A treia generație a modelului de clasă mică Honda va debuta
oficial la Salonul Auto de la Geneva și va folosi noua platformă globală Honda de
segment B. Grație noilor coordonate în materie de dimensiuni, Jazz va
beneficia de cea mai generoasă ofertă de spațiu din segment precum și de o versatilitate de neegalat.
Prezentat sub formă de concept la Salonul Auto de la Paris din 2014, a
treia generație Jazz se va lansa
în versiune de serie în cadrul Salonului Auto de la Geneva din luna martie,
alături de noul HR-V, noul Civic Type R și supercar-ul Honda NSX.
În stilul inaugurat de prima generație Jazz, noul model păstrează abordarea tip
monovolum a caroseriei cu scopul de a oferi valori de referință în materie de spațiu interior, dar adaugă elemente de design ce
caracterizează noua identitate de brand Honda.
Noua platformă de segment B (folosită și de crossover-ul HR-V) include o serie de inovații structurale importante, toate cu scopul de a
optimiza la maxim raportul între dimensiunile exterioare și cele interioare. Rezervorul de carburant a fost
plasat în partea din față a mașinii, situație ce permite integrarea inovatorului sistem de
rabatare a banchetei Magic Seats, unic în segmentul B.
Noul Jazz este mai lung cu 95 mm, iar ampatamentul măsoară și el 30 mm în plus față de generația precedentă, dimensiuni ce permit atingerea unor
valori de referință în clasă atunci
când discutăm despre spațiul oferit
pasagerilor (cap/genunchi/umeri).
Volumul standard al portbagajul măsoară 354 l sau 884 l cu bancheta
rabatată (valorile sunt măsurate până la nivelul suprafeței vitrate), cifre ce clasează noul Jazz pe prima
poziție în segmentul din care face parte. Ca volum
standard, noul Jazz poate fi comparat inclusiv cu modele din clasa imediat
superioară. Pentru a completa latura practică deschiderea hayonului este una
deosebit de generoasă, iar pragul de încărcare situat cât mai jos, pentru a
facilita încărcarea obiectelor grele.
Sistemul inovator de rabatare a banchetei intitulat Magic Seats permite
clienților să plieze bancheta atât la orizontală
(clasic) cât și pe verticală,
ideal pentru a transporta obiecte înalte și voluminoase care nu ar putea fi stocate în
portbagaj. Sistemul Magic Seats, unic în industria auto, este folosit și de modelele HR-V și Civic.
Noua platformă tehnică utilizată de Jazz a permis scăderea greutății totale a mașinii comparativ cu modelul precedent, în timp ce
rigiditatea torsională a avut de câștigat. Creșterea ampatamentului, dublată de o structură nouă a
suspensiei față/spate și o recalibrare a amortizoarelor generează o ținută de drum ce se remarcă prin confort și manevrabilitate. Sistemul de direcție asistat electric a trecut și el printr-un set de modificări menite să
îmbunătățească feedback-ul
oferit șoferului.
Gradul de confort asigurat pasagerilor are de câștigat și la capitolul acustică, cu o atenție sporită acordată părții față a mașinii și a zonei inferioare a caroseriei, ce include
deflectoare aerodinamice poziționate sub podeaua
automobilului pentru a optimiza rezistența aerodinamică.
Noul Jazz va fi disponibil inițial cu o unitate pe benzină de 1.3 l i-VTEC ce va
produce 102 CP, care face parte din noua gamă de propulsoare avansate Earth
Dreams compatibile cu standardul de poluare Euro 6. Noul propulsor va putea fi
cuplat unei transmisii manuale cu 6 trepte sau automată tip CVT.
Sistemul de infotainment Honda Connect, lansat pe noul Civic și CR-V, va fi disponibil opțional pe modelul Jazz și va oferi clienților o experiență multimedia de top grație sistemului de operare Android și a procesorului grafic NVIDIA Tegra 3. Ca și modelele precizate anterior, noul Jazz va
dispune în echiparea standard de sistemul de asistență CTBA (City Brake Active) ce poate frâna automat
la viteze de până la 30 km/h pentru a evita sau limita efectele unui eventual
incident nedorit.
Noua
generație Jazz va fi disponibilă pe piața din
România începând din toamna acestui an. Data exactă de lansare, prețurile
și echipările vor fi comunicate ulterior.
Sursa: Bogdan
Stan, Area Sales&PR Coordinator, HONDA TRADING ROMANIA
0 comentarii