BMW Group
aduce la Salonul Auto de la Shanghai o premieră mondială şi şase premiere
pentru continentul asiatic. Evenimentul, programat să debuteze pe 20 aprilie cu
zilele de presă şi pe 22 aprilie pentru public, va marca prezentarea publică
oficială a noului BMW X5 xDrive40e, primul plug-in hybrid al mărcii. Alături de
aceasta, vor fi prezentate în premieră pentru Asia noile BMW Seria 2 Gran
Tourer, BMW Seria 1, MINI John Cooper Works şi ediţia specială MINI Countryman
Park Lane, precum şi noile BMW R 1200 R şi BMW S 1000 RR.
Salonul auto marchează şi prima prezentare oficială în China a
noilor BMW Seria 6 şi BMW M6, precum şi o serie de aplicaţii BMW ConnectedDrive
dedicate pieţei asiatice, aşa cum este Xiami music download service.
BMW X5 xDrive40e
Primul model hybrid plug-in de serie al mărcii principale BMW este un Sports Activity Vehicle. Datorită tracţiunii integrale permanentă şi tehnologiei BMW EfficientDynamics eDrive, BMW X5 xDrive40e oferă sportivitate excepţională, echilibru suprem şi o eficienţă remarcabilă. Cu o putere totală a sistemului de 230 kW/313 CP, generată de motorul pe benzină - cu patru cilindri - cu tehnologie BMW TwinPower Turbo şi electromotorul sincron, BMW X5 xDrive40e reuşeşte un consum mediu mixt de 3,4-3,3 l/100 km şi un consum mixt de electricitate de 15,4-15,3 kWh pe aceeaşi distanţă parcursă. Emisiile CO2 sunt de 78-77 g/km (date în conformitate cu ciclul de testare EU pentru automobile hybrid plug-in, pot varia în funcţie de dimensiunea anvelopelor alese).
Primul model hybrid plug-in de serie al mărcii principale BMW este un Sports Activity Vehicle. Datorită tracţiunii integrale permanentă şi tehnologiei BMW EfficientDynamics eDrive, BMW X5 xDrive40e oferă sportivitate excepţională, echilibru suprem şi o eficienţă remarcabilă. Cu o putere totală a sistemului de 230 kW/313 CP, generată de motorul pe benzină - cu patru cilindri - cu tehnologie BMW TwinPower Turbo şi electromotorul sincron, BMW X5 xDrive40e reuşeşte un consum mediu mixt de 3,4-3,3 l/100 km şi un consum mixt de electricitate de 15,4-15,3 kWh pe aceeaşi distanţă parcursă. Emisiile CO2 sunt de 78-77 g/km (date în conformitate cu ciclul de testare EU pentru automobile hybrid plug-in, pot varia în funcţie de dimensiunea anvelopelor alese).
Utilizarea tehnologiei BMW eDrive - pentru eficienţă deosebită precum şi pentru o mobilitate în regim exclusiv electric - prezintă o nouă formă a experienţei superioare a condusului unui model Sports Activity Vehicle. BMW X5 xDrive40e beneficiază de pe urma tehnologiei şi cunoştinţelor de la modelele BMW i. BMW i8 este un deschizător de drum pentru şi acum plăcerea de a conduce un plug-in hybrid poate fi experimentată în premieră şi la un model al mărcii principale BMW.
Energia pentru electromotorul integrat în transmisia Steptronic cu
opt trepte provine de la un acumulator litiu-ion, care - prin intermediul unui
transformator de tensiune - furnizează puterea şi unei baterii de joasă
tensiune pentru sistemul electric 12V de la bordul BMW X5 xDrive40e.
Alimentat de la o priză obişnuită, timpul de încărcare este de 3
ore şi 50 de minute. Reîncărcarea acumulatorului se poate face prin conectarea
la orice sursă casnică de energie sau printr-un BMW i Wallbox, precum şi la
staţiile publice de încărcare. În contextul în care se foloseşte sistemul BMW i
Wallbox pure, de exemplu, timpul de încrcare scade la 2 ore şi 45 de minute.
