Hyundai Motorsport a terminat ziua de vineri din Raliul
Argentinei, una extrem de dificila si imprevizibila, cu doua masini in top 7.
Dani Sordo se afla pe locul 4 la general intr-o zi in
care s-a confruntat cu probleme la directie pe primele doua probe, dar a si
castigat speciala a sasea.
Thierry Neuville a revenit, dupa ce a pierdut timp din
cauza unei pene, si a terminat ziua pe locul 7, in timp ce Hayden Paddon va lua
startul conform regulamentului Rally 2 dupa ce a fost nevoit sa abandoneze la
jumatatea zilei.
Hyundai Motorsport a terminat ziua de vineri din Raliul
Argentinei cu doua masini in top sapte. Ziua a fost cea mai lunga din programul
raliului si una plina de incidente pe probele speciale extrem de dificile din
Argentina.
Toate cele trei echipaje au
avut joi un inceput bun pe super speciala din Villa Carlos Paz, dar situatia
s-a schimbat pe probele dificile de macadam de vineri. Echipajele Hyundai
Motorsport s-au confruntat cu diverse probleme in cea mai lunga zi a raliului,
in care speciala Agua de Oro-Ascochinga, cu o lungime de 51,9 km, a fost
parcursa de doua ori.
Spaniolul Dani Sordo (#8 Hyundai i20 WRC) a fost cel mai bine clasat pilot al echipei Hyundai Shell World Rally dupa ziua de vineri. Dani Sordo si Marc Martí, copilotul sau, au avut probleme la directie pe probele de dimineata si au pierdut timp, dar chiar si asa au ramas in top sase dupa prima bucla. La cea de-a doua trecere, Sordo a recuperat din timpul pierdut si a incheiat ziua pe locul patru la general, dupa ce s-a impus pe super speciala din Villa Carlos Paz.
“In primul rand ma
bucur ca am avut asa o sustinere fantastica aici. Suporterii sunt fabulosi si
ne motiveaza din plin. A fost o zi dificila pentru multi piloti, asa ca putem
fi multumiti totusi ca am terminat pe patru. Sunt incantat ca am castigat si o
proba. Am inceput ziua bine, dar servodirectia a cedat dupa 15 km pe speciala
lunga si a trebuit sa continuam astfel. A fost greu sa tinem masina pe drum si asta
ne-a costat timp. Dupa amiaza am recuperat si chiar daca a trebuit sa fim
atenti la uzura pneurilor, am reusit sa urcam in clasament. Ne mai asteapta
inca doua zile, trebuie sa ramanem concentrati si sper sa facem progrese
sambata pentru ca imi doresc sa terminam pe podium aici”, a spus Dani Sordo.
Thierry Neuville (#7 Hyundai
i20 WRC), locul 3 in clasamentul general dupa primele trei etape din WRC, a
avut si el un inceput bun, dar pana de cauciuc de la jumatatea probei de 51,9
km l-a costat peste patru minute. Belgianul impreuna cu copilotul sau, Nicolas
Gilsoul, nu au renuntat insa la lupta si au terminat ziua pe locul sapte in
Raliul Argentinei.
“Dupa-amiaza am
avut un parcurs mult mai bun fata de dimineata, cand am pierdut timp pretios
din cauza unei pene. Primele doua speciale de dimineata au fost foarte dificile
pentru toata lumea. Dupa pana de pe prima proba de vineri, pe speciala a doua
l-am ajuns din urma pe Andreas Mikkelsen dar am pierdut timp din cauza
prafului. A trebuit sa-l imping putin pentru a putea trece, dar contactul a
fost mai tare decat am anticipat. Totul a fost insa ok si am reusit sa ajungem
in parcul de service. La cea de-a doua trecere pe probe am avut un ritm bun si
vom incerca sa continuam la fel si sambata”, a spus Neuville.
Hayden Paddon, pilotul echipei Hyundai
Mobis World Rally, a avut un inceput dificil in Argentina. Neozeelandezul, ce-l
are copilot pe John Kennard, a avut probleme mecanice inca de pe prima proba a
zilei si nu a mai putut continua. Totul a fost rezolvat insa in parcul de
service si cei doi pot continua raliul conform regulamentului Rally 2.
“A fost o dimineata
dificila. Dupa doar trei kilometri parcursi am avut o problema la cutia de
viteze care a generat alte defectiuni. Am incercat sa ajungem in parcul de
service, dar aici echipa a constatat ca nu poate rezolva problemele si am fost
nevoit sa ne oprim. Stiam ca va fi un raliul dificil, dar este chiar mai dur
decat ne-am asteptat. Se intampla astfel de lucruri, dar echipa a reusit sa
rezolve toate problemele si putem merge mai departe in Rally 2. Obiectivul
nostru este sa acumulam cat mai multa experienta”, a spus si Hayden Paddon.
La cea de-a doua participare in
Raliul Argentinei, echipa Hyundai Motorsport a facut progrese importante. Dupa
ziua de vineri, doua modele Hyundai i20 WRC sunt in top sapte, o performanta
mult mai buna decat cea de anul trecut, cand ambele masini au abandonat din
prima zi.
“Probele de vineri
au fost foarte dure si multi piloti au avut probleme. In special prima trecere
pe speciala Agua de Oro-Ascochinga a fost problematica. Am fost nevoiti sa avem
o abordare prudenta pentru a fi siguri ca terminam proba. Chiar daca au aparut
multe probleme, echipajele noastre au gestionat bine situatia. La fel ca si
rivalii nostri, am avut probleme mecanice la masinile pilotate de Hayden si Dani. Din pacate, masina lui Hayