Tehnologiile vizionare destinate construcției de anvelope prezentate la Salonul Internațional Auto de la Geneva.
Ideile din spatele a două concepte expuse de Goodyear
Tire & Rubber Co. în această săptămână la ediția 85 a Salonului Internațional Auto de la Geneva ar putea schimba
radical rolul mașinii și al anvelopelor în viitor.
Deși cele două anvelope
prezenate sunt doar la stadiul de concepte, tehnologii futuriste provoacă
imaginația și aruncă câteva raze de lumină asupra a ceea ce ar putea fi întrezărite la
orizont de aici ca inovații practice.
Primul concept – numit “BHO3” – oferă posibilitatea de a
schimba bateriile mașinilor electrice prin transformarea căldurii generate de rostogolirea unei
anvelope în energie electrică. Cel de-a doilea concept – numit “Triple Tube” – conține trei tuburi care ajustează
presiunea aerului în anvelopă ca răspuns la schimbarea condițiilor de drum, livrând
noi niveluri de performanță și versatilitate.
“Aceste anvelope concept
reimaginează rolul pe care anvelopele l-ar putea juca în viitor,”a spus Joe
Zekoski, Vice Președinte Senior la Goodyear și CTO. “Noi ne imaginăm un viitor în care produsele noastre devin din ce în
ce mai integrate cu vehiculul și cu consumatorul, mai prietenoase cu mediul înconjurător și mai versatile.”
Informații suplimentare despre
cele două concepte de anvelope:
BHO3
Aceste anvelope
generează electricitate prin acțiunea materialelor în interiorul anvelopei care captează și transformă energia
creată prin căldură atunci când se flexează în timpul rostogolirii în condiții normale de condus.
Materialele folosite ar optimiza capacitățile de generare de electricitate ale
anvelopei, precum și rezistența la rulare.
Atâta timp cât cererea
pentru mașini electrice este în creștere, această tehnologie are potențialul de a contribui semnificativ la găsirea
unei soluții la provocările legate de mobilitatea viitorului. Această tehnologie
vizionară pentru construcția anvelopelor ar putea elimina anxietățile pe care pasionații de mașini electrice le au în
legătură cu acestea.
TRIPLE TUBE
Această anvelopă prezintă
trei tuburi în interiorul anvelopei. Tuburile sunt localizate dedesubtul benzii
de rulare și în apropierea umerilor dinstre interiorul și exteriorul anvelopei,
precum și în apropierea centrului acesteia. Anvelopa eliberează, în baza unei pompe
interne care mișcă aerului, aer din camera principală în cele trei camere individuale, sau
în cele trei tuburi. Anvelopa se ajustează automat – de una singură – în trei
poziții în
funcție de
condițiile
de drum.
- Poziția
Eco/Safety– cu un nivel maxim al presiunii în cele trei tuburi – oferă o
rezistență la
rulare scăzută.
- Poziția Sporty– cu
un nivel redus al presiunii în tubul situat în apropierea umărului lateral
dintre interiorul anvelopei – oferă o mai bună manevrabilitate pe uscat
printr-o pată de contact optimizată.
- Poziția Wet Traction– cu o presiune maximizată în tubul central al anvelopei – furnizează o rezistență sporită la acvaplanare prin intermediul unei ridicături în centrul anvelopei.
Deși aceste trei anvelope
sunt concepte ale viitorului, Zekoski spune că ele reprezintă un aspect esențial al strategiei
Goodyear’pentru inovare, ce insuflă spre viitor și inspiră mentalitatea
echipelor de cercetare și dezvoltare ale companiei.
“Este mai important ca
oricând pentru noi să rămânem ferm ancorați în acest proces de inovare pe care îl
dezvoltăm în spatele liniilor de piață, care ne obligă să rămânem centrați și să anticipă evoluția rapidă a nevoilor consumatorilor noștri,” a spus Zekoski.
Pe lângă aceste anvelope
concept, Goodyear introduce de asemenea la Salonul Internațional Auto de la Geneva
o anvelopă care poate fi o soluție reală la provocările mobilității societale de astăzi: mult premiata
anvelopă de vară EfficientGrip Performance ca prezintă ratingul A atât la rezitența la rulare[1]cât și la aderența pe carosabil umed[2]conform
etichetei UE pentru anvelope. Noile anvelope EfficientGrip Performance disponibile
pe piață în opt dimensiuni care au ratingul AA oferă consumatorilor o opțiune pentru a influența pozitiv performnața legată de protejarea mediului înconjurător și de siguranță prin reducerea
consumului de carburant al mașinii și prin scurtarea distanțelor de frânare pe carosabil umed față de anvelopele cu ratinguri mai mici
confiorm aceleiați etichete.
Sursa: Izabella Ghita,
PR Managing Partner INKCOMM PR
[1]Diferența dintre o anvelopă cu rating A și una
cu rating G înseamnă o reducere a consumului de carburant cu până la 7,5%.
Alegând un set de anvelope cu rating A în locul unuia cu ratingG pot fi
economisiți peste 6 litri de carburant la mia de kilometri. La un cost mediu al
carburantului de 1,50 de dolari per litru și cu o anvelopă cu un kilometraj
mediu de 35 de mii de kilometri, aceasta ar putea însemna un potențial de
economisire de 300 de dolari pe toată durata de viață a anvelopei. (Sursa:
European Commission's impact Assessment SEC (2008) 2860. În cazul în care
măsurarea se face conform metodelor de test stabilite prin actul normativ EC
1222/2009). Consumul actual de carburant
i econ omiile realizate pot varia, în funcție, printre altele, și de nivelul
presiunii în anvelope, a greutății mașinii și a stilului de condus.
[2]Eticheta indică distanța de frânare pe asfalt
umed, la o viteză de 80 km/h. Pentru o mașină de pasageri ce frânează în plin
la 80kphun set de anvelope cu rating A poate frâna cu până la 18 metri (patru
lungimi de mașină) mai puțin decât un set de anvelope cu rating F. Într-o situație de urgență, un singur metru
poate face diferența. (Sursa: European Commission's impact Assessment SEC
(2008) 2860. În cazul în care măsurarea se face conform metodelor de test
stabilite prin actul normativ EC 1222/2009). Distanța de frînare poate varia în
furncție de condițiile de mediu și de alti factori. Conducătorii auto trebuie
să respecte întotdeauna distanțele de frînare recomandate când conduc.
Viitorul arata bine, va arata mereu bine insa cel mai important mai presus de toate chiar si la autovehicule conteaza cum arata prezentul spun asta pentru ca observ ca uni prezinta chestii care sunt ireala sau care "sunt in lucru", ceea ce mi se pare usor o mica amageala.
RăspundețiȘtergere