Pentru a se economisi spaţiu, acumulatorul de înaltă tensiune se
află sub podeaua portbagajului, acolo unde este şi protejat bine în cazul unui
accident. Cu o capacitate a portbagajului ce variază între 500 şi 1.720 de
litri, un spătar al banchetei ce poate fi rabatat în trei părţi şi cu un
interior ce beneficiază de un design luxos, BMW X5 xDrive40e se bucură şi de
versatilitatea ridicată a unui Sports Activity Vehicle, combinată cu un
interior exclusivist.
Noua gamă BMW Seria 1: plăcerea condusului unui model compact -
eficientă, inovatoare, unică
BMW Seria 1 - gamă vândută în aproape două milioane de automobile până la acest moment - vine cu o imagine mai atractivă, mai sportivă şi mai eficientă sub forma celei mai noi generaţii, completată cu numeroase modificări de design ale părţii frontale şi a celei spate atât la versiunea cu trei uşi, cât şi la cea cu cinci uşi. Noua gamă de motoare pe benzină şi diesel - din cea mai nouă generaţie -, care dispune de măsuri suplimentare de reducere a consumului şi emisiilor, face ca noul BMW Seria 1 să poată oferi clienţilor surse noi şi eficiente de putere. BMW 116d EfficientDynamics Edition, propulsat de un motor cu trei cilindri ce oferă 85 kW/116 CP, reuşeşte un consum mediu de 3,4 l/100 km şi emisii CO2 de 89 g/km în ciclul de testare EU, ceea ce îl face să fie cel mai eficient model din gama BMW.
BMW Seria 1 - gamă vândută în aproape două milioane de automobile până la acest moment - vine cu o imagine mai atractivă, mai sportivă şi mai eficientă sub forma celei mai noi generaţii, completată cu numeroase modificări de design ale părţii frontale şi a celei spate atât la versiunea cu trei uşi, cât şi la cea cu cinci uşi. Noua gamă de motoare pe benzină şi diesel - din cea mai nouă generaţie -, care dispune de măsuri suplimentare de reducere a consumului şi emisiilor, face ca noul BMW Seria 1 să poată oferi clienţilor surse noi şi eficiente de putere. BMW 116d EfficientDynamics Edition, propulsat de un motor cu trei cilindri ce oferă 85 kW/116 CP, reuşeşte un consum mediu de 3,4 l/100 km şi emisii CO2 de 89 g/km în ciclul de testare EU, ceea ce îl face să fie cel mai eficient model din gama BMW.
Noul BMW Seria 2 Gran Tourer: versatilitate inegalabilă şi spaţiu
pentru şapte persoane
BMW Seria 2 Gran Tourer face ca BMW să creeze încă o dată un segment nou de automobile. Caracteristica principală este nivelul impresionant de spaţiu dacă ţinem cont de dimensiunile sale compacte. Acesta este primul model din segmentul premium al clasei compacte în care sunt şapte locuri, dispuse pe trei rânduri - alături de portbagajul cu dimensiuni generoase şi utilizare variabilă. Toate acestea permit ca BMW Seria 2 Gran Tourer să îndeplinească cerinţele de mobilitate ale familiilor tinere şi oferă - datorită celor cinci motoare turbo nou dezvoltate, cu puteri cuprinse între 85 kW/116 CP şi 141 kW/192 CP, şi pachetului BMW EfficientDynamics - o dinamică sportivă combinată cu o eficienţă remarcabilă şi cele mai mici emisii CO2 din segment.
BMW Seria 2 Gran Tourer face ca BMW să creeze încă o dată un segment nou de automobile. Caracteristica principală este nivelul impresionant de spaţiu dacă ţinem cont de dimensiunile sale compacte. Acesta este primul model din segmentul premium al clasei compacte în care sunt şapte locuri, dispuse pe trei rânduri - alături de portbagajul cu dimensiuni generoase şi utilizare variabilă. Toate acestea permit ca BMW Seria 2 Gran Tourer să îndeplinească cerinţele de mobilitate ale familiilor tinere şi oferă - datorită celor cinci motoare turbo nou dezvoltate, cu puteri cuprinse între 85 kW/116 CP şi 141 kW/192 CP, şi pachetului BMW EfficientDynamics - o dinamică sportivă combinată cu o eficienţă remarcabilă şi cele mai mici emisii CO2 din segment.
