Hyundai
Motorsport a reusit sa salveze o clasare in top cinci cu Dani Sordo dupa un
raliu extrem de dur si dificil in Argentina.
Pilotul
spaniol a reusit sa adune doua puncte suplimentare in Power Stage pe speciala El
Condor, ultima din Raliul Argentinei.
Thierry
Neuville se afla pe pozitia a patra, dar a fost nevoit sa abandoneze pe ultima
proba, iar Hayden Paddon a terminat pe locul 16, dupa ce a revenit in raliu
conform regulamentului Rally 2.
Hyundai
Motorsport a terminat Raliul Argentinei, etapa a patra din Campionatul Mondial
de Raliuri FIA (WRC), cu o clasare in top cinci la finalul celor doua treceri
pe speciala El Condor de duminica.
Dani Sordo (#8 Hyundai i20 WRC) a fost cel mai bine clasat pilot Hyundai
Motorsport, spaniolul terminand pe locul 5 la general si adunand inca doua
puncte in Power Stage, dupa ce a terminat pe locul secund ultima speciala a
raliului.
Sordo a fost singurul pilot al echipei Hyundai Shell World Rally care
a ajuns la sosire in Raliul Argentinei, dupa ce Thierry Neuville (#7 Hyundai
i20 WRC) a abandonat pe ultima speciala, El Condor Power Stage. Hayden Paddon
(#20 Hyundai i20 WRC) a revenit in raliu conform regulamentului Rally 2 si a
reusit sa se claseze pe locul 16 la general pentru echipa Hyundai Mobis World
Rally.
Doua masini la sosire si Dani Sordo pe locul 5 reprezinta o evolutie
majora intr-un raliu extrem de dificil. In 2014, Hyundai Motorsport a reusit sa
termine Raliul Argentinei cu o singura masina.
Probleme la servodirectie vineri dimineata, o revenire
spectaculoasa urmata apoi de probleme electrice pe ultima proba de sambata. Asa
a fost Raliul Argentinei pentru Dani Sordo care a revenit in ultima zi conform
regulamentului Rally 2. Pilotul spaniol a atacat pe ultimele doua probe si a
reusit sa termine PS11 (El Condor-Copina 16,32 km) si PS12 Power Stage de
fiecare data pe locul secund. Performanta de pe ultima speciala i-a adus si
doua puncte suplimentare in clasamentul pilotilor.
“A fost un
raliu dificil pentru toata lumea si sunt multumit ca am reusit sa termin Raliul
Argentinei si sa adun puncte importante in clasamentul constructorilor. Dupa
dezamagirea de sambata am revenit si am avut un timp foarte bun la cele doua
treceri pe El Condor. Faptul ca am primit puncte in Power Stage este un bonus! Echipa
a facut o treaba buna in acest weekend si chiar daca am avut unele probleme
mecanice am avut timpi buni pe probe. Am invatat multe aici si cred ca vom fi
si mai bine pregatiti pentru Raliul Portugaliei”, a spus Dani Sordo.
Paddon a avut un weekend frustrant dupa abandonul de vineri.
Neozeelandezul a revenit sambata in Rally 2 si dupa o evolutie buna a fost
implicat intr-un accident pe speciala a noua. Echipajul Hyundai Mobis World
Rally a revenit in competitie duminica pentru a acumula experienta cu modelul
Hyundai i20 WRC.
“A fost un
raliu dificil, dar ne asteptam la acest lucru. Am vazut inca de la recunoasteri
ca va fi greu pentru masina. Ne-am propus sa abordam raliul cu prudenta, dar
din pacate nu totul a fost asa cum am planuit. A fost important pentru noi sa
revenim pentru a ne recastiga increderea si a ne pastra ritmul pentru
urmatoarele raliuri. Am avut cateva evolutii bune pe probe si am invatat multe
intr-un raliu foarte, foarte dificil”, a spus Hayden Paddon.
Neuville si Nicolas Gilsoul, copilotul sau, au inceput raliul cu o
pana care i-a costat peste patru minute. Sambata, cei doi au reusit sa revina
pana pe pozitia a cincea la general. Thierry Neuville putea sa termine Raliul
Argentinei pe locul patru, dar la ultima trecere pe speciala El Condor a lovit un
bolovan, a rupt roata stanga spate, si nu a putut termina aceasta etapa.
