După 5 ani de așteptare, primul Civic Type R din istorie cu
un motor supraalimentat debutează cu un set de performanțe ce îl propulsează pe prima poziție în segmentul compactelor sportive: 0-100
km/h – 5,7 secunde și o viteză de top de 270 km/h.
Primele trei generații ale hot-hatch-ului nipon au demonstrat
performanțele dinamice de top oferite de tehnologia i-VTEC asociată
motorizărilor aspirate, iar acum a venit momentul pentru ca Type R să acceseze
potențialul supraalimentării.
Civic Type R este astfel
primul model Honda la nivel mondial care va beneficia de noul propulsor 2.0
VTEC TURBO, unitate ce va oferi cel mai ridicat nivel de performanță din istoria de 22 de
ani a gamei Type R.
Noul propulsor
beneficiază de injecție directă, tehnologie VTEC și o turbină de ultimă generație pentru a oferi performanțe de referință în segmentul hot-hatch-urilor cu tracțiune: 310 CP/6.500 rpm și 400 Nm/2.500 rpm.
Parte a familiei Earth Dreams, propulsorul 2.0 VTEC TURBO va păstra
caracteristica tradițională a motoarelor Honda pe benzină cu zona roșie a turometrului
marcată la 7.000 rpm. Grație tehnologiei VTEC, noul propulsor va oferi cantități importante de cuplu
încă de la turații inferioare în timp ce configurația turbinei va susține performanțele pe întreaga plajă de
turație a
motorului.
La acest capitol, cel al
performanțelor dinamice, noul Type R redefinește termenul de hot-hatch, cu un sprint 0-100
km/h realizat în doar 5,7 s și o viteză de top de 270 km/h. Ambele valori stabilesc cifre de referință în clasa hot-hatch-urilor
cu tracțiune.
Puterea este transmisă
roților
față
exclusiv prin intermediul unei transmisii manuale cu 6 trepte, această soluție fiind aleasă pentru a
pune bazele unei relații cât mai directe între mașină și șofer.
Viteza de top de 270
km/h a fost posibilă datorită unui profil aerodinamic extrem de avansat, obținut în urma designului
asistat de computer și a testelor în tunelul aerodinamic de la facilitatea de dezvoltare din
Sakura, Japonia (unde a fost dezvoltată și unitatea de propulsie pentru monopostul de
F1 McLaren-Honda).
Dincolo de nivelul de
atracție
exercitat de liniile lui Type R se află o stabilitate excepțională la viteze mari
asigurată de valori de top în materie de apăsare aerodinamică.
Unul dintre elementele
aerodinamice cu rol esențial în ecuația optimizării curenților de aer este podeaua plată a caroseriei care, împreună cu difuzorul
aerodinamic din partea din spate a mașinii, generează o zonă de curenți de aer care „lipește“ efectiv mașina de asfalt.
Eleronul impozant are o
structură specială în partea superioară, gândită pentru a genera și mai multă apăsare
aerodinamică în timp ce partea din față a mașinii prezintă decupaje generoase cu scop
dublu, de a oferi o răcire eficientă și de a genera curenți de apăsare pentru o
stabilitate ideală la viteze mari.
Pentru a folosi la maxim
resursele generoase de putere oferite de noul Type R, sistemul de frânare a
fost dezvoltat special pentru acest model de către prestigiosul producător
Brembo și dispune de discuri perforate și ventilate cu diametru de 350 mm în față cu etrieri cu 4
pistoane. Noul Type R va beneficia de anvelope dezvoltate special împreună cu
un reputat producător mondial, ce vor fi montate pe jante cu design special pe
19“.
O altă premieră
tehnologică aplicată noului Type R este sistemul de amortizoare adaptive ce
permite controlul independent pe fiecare roată cu scopul de a limita efectele
nedorite ale transferului de greutate pe perioadele de accelerație/frânare sau schimbare
de direcție. Gestionarea atentă a mișcărilor verticale ale roților generează o ținută de drum extrem de stabilă, importantă atât în plan dinamic cât și atunci când vorbim
despre confort în exploatarea de zi cu zi.
Puntea față beneficiază de o
arhitectură specifică modelului Type R (intitulată Dual Axis Strut Front
Suspension), dezvoltată special pentru transfera puterea motorului cu maximă
eficiență. În comparație cu un Civic de serie, fenomenul de virare indusă de cuplu este redus cu
50% în timp ce noua configurație a punții spate îmbunătățește cu
180% rezistența la torsiune.
Noul Civic Type R va fi
primul model Honda la nivel european ce va beneficia de un mod de condus
special intitulat „+R“ ce poate fi accesat prin intermediul unui buton plasat
în zona cadranelor de bord. Activarea acestui mod de condus oferă un răspuns
mai agresiv din partea motorului prin modificarea caracteristicilor de livrare
a cuplului, o rigiditatea superioară din partea sistemului adaptiv de
amortizare (+30% forță suplimentară de amortizare) și o asistare redusă din partea direcției electrice pentru un plus de feedback.
Interiorul primește elemente distinctive
printre care se numără maneta schimbătorului cu element superior din aluminiu,
scaune cu suport lateral pronunțat, plafon din material de culoare neagră și cusături roșii pe scaune și volan.
Clienții vor putea opta pentru
pachetul GT ce include accente roșii în zona spoilerelor față/spate precum și o suită generoasă de echipamente de confort printre care se numără
sistemul de climatizare cu două zone, senzori de parcare față/spate, senzori de
lumină/ploaie, sistem de navigație Garmin integrat în interfața multimedia Honda Connect, lumină ambientală de culoare roșie, sistem de sunet
Premium cu 8 difuzoare și o putere de 320 W etc.
Pachetul GT include și sistemele de asistență din suita ADAS:
Forward Collision Warning, Lane Departure Warning, Traffic Sign Recognition,
High Beam Support System, Blind Spot Information și Cross Traffic Monitor.
Ca și
versiunea de serie a modelului Civic, Type R va beneficia în standard de
sistemul City Brake Active.
Noul Type R va fi
disponibil în România în toamna acestui an. Data exactă de lansare, prețurile și echipările vor fi
comunicate ulterior.
În cadrul Salonului Auto de la Geneva, Honda va prezenta și versiunile de serie Jazz, HR-V, NSX și conceptul FCV.
Sursa: Bogdan
Stan, Area Sales&PR Coordinator HONDA TRADING ROMANIA
0 comentarii