Sportiv de top în segmentul automobilelor mici: noul MINI John
Cooper Works
Încă o dată, logo-ul John Cooper Works pe un MINI este un semn inconfundabil al plăcerii extreme a condusului în traficul cotidian. Cea mai recentă versiune MINI John Cooper Works combină pasiune deosebită pentru curse cu calităţile optimizate ale celei mai recente generaţii MINI. Complet nou, motorul de 2,0 litri, cu patru cilindri, cu tehnologie MINI TwinPower Turbo Technology oferă o putere maximă de 170 kW/231 CP, ceea ce-l face cel mai puternic propulsor care a fost disponibil vreodată pe un model de serie al mărcii.
Încă o dată, logo-ul John Cooper Works pe un MINI este un semn inconfundabil al plăcerii extreme a condusului în traficul cotidian. Cea mai recentă versiune MINI John Cooper Works combină pasiune deosebită pentru curse cu calităţile optimizate ale celei mai recente generaţii MINI. Complet nou, motorul de 2,0 litri, cu patru cilindri, cu tehnologie MINI TwinPower Turbo Technology oferă o putere maximă de 170 kW/231 CP, ceea ce-l face cel mai puternic propulsor care a fost disponibil vreodată pe un model de serie al mărcii.
Dezvoltat cu ajutorul experienţei în motorsport şi având detalii
tehnologice la nivelul suspensiei, caroseriei şi cockpitului care sunt
armonizate perfect cu nivelul înalte de performanţe. Pachetul general pentru
performanţe extreme include suspensie sport cu sistem sport de frânare Brembo,
jante exclusive John Cooper Works din aliaj uşor, kit aerodinamic John Cooper
Works, prize de aer foarte largi şi un interior specific cu ambianţă de
automobil sport.
Noul MINI John Cooper Works sprintează în 6,3 secunde la 0 la 100
km/h. Cu transmisia Steptronic cu şase trepte, disponibilă ca alternativă la
transmisia manuală cu şase trepte, sprintul se realizează în doar 6,1 secunde.
Mai mult, în combinaţie cu transmisia automată, consumul de combustibil al
noului MINI John Cooper Works, în conformitate cu ciclul de testare EU, este
redus la 5,7 l/100 km (emisii CO2: 133 g/km).
Versatil, individual, exclusiv: noul MINI Countryman Park Lane
MINI a intrat într-o nouă fază a poveştii sale de succes prin aventurarea în segmentul premium al clasei compacte. MINI Countryman combină stilul distinctiv al mărcii cu un interior versatil şi generos. Agilitatea MINI caracteristică în termeni de reacţie la condus este experimentată într-o manieră nouă datorită poziţiei înalte a scaunelor şi câştigă o dimensiune fascinantă suplimentară în combinaţie cu sistemul opţional de tracţiune integrală ALL4. Noul MINI Countryman Park Lane întruchipează, mai atractiv şi mai exclusiv ca niciodată, calităţile versatile ale acestui talent multilateral.
MINI a intrat într-o nouă fază a poveştii sale de succes prin aventurarea în segmentul premium al clasei compacte. MINI Countryman combină stilul distinctiv al mărcii cu un interior versatil şi generos. Agilitatea MINI caracteristică în termeni de reacţie la condus este experimentată într-o manieră nouă datorită poziţiei înalte a scaunelor şi câştigă o dimensiune fascinantă suplimentară în combinaţie cu sistemul opţional de tracţiune integrală ALL4. Noul MINI Countryman Park Lane întruchipează, mai atractiv şi mai exclusiv ca niciodată, calităţile versatile ale acestui talent multilateral.
