Thierry-Neuville-Argentina-2014
Thierry Neuville, Dani Sordo si Hayden Paddon vor concura in Raliul Argentinei, etapa a patra din WRC pentru Hyundai Motorsport.
Neuville si Sordo vor pilota in premiera versiunea Hyundai i20 WRC dotata cu schimbator de viteze cu padele pe volan.

Echipa Hyundai Motorsport va lua startul in acest sfarsit de saptamana in Raliul Argentinei, etapa a patra din Campionatul Mondial de Raliuri (WRC).

Echipajele Hyundai Motorsport au avut un ritm competitiv in primele trei etape desfasurate pana acum in Campionatul Mondial de Raliuri, castigand numeroase probe speciale si chiar incheind pe podium in Raliul Suediei. Dupa clasarea in top cinci la etapa din Mexic, au fost aduse imbunatatiri modelului Hyundai i20 WRC, in incercarea de a continua in aceeasi nota pozitiva in cel de-al doilea sezon din WRC.

Raliul Argentinei este o etapa dificila, cu o serie de noi provocari cu treceri spectaculoase prin vaduri de apa, peisaje montane impresionante si speciale de macadam. In plus,numarul mare de sustinatori argentinieni, care vin cu zecile de miipentru a-si sustine concurentii preferati din WRC, creeaza o atmosfera speciala pe tot parcursul evenimentului.

Hyundai Motorsport va exploata la maximum experienta acumulata anul trecut, la prima prezenta in Raliul Argentinei, pentru a-si consolida pozitia a doua in clasamentul constructorilor. Cele trei modele Hyundai i20 WRC vor fi pilotate de Thierry Neuville (Hyundai i20 WRC #7) si Dani Sordo (Hyundai i20 WRC #8) –in culorileechipei Hyundai Shell World Rally –precum si deHayden Paddon (Hyundai i20 WRC #20) pentru echipa Hyundai Mobis World Rally.

Dupa ce la Raliul Mexicului modelul Hyundai i20 WRC a fost echipat cu un motor imbunatatit, de aceasta data Hyundai Motorsport va utiliza in premiera schimbatorul de viteze cu padele pe unitatile pilotate de Neuville si Sordo. Noul selector de viteze, care are la baza un sistem hidraulic, va fi mai usor de folosit de catre piloti si va contribui la imbunatatirea performantelor masinii.

Hyundai Motorsport a demarat pregatirile pentru Raliul Argentinei inca de luna trecuta, atunci cand echipa a testat in Spania cu toti cei trei piloti. Probele sunt interzise in afara Europei, dar testele din Spania sunt similare celor din Argentina, echipa fiind pregatita pentru un eveniment foarte solicitant.

“Raliul Argentinei este o etapa dificila, cu speciale dure, foarte lungi si care se desfasoara laaltitudine. Dani si-a revenit in proportie de 100% dupa accidentarea din februarie si ne asteptam ca atat el, cat si Thierry si Haydensa fie in forma maxima. Sunt sigur ca noua cutie de viteze cu schimbator cu padele si noile injectoare,utilizate incepand cu etapa din Mexic, ii vor ajuta pe Thierry si Dani sa se apropie si mai mult de competitiorii nostri”,a declarat Michel Nandan, directorul echipei.

“Vremea joaca un rol foarte important in Raliul Argentinei. Au fost editii in trecut cand a plouat foarte tare, iar alegerea pneurilor a jucat un rol important. Cu siguranta va fi insa o etapa interesanta. Am avut un inceput bun de sezon si imi doresc sa aduc si din Argentina cat mai multe puncte pentru mine si pentru echipa”,a mentionat Neuville.

Sordo a concurat de opt ori in Argentina si chiar daca anul trecut a avut probleme, cu siguranta experienta il va ajuta sa se lupte pentru un loc pe podium.

“Am concurat de multe ori in Argentina si cred ca este una dintre cele mai bune etape din calendar. Este un raliu imprevizibil, dar sunt pregatit. Ma simt ca acasa pentru ca toata lumea vorbeste spaniola. Am vazut anul trecut ca parcursul este dificilsi cred ca de aceasta data va fi la fel din cauza ploilor. Obiectivul meu este de a incheia pe podium si voi lupta pentru el”, a adaugat Sordo.

Concurand pentru echipa Hyundai Mobis World Rally, Paddon va lua startul in Argentina pentru a doua oara in cariera, dupa ce la prima participare, in 2011, a devenit campion mondial in P-WRC. Neozeelandezul si-a propus sa acumuleze cat mai multa experienta care sa-l ajute in viitor.

“Am amintiri placute de la prima participare in Raliul Argentinei, în 2011. Este un eveniment pe care-l astept cunerabdare. Probele sunt foarte dificile si trebuie sa fii foarte atent la masina. Este mai mult un test de anduranta si nu va fi deloc usor. Noi ne-am propus ca in prima parte a sezonului sa acumulamcat mai multa experienta si cu siguranta acesta este obiectivul nostru si in Argentina”,a mentionat Paddon.

Editia a 35-a a Raliului Argentinei are un traseu putin modificat cu o lungime de 345,7 km, care include si super speciala din orasul Merlo, in provincia San Luis, care va fi primul test pentru piloti, joi, 23 aprilie. Vineri sunt programate doua probe, care vor fi parcurse de doua ori - Villa Bustos-Tanti, cu o lungime de 20 km, care nu a mai fost folosita de ani buni, si Agua de Oro-Ascochinga (52 km), parcursa in sens invers, comparativ cu anul trecut. Sambata, echipajele vor ajunge pe specialele rapide din Punilla Valley, inclusiv pe San Marcos-Charagato, cu o lungime de 56,77 km, care va fi parcursa de doua ori. Finalul va fi in Traslasierra Valley cu doua treceri pe legendara proba El Condor-Copina, care joaca si rol de Power Stage si unde se acorda puncte suplimentare.

Sursa: Hyundai Auto Romania
Distribuie:
AUTOVITAL

AUTOVITAL

Autovital.ro este un blog auto cu știri auto, informații auto, documentații auto și multe altele, toate din nemărginitul univers auto! Haideți să îl descoperim împreună!

0 comentarii