Dani Sordo, locul șase la general, este cel mai bine clasat echipaj Hyundai
Motorsport dupa ziua de vineri din Raliul Mexicului.
Thierry Neuville a câștigat două speciale la volanul modelului Hyundai i20 WRC,
dar o pană pe proba El Chocolate l-a oprit din lupta pentru prima poziție
Hayden Paddon va continua Raliul Mexicului conform
regulamentului Rally 2, după abandonul său de pe PS4.
Echipa Hyundai Motorsport și-a demonstrat competitivitatea pe specialele de vineri
din Raliul Mexicului, după ce Thierry Neuville (#7 Hyundai i20 WRC) a câștigat două probe speciale (PS1 & PS5) și a fost implicat în lupta pentru prima poziție în clasamentul general.
Totuși, după cele opt probe speciale
de vineri, Dani Sordo și Marc Martí (#8 Hyundai i20 WRC) ocupă poziția a șasea la general și sunt cel mai bine clasat
echipaj Hyundai Motorsport în etapa a treia din Campionatul Mondial de Raliuri
FIA (WRC)
Nici Neuville și nici Hayden Paddon (#20 Hyundai i20 WRC) nu au reușit să termine ziua de vineri în urma incidentelor de pe speciala El Chocolate, cea mai lungă și dură din programul zilei.
Sordo va încerca să se lupte în
continuare pentru un loc în top șase, spaniolul venind după o
accidentare care l-a împiedicat să participe în Raliul Suediei. Dani Sordo este
cel mai bine clasat pilot al echipei Hyundai Shell World Rally și va încerca să-și consolideze poziția pe probele de sâmbătă.
“Este extraordinar
că pot participa alături de echipă în Raliul Mexicului și am avut o zi bună. Am avut și noi mici probleme, dar senzația pe care o ai când ajungi la sosire după o zi ca asta este incredibilă.
La prima trecere pe El Chocolate am avut probleme cu cutia de viteze și apoi, la trecerea printr-un vad de apă am murdărit parbrizul și vizibilitatea a fost foarte proasta. Am fost mulțumit de evoluția mea, iar mașina s-a comportat excelent. Nu am probleme din punct de vedere fizic, dar
sâmbătă ne așteaptă o zi și mai lungă”, a spus Dani
Sordo.
Neuville a avut un început
senzațional în Raliul Mexicului. Belgianul a câștigat prima probă, programată
joi seara, și a fost cel mai rapid pe prima specială de vineri. Neuville și Nicolas Gilsoul, copilotul
său, au fost implicați în lupta pentru prima poziție până când au făcut o pană pe
El Chocolate și au lovit mașina.
“Este un final
trist al unei zile excelente pentru mine până în acest moment. Nu ne așteptam să avem o evoluție atât de bună, ținând cont că am fost a doua mașina la start, dar o alegere
inteligentă a pneurilor și o mașină foarte competitivă ne-a ajutat să compensăm acest deficit. Am avut un
ritm foarte bun și m-am simțit excelent. Pe speciala a patra m-am răsucit și am pierdut cam zece secunde, dar apoi am câștigat următoarea probă și am rămas în lupta pentru prima poziție. La cea de-a doua trecere pe
speciala El Chocolate am făcut o pană și am pierdut controlul mașinii. Ne-am răsturnat, am spart radiatorul și a fost imposibil să mai continuăm”, a spus Neuville.
La prima sa participare în
Raliul Mexicului, Hayden Paddon (#20 Hyundai i20 WRC) a avut și el probleme pe speciala El
Chocolate (44.13km). La prima trecere pe probă, neozeelandezul a lovit un
bolovan și a fost nevoit să abandoneze. Pilotul echipei Hyundai Mobis World Rally va
reveni însă în cursă, conform regulamentului Rally 2, și va continua să acumuleze
experiență în acest raliu extrem de solicitant.
“Am început ziua de
vineri cu cel de-al șaptelea timp pe PS3 și m-am simțit excelent la volan. Mi-am intrat repede în ritm, dar pe speciala El
Chocolate am făcut o greșeală într-un viraj strâns de stânga, Am pierdut spatele pe frânare și am lovit un bolovan. Din păcate nu am reușit să rezolvăm problema acolo și ne-am oprit. Este păcat
pentru că m-am simțit excelent la volanul modelului Hyundai i20 WRC, dar vom continua
sâmbătă și chiar dacă vom fi primul echipaj la start vom încerca să acumulăm cât
mai multă experiență”, a spus Paddon.
Pentru echipa Hyundai
Motorsport, performanțele obținute de cele trei echipaje aici sunt încurajatoare. Neuville a câștigat două probe speciale și a fost implicat încă de la
început în lupta pentru prima poziție, ceea ce arată clar
progresele echipei cu modelul Hyundai i20 WRC.
“Pe de-o parte este
dificil de digerat faptul că am pierdut două mașini vineri, dar pe de altă
parte trebuie să fim mulțumiți de faptul că și aici Thierry a fost cel mai apropiat rival al campionului mondial. A câștigat două probe și a avut același ritm cu liderul raliului. Din păcate pana de pe El Chocolate l-a scos
din cursă și nu a putut merge mai departe. Și Hayden a avut un start bun,
dar o greșeală pe speciala a patra l-a obligat să se oprească. Mașinile noastre s-au comportat bine până acum și toți cei trei piloți au fost mulțumiți cu setările făcute. Dani este cel mai bine clasat pilot al nostru, iar
Paddon va lua startul în Rally 2. Să sperăm că și Thierry va putea face același lucru, dar va trebui să analizăm defecțiunele apărute în urma
incidentului. Sper să putem continua raliul cu toate cele trei mașini și să avem același ritm ca și până acum”, a spus Michel
Nandan, directorul echipei.
Clasament general dupa ziua 1 din Raliul Mexicului
S. Ogier / J. Ingrassia
(Volkswagen Polo R WRC) 1:45:03.0
J.M Latvala / M. Anttila
(Volkswagen Polo R WRC) +13.5
M. Østberg / J. Andersson
(Citroën DS3 WRC) +29.5
A. Mikkelsen / O. Floene
(Volkswagen Polo R WRC) +45.2
E. Evans / D. Barritt (Ford
Fiesta RS WRC) +1:03.9
D. Sordo / M. Martí (Hyundai i20 WRC) +1:40.5
M. Prokop / J. Tomanek (Ford
Fiesta RS WRC) +2:03.5
Y. Protasov / P. Cherepin (Ford
Fiesta RRC) +4:57.7
N. Al-Attiyah / M. Baumel (Ford
Fiesta RRC) +5:12.2
N. Fuchs / F. Mussano (Ford
Fiesta R5) +7:58.7
…
19. T. Neuville
/ N. Gilsoul (Hyundai i20 WRC) +21:04.3
...
27. H. Paddon /
J. Kennard (Hyundai i20 WRC) +49:05.6
Sursa: Hyundai Auto Romania
0 comentarii