Cel mai puternic derivat al gamei Civic va debuta oficial
în cadrului Salonului Auto de la Geneva promovând o aerodinamică extrem de
avansată, capabilă să permită noului model să atingă cea mai mare viteză de top
din segment.
Sute de ore de design
asistat de computer și teste în tunelul aerodinamic au generat un exterior pe atât de
spectaculos, pe atât de eficient în lupta împotriva rezistenței aerului. Dincolo de
nivelul de atracție exercitat de liniile lui Type R se află o stabilitate excepțională la viteze mari
asigurată de valori de top în materie de apăsare aerodinamică.
Rezultatul este o viteză
de top de 270 km/h, valoare ce nu poate fi rivalizată de concurenții săi din clasa
hot-hatch-urilor compacte cu tracțiune. Un atuu important ce lucrează împreună cu aerodinamica intens
studiata în vederea atingerii acestei cifre este noul propulsor pe benzină cu
injecție
directă VTEC Turbo, primul motor supraalimentat din istoria de 18 ani a gamei
Civic Type R. Puterea maximă dezvoltată de noul propulsor va depăși valoarea de 280 CP.
Unul dintre elementele
aerodinamice cu rol esențial în ecuația optimizării curenților de aer este podeaua plată a caroseriei care, împreună cu difuzorul
aerodinamic din partea din spate a mașinii, generează o zonă de curenți de aer care „lipește“ efectiv mașina de asfalt.
Eleronul impozant are o
structură specială în partea superioară, gândită pentru a genera și mai multă apăsare
aerodinamica în timp ce partea din față a mașinii prezintă decupaje generoase cu scop
dublu, de a oferi o răcire eficientă și de a genera curenți de apăsare pentru o
stabilitate ideală la viteze mari.
Pentru a folosi la maxim
resursele generoase de putere oferite de noul Type R, sistemul de frânare a
fost dezvoltat special pentru acest model de către prestigiosul producător
Brembo și dispune de discuri perforate și ventilate cu diametru de 350 mm în față cu etrieri cu 4
pistoane.
Noul Civic Type R va fi prezentat oficial la Salonul Auto
de la Geneva (3-15 martie) în culoarea Championship White – o nuanță specială ce a fost folosită de generații succesive ale hot-hatch-ului nipon.
Sursa: Bogdan
Stan, Area Sales&PR Coordinator HONDA TRADING ROMANIA
0 comentarii