De la
Dakar-ul 2015, Team Peugeot Total a continuat să caute noi inovaţii tehnologice
pentru PEUGEOT 2008 DKR simultan cu o perioadă de testare extrem de intensă.
Programul în discuţie va include, de asemenea, şi participarea la China Grand
Rally (CGR) din vară (29 august – 12 septembrie 2015).
Programul pentru 2015
este deosebit de încărcat, în special datorită obiectivelor ferme de a
participa la cel mai important raliu de tip «Cross Country»: Dakar 2016, al
cărui itinerariu a fost de curând dezvăluit: «Este exact ceea ce am aşteptat! Vom
debuta pe nisip în Peru, exact ceea ce ne-am dorit! După care, urmează o cursă
la înălţime şi apoi cursele specifice raliului WRC unde tracţiunea pe 2 roţi nu
este neapărat cea mai potrivită. Per ansamblu, un circuit mai echilibrat faţă
de cel din 2015. Oricum, nu a fost nevoie să aşteptăm aceste informaţii pentru
a ne ocupa de toate aspectele importante ale strategiei noastre!» explică Bruno Famin, Director Peugeot Sport.
Începând cu motorul,
suspensia şi şasiul, fiecare ansamblu al maşinii a fost analizat şi ranforsat.
Încă din luna februarie, motorul a fost testat în împrejurimile Parisului.
Câteva săptămâni mai târziu, cei trei piloţi, Carlos Sainz, Stéphane
Peterhansel şi Cyril Despres au pornit spre Saragossa, Spania la volanul PEUGEOT-ului
2008 DKR. «Ne-am programat câte o probă în fiecare lună de acum şi până la
raliul Dakar 2016», declară Bruno Famin. «Suntem extrem de încrezători în
proiectul maşinii şi în capacitatea acesteia de evoluţie, însă ceea ce face ca
sarcinile noastre să fie extrem de dificile este tocmai programul extrem de
presant. Programul nostru de testare şi de dezvoltare este unul destul de
ambiţios şi avem aşteptări mari de la acest program pentru a concura pentru
victorie, fiind conştienţi de ceea ce se aşteaptă de la noi. Am reuşit deja să
îmbunătăţim performanţa motorului, precum şi greutatea. Vom încerca, de
asemenea, să îmbunătăţim suspensiile pentru a creşte viteza cu care putem trece
peste obstacole. În acelaşi timp, am mărit ecartamentul de pe faţă şi spate al
PEUGEOT 2008 DKR cu aproximativ 20 de centimetri, precum şi ampatamentul cu 20 de
cm pentru a optimiza stabilitatea şasiului. Această ultimă îmbunătăţire majoră
va fi disponibilă doar pentru Dakar 2016».
O cursă importantă vara aceasta
La sfârşitul lunii
august, pe parcursul a 15 zile, două exemplare PEUGEOT 2008 DKR vor lua parte
la China Grand Rally (29 august -12 septembrie). Detaliile referitoare la
această a treia ediţie ce se desfăşoară pe un traseu de 7.000 de km vor fi
furnizate pe parcursul lunii iunie.
Echipa Peugeot Total va
participa cu cele două echipaje alcătuite 100% din francezi. Un PEUGEOT 2008 DKR va fi pilotat de Stéphane
PETERHANSEL şi Jean-Paul COTTRET, amândoi aflaţi la Shanghai pentru a-şi
confirma prezenţa la China Grand Rally. Celălalt PEUGEOT 2008 DKR va fi
încredinţat lui Cyril DESPRES alături de co-pilotul David CASTERA. Cyril îşi
continuă perioada de pregătire pentru cursele auto la volanul mai multor
modele. A putut fi văzut la raliu la volanul unui
208R2 însă şi pe circuit, pilotând 208 Racing Cup. În curând va pilota un RCZ
Racing Cup, pe lângă cursele de test de la bordul PEUGEOT-ului 2008 DKR!
Declaraţii…
Carlos SAINZ: «Nu am avut nevoie de
mult timp pentru a ne hotărî să începem implementarea programului pe 2016,
ţinând cont de faptul că avem foarte mult de lucru pentru a face această maşină
mai performantă. Am făcut deja o probă în Spania, unde s-au putut vedea clar îmbunătăţirile
aduse motorului, iar acum ne aflăm în Maroc pentru a continua
îmbunătăţirile pe care ni le-am propus. Aştept cu nerăbdare să testez modificările
majore aduse şasiului, care ne vor face să ne simţim mult mai siguri la volan.
Trebuie ca totul să fie bine pus la punct pentru startul de la Dakar 2016, în
special datorită faptului că traseul prezentat de Aso este, după părerea mea, unul
extrem de dificil, reprezentând o adevărată provocare».
Stéphane PETERHANSEL: «Aşa cum fac de obicei, după ediţia Dakar
2015 îmi voi acorda o perioadă de relaxare pentru a mă recupera complet. Timpul
a trecut foarte repede de la primele întâlniri până la primele antrenamente.
Până acum am participat la trei antrenamente. Planul de derulare este unul
promiţător. În acelaşi timp am luat parte la acţiuni de promovare la
Geneva, Vesoul şi, printre altele, la Shanghai
pentru a vorbi şi despre China Grand Rally. Sunt extrem de încântat de acest
proiect, deoarece este foarte important să particip la cât mai multe curse pentru
a-mi menţine nivelul de performanţă şi de a fi competitiv. Atunci când eşti
pilot ai nevoie de adrenalină, senzaţii şi emoţii! Sunt, de asemenea, extrem de
încântat să revin în China datorită reliefului incredibil de variat. Am fost
extrem de încântat de itinerariul Paris-Moscova-Pekin de acum câţiva ani, când
am traversat ţara de la vest la est. Există un număr foarte mare de rute din
care poţi alege. Nu ştiu dacă vom parcurge aceleaşi rute, însă am certitudinea
că va fi un raliu extrem de frumos. CGR este un eveniment care îndeplineşte
toate premisele pentru a evolua şi pentru a deveni demn de Dakar…».
Cyril DESPRES: «De când m-am alăturat
echipei Peugeot, totul s-a petrecut extrem de repede. Nu ştiam la ce să mă
aştept. Când m-am întors de la Dakar mi-am alocat puţin timp pentru a analiza
evenimentul, diferitele întâmplări care s-au petrecut, dar şi pentru a face o
analiză obiectivă a propriei performanţe. Am concurat pe gheaţă şi pe circuite
spirală şi consider că am făcut un pas înainte, în momentul în care am testat
208R2 şi l-am pilotat ca pe o maşină «zero» la competiţia «Rallye des Causses» din
Franţa. Mă pot considera acum cu adevărat un pilot auto şi nu de motociclete! Prima
probă cu Peugeot 2008 DKR aici, în Maroc, m-a pus în formă şi sunt foarte
mulţumit de modul în care a decurs prima zi. M-am simţit extrem de confortabil
la volan. În plus, a fost prima mea cursă alături de David Castera. Gilles
Picard a fost disponibil doar pentru debutul meu la Dakar, pe patru roţi. Eu şi
David suntem cunoştinţe vechi. Ne ştim de 15 ani, în special de la competiţiile
de motociclism».
Sursa: Georgiana Patru,
Manager PR, Trust Motors S.R.L.
0 comentarii