii din India, ŠKODA a
livrat 15.500 de automobile în anul 2014 (2013: 22.600).
Livrările ŠKODA la clienți în anul 2014 (în unități, valori rotunjite, în funcție de model; +/- în procente, comparativ cu anul
2013):
ŠKODA Octavia (389.300; +8,3%)
ŠKODA Rapid (221.400; +113,3%)
ŠKODA Fabia (160.500; -20,5%)
ŠKODA Yeti (102.900; +24,8%)
ŠKODA Superb (91.100; -3,5%)
ŠKODA Roomster (29.600; -11,0%)
ŠKODA Citigo (comercializată doar în Europa: 42.500; -6,0%)
Livrările ŠKODA la clienți în luna decembrie 2014 (în unități, valori rotunjite, în funcție de model; +/- în procente, comparativ cu
luna decembrie 2013):
ŠKODA Octavia (35.100; +38,1%)
ŠKODA Rapid (18.600; +49,7%)
ŠKODA Fabia (9.700; -32,8%)
ŠKODA Yeti (7.400; +9,4%)
ŠKODA Superb (6.700; +30,7%)
ŠKODA Roomster (1.900; -32,8%)
ŠKODA Citigo (comercializată doar în Europa: 2.500; -17,0%)
Sursa: Patricia
Zegreanu, Marketing & Communication Manager Skoda
0 comentarii