Stilul său individual de calitate înaltă este subliniat de un
concept de design şi culoare ce a fost dezvoltat special pentru această ediţie
a modelului. Caroseria finisată în Earl Grey metalizat este combinată cu o
variantă de culoare complet nouă, Oak Red, pentru acoperiş şi capacele
oglinzilor retrovizoare, precum şi cu benzi sport de aceeaşi culoare ca dotare
opţională. MINI Countryman Park Lane accentuează cu multă îndrăzneală
caracterul sportiv clasic prin jantele de 18 ţoli, din aliaj uşor, în design
Turbo Fan Dark Grey şi pachetul optic MINI ALL4 Exterior, care include elemente
argintii de caroserie pentru barele faţă şi spate, precum şi pentru pragurile
laterale. Logo-urile de pe hublourile laterale şi suprafaţa cockpitului poartă
inscripţia "Park Lane", aşa cum apare şi pe pragurile uşilor. Suprafeţele
interioare în nuanţă Cross Stripe Grey au fost şi ele concepute exclusiv pentru
MINI Countryman Park Lane. Acestea vin împreună cu decoraţiunile pentru uşi şi
consola centrală în culoarea Carbon Black, ceea ce creează o ambianţă sportivă
premium în interior.
Opţional, MINI Countryman Park Lane este disponibil cu sistem de
tracţiune integrală ALL4 pentru toate variantele modelului. Ediţia modelului
poate fi combinată cu un pachet superior de echipamente. La MINI Countryman
Park Lane Chili, dotările suplimentare ale acestui talent multilateral includ
proiectoare LED pentru ceaţă, scaune sport cu material textil/piele, aer
condiţionat automat, buton Sport, senzor de ploaie cu control automat al
luminilor de condus, volan sport îmbrăcat în piele cu butoane multifuncţionale
şi pachet de stocare şi de lumini.
Noul S 1000 RR
Noul BMW S 1000 RR îşi face debutul mondial la salonul moto Intermot 2014. Cu a sa curbă de cuplu îmbunătăţită şi valoarea de vârf a cuplului maxim de 113 Nm, o creştere a puterii maxime cu 4 kW (6 CP) până la 146 kW (199 CP), plus o reducere cu 4 kg a greutăţii, ajungând la 204 kg cu rezervorul plin şi Race ABS (plus eventualele echipamente suplimentare), superbike-ul care a debutat în 2009 ajunge acum la o nouă generaţie. Pe lângă creşterea performanţelor noului S 1000 RR, o atenţie deosebită a fost acordată misiunii de a face motocicleta şi mai abordabilă. Fie că este folosită pentru drumurile zilnice, pentru înclinări spectaculoase pe drumuri virajate sau pentru atingerea limitelor pe pistă – noul S 1000 RR excelează în fiecare privinţă.
Noul BMW S 1000 RR îşi face debutul mondial la salonul moto Intermot 2014. Cu a sa curbă de cuplu îmbunătăţită şi valoarea de vârf a cuplului maxim de 113 Nm, o creştere a puterii maxime cu 4 kW (6 CP) până la 146 kW (199 CP), plus o reducere cu 4 kg a greutăţii, ajungând la 204 kg cu rezervorul plin şi Race ABS (plus eventualele echipamente suplimentare), superbike-ul care a debutat în 2009 ajunge acum la o nouă generaţie. Pe lângă creşterea performanţelor noului S 1000 RR, o atenţie deosebită a fost acordată misiunii de a face motocicleta şi mai abordabilă. Fie că este folosită pentru drumurile zilnice, pentru înclinări spectaculoase pe drumuri virajate sau pentru atingerea limitelor pe pistă – noul S 1000 RR excelează în fiecare privinţă.
Performanţa sporită a noului RR în ceea ce priveşte forţa de
tracţiune poate fi atribuită chiulasei regândite, cu o nouă geometrie a
conductelor, un nou arbore cu came de admisie şi supape de admisie care sunt
acum şi mai uşoare. În plus, un airbox cu o capacitate modificată se combină cu
un sistem de admisie cu galerii mai scurte, pentru un amestec optim al
combustibilului şi un plus de putere pentru noul S 1000 RR. Un alt factor
important care a contribuit la îmbunătăţirea caracteristicilor de putere şi de
cuplu este noul sistem de evacuare, care acum a eliminat toba intermediară şi
este cu circa 3 kg mai uşor. Abordabilitatea şi acceleraţia la startul de pe
loc beneficiază de o creştere a cuplului la circa 5.000 rpm, o curbă de cuplu
mai liniară, plus un platou larg de cuplu, care permite riderului să acceseze o
forţă de tracţiune aproape maximă între 9.500 (112 Nm) şi 12.000 rpm (113 Nm).
