Thierry
Neuville, Dani Sordo si Hayden Paddon vor concura in Raliul Argentinei, etapa
a patra din WRC pentru Hyundai Motorsport.
Neuville si
Sordo vor pilota in premiera versiunea Hyundai i20 WRC dotata cu schimbator de viteze
cu padele pe volan.
Echipa Hyundai
Motorsport va lua startul in acest sfarsit de saptamana in Raliul Argentinei,
etapa a patra din Campionatul Mondial de Raliuri (WRC).
Echipajele Hyundai Motorsport au avut un ritm competitiv in
primele trei etape desfasurate pana acum in Campionatul Mondial de Raliuri,
castigand numeroase probe speciale si chiar incheind pe podium in Raliul
Suediei. Dupa clasarea in top cinci la etapa din Mexic, au fost aduse imbunatatiri modelului Hyundai i20 WRC, in incercarea de a
continua in aceeasi nota pozitiva in cel de-al doilea sezon din WRC.
Raliul Argentinei este o etapa dificila, cu o serie de noi
provocari cu treceri spectaculoase prin vaduri de apa, peisaje montane impresionante
si speciale de macadam. In plus,numarul mare de sustinatori argentinieni, care
vin cu zecile de miipentru a-si sustine concurentii preferati din WRC, creeaza
o atmosfera speciala pe tot parcursul evenimentului.
Hyundai Motorsport va exploata la maximum experienta acumulata
anul trecut, la prima prezenta in Raliul Argentinei, pentru a-si consolida
pozitia a doua in clasamentul constructorilor. Cele trei modele Hyundai i20 WRC
vor fi pilotate de Thierry Neuville (Hyundai i20 WRC #7) si Dani Sordo (Hyundai
i20 WRC #8) –in culorileechipei Hyundai Shell World Rally –precum si deHayden
Paddon (Hyundai i20 WRC #20) pentru echipa Hyundai Mobis World Rally.
Dupa ce la Raliul Mexicului modelul Hyundai i20 WRC a fost echipat
cu un motor imbunatatit, de aceasta data Hyundai Motorsport va utiliza in
premiera schimbatorul de viteze cu padele pe unitatile pilotate de Neuville si Sordo.
Noul selector de viteze, care are la baza un sistem hidraulic, va fi mai usor
de folosit de catre piloti si va contribui la imbunatatirea performantelor
masinii.
Hyundai Motorsport a demarat pregatirile pentru Raliul Argentinei
inca de luna trecuta, atunci cand echipa a testat in Spania cu toti cei trei
piloti. Probele sunt interzise in afara Europei, dar testele din Spania sunt
similare celor din Argentina, echipa fiind pregatita pentru un eveniment foarte
solicitant.
“Raliul
Argentinei este o etapa dificila, cu speciale dure, foarte lungi si care se
desfasoara laaltitudine. Dani si-a revenit in proportie de 100% dupa
accidentarea din februarie si ne asteptam ca atat el, cat si Thierry si Haydensa
fie in forma maxima. Sunt sigur ca noua cutie de viteze cu schimbator cu padele
si noile injectoare,utilizate incepand cu etapa din Mexic, ii vor ajuta pe Thierry
si Dani sa se apropie si mai mult de competitiorii nostri”,a declarat Michel Nandan,
directorul echipei.
“Vremea
joaca un rol foarte important in Raliul Argentinei. Au fost editii in trecut cand
a plouat foarte tare, iar alegerea pneurilor a jucat un rol important. Cu
siguranta va fi insa o etapa interesanta. Am avut un inceput bun de sezon si
imi doresc sa aduc si din Argentina cat mai multe puncte pentru mine si pentru
echipa”,a
mentionat Neuville.
Sordo a concurat de opt ori in Argentina si chiar daca anul trecut
a avut probleme, cu siguranta experienta il va ajuta sa se lupte pentru un loc
pe podium.
“Am concurat
de multe ori in Argentina si cred ca este una dintre cele mai bune etape din
calendar. Este un raliu imprevizibil, dar sunt pregatit. Ma simt ca acasa
pentru ca toata lumea vorbeste spaniola. Am vazut anul trecut ca parcursul este
dificilsi cred ca de aceasta data va fi la fel din cauza ploilor. Obiectivul
meu este de a incheia pe podium si voi lupta pentru el”, a adaugat Sordo.
Concurand pentru echipa Hyundai Mobis World Rally, Paddon va lua
startul in Argentina pentru a doua oara in cariera, dupa ce la prima participare,
in 2011, a devenit campion mondial in P-WRC. Neozeelandezul si-a propus sa acumuleze
cat mai multa experienta care sa-l ajute in viitor.
“Am amintiri
placute de la prima participare in Raliul Argentinei, în 2011. Este un
eveniment pe care-l astept cunerabdare. Probele sunt foarte dificile si trebuie
sa fii foarte atent la masina. Este mai mult un test de anduranta si nu va fi
deloc usor. Noi ne-am propus ca in prima parte a sezonului sa acumulamcat mai
multa experienta si cu siguranta acesta este obiectivul nostru si in Argentina”,a mentionat Paddon.
Editia a 35-a a Raliului Argentinei are un traseu putin modificat
cu o lungime de 345,7 km, care include si super speciala din orasul Merlo, in
provincia San Luis, care va fi primul test pentru piloti, joi, 23 aprilie.
Vineri sunt programate doua probe, care vor fi parcurse de doua ori - Villa
Bustos-Tanti, cu o lungime de 20 km, care nu a mai fost folosita de ani buni,
si Agua de Oro-Ascochinga (52 km), parcursa in sens invers, comparativ cu anul
trecut. Sambata, echipajele vor ajunge pe specialele rapide din Punilla Valley,
inclusiv pe San Marcos-Charagato, cu o lungime de 56,77 km, care va fi parcursa
de doua ori. Finalul va fi in Traslasierra Valley cu doua treceri pe legendara
proba El Condor-Copina, care joaca si rol de Power Stage si unde se acorda
puncte suplimentare.
Sursa: Hyundai Auto
Romania
0 comentarii