“Sunt
dezamagit ca nu am reusit sa termin acest raliu. Am facut o greseala in Power
Stage cand am atacat prea mult un viraj. Trebuia sa raman concentrat pentru
a-mi pastra pozitia, ceea ce era cel mai important pentru echipa si pentru
mine. Am pierdut spatele intr-un viraj, am lovit un bolovan si totul s-a
terminat. Trebuie sa invatam din ceea ce s-a intamplat aici si sa revenim in
forta in Portugalia”, a spus Thierry Neuville.
Pentru Hyundai Motorsport a fost un raliu lung si dificil,
specialele din Argentina solicitand la maximum masinile. Echipa, aflata la doar
a doua prezenta in Raliul Argentinei, a trecut peste toate provocarile si a
facut progrese importante comparativ cu anul trecut.
“Stiam ca va
fi un raliu dur si asa a fost! Ne-am confruntat cu diverse probleme mecanice si
iesiri in decor asa ca echipa a muncit din greu in fiecare parc de service si
sunt mandru de ei. Pentru duminica, obiectivul nostru a fost sa ne aparam
pozitiile si sa adunam cat mai multe puncte. Desigur, rezultatul final nu a
fost cel pe care ni l-am dorit, dar exista si lucruri pozitive cu care plecam
de aici. Dani a avut un final bun si a adunat puncte si in Power Stage, iar Hayden
a aratat ca are in continuare incredere in el si in masina. Thierry este cu
siguranta foarte dezamagit, dar se intampla aceste lucruri cand mergi la
limita. Vom analiza toate informatiile adunate in acest weekend si vom folosi
experienta de aici in etapele urmatoare”, a
spus Michel Nandan, directorul echipei.
Clasament
general - Raliul Argentinei 2015
K. Meeke / P. Nagle (Citroën DS3 WRC) 3:41:44.9
M. Østberg / J. Andersson (Citroën DS3 WRC) +18.1
E. Evans / D. Barritt (Ford Fiesta RS WRC) +3.27.4
M. Prokop / J. Tomanek (Ford Fiesta RS WRC) +6:26.1
D. Sordo /
M. Martí (Hyundai i20 WRC) +10:46.7
K. Al Qassimi / C. Patterson (Citroën DS3 WRC) +11:19.9
A. Al-Kuwari / M. Clarke (Ford Fiesta RRC) +16:02.6
D. Dominguez / E. Galindo (Ford Fiesta R5) +18:48.2
G. Saba / D. Cagnotti (Škoda Fabia S2000) +21:20.6
F. Villagra / D. Curletto (Ford Fiesta S2000) +25:19.6
…
16. H. Paddon / J. Kennard (Hyundai i20 WRC)
+36:15.3
Clasament
general piloti – Campionatul Mondial de Raliuri FIA
S. Ogier 84 puncte / M. Østberg 51 / A. Mikkelsen 47 / E. Evans 41
/ K. Meeke 35 / T. Neuville 35 / D. Sordo 30 / M. Prokop 26 / J.M.
Latvala 19 / O. Tanak 12 / H. Paddon 10
/ K. Al Qassimi 8 / S. Loeb 6 / N. Al-Attyiah 6 / A. Al-Kuwari 6 / D. Dominguez
4 / Y. Protasov 2 / N. Fuchs 2 / G. Saba 2 / J. Ketomaa 1 / F. Villagra 1
Clasament
general constructori – Campionatul Mondial de Raliuri FIA
Volkswagen Motorsport 101 puncte / Citroën Total Abu Dhabi World
Rally Team 85 / Hyundai Motorsport 85 / M-Sport World Rally Team 71 / Jipocar Czech
National Team 32 / Volkswagen Motorsport II 15 / Hyundai Motorsport N 9 / FWRT SRL 3
Rezultatele
sunt provizorii pana la omologarea oficiala de catre FIA.
Sursa: Hyundai Auto
Romania
0 comentarii