O nouă structură a cadrului şi o altă geometrie pentru o precizie
mai bună a pilotajului, o manevrabilitate chiar şi mai bună. Sistemul de
control electronic al suspensiei Dynamic Damping Control (DDC) de la HP4, ca
opţiune din fabrică.
Din punctul de vedere al ciclisticii, odată cu noul RR îşi face
debutul un cadru nou, mai uşor, care oferă o combinaţie optimizată de
rigiditate şi flexibilitate. Laolaltă cu noua geometrie optimizată a cadrului,
care implică valori modificate ale unghiului lagărului furcii, distanţei de
fugă, ampatamentului şi lagărului basculei, promite manevrabilitate sporită,
tracţiune mai bună şi feedback ideal, mai ales când se pilotează la limită.
Suspensia este în continuare complet reglabilă, dar cu o cursă negativă a
arcului modificată pentru o libertate de înclinare mai bună şi un plus de agilitate.
Noul R 1200 SR
BMW Motorrad şi legendara serie de motociclete RS – o siglă care continuă să simbolizeze şi azi în egală măsură, călătoriile şi sportul. În 1976, R 100 RS devenea prima motocicletă de serie din lume echipată cu un carenaj complet montat pe cadru, dezvoltat în tunelul aerodinamic. Ca all-rounder, cu scop atât în pilotajul sportiv, cât şi în cel touring. Odată cu sosirea noului R 1200 RS, BMW Motorrad continuă tradiţia îndelungată prin dezvăluirea unui sport-tourer, motorizat de un motor boxer, care reuşeşte să transpună calităţile polivalente ale conceptului original BMW RS într-un vehicul modern, cu efect uimitor. Fie că ţâşneşti pe un drum de ţară, că te bucuri de performanţa dinamică cu un pasager la bord sau că pleci într-o călătorie îndelungată în vacanţă – noul R 1200 RS duce segmentul sport-touring la un nivel complet nou şi interesant.
BMW Motorrad şi legendara serie de motociclete RS – o siglă care continuă să simbolizeze şi azi în egală măsură, călătoriile şi sportul. În 1976, R 100 RS devenea prima motocicletă de serie din lume echipată cu un carenaj complet montat pe cadru, dezvoltat în tunelul aerodinamic. Ca all-rounder, cu scop atât în pilotajul sportiv, cât şi în cel touring. Odată cu sosirea noului R 1200 RS, BMW Motorrad continuă tradiţia îndelungată prin dezvăluirea unui sport-tourer, motorizat de un motor boxer, care reuşeşte să transpună calităţile polivalente ale conceptului original BMW RS într-un vehicul modern, cu efect uimitor. Fie că ţâşneşti pe un drum de ţară, că te bucuri de performanţa dinamică cu un pasager la bord sau că pleci într-o călătorie îndelungată în vacanţă – noul R 1200 RS duce segmentul sport-touring la un nivel complet nou şi interesant.
Motorul boxer al noului R 1200 RS este aceeaşi unitate DOHC care
pune în mişcare R 1200 GS, R 1200 GS Adventure, R 1200 RT şi noul R 1200 R.
Dezvoltă 92 kW (125 CP) la 7.750 rpm şi cuplul maxim de 125 Nm este dezvoltat
la 6.500 rpm. Faţă de motoarele de pe GS, GS Adventure şi RT, cuplul a crescut
uşor la turaţii joase. Gazele de evacuare sunt direcţionate într-un sistem de
evacuare 2 in 1, cu tobă în spate, cu un unghi accentuat pentru efect dinamic.
Un airbox modificat, prize de aer cu o formă nouă şi un radiator plasat central
formează o siluetă frontală îngustă, sportivă şi dinamică.
Sursa: BMW Romania
0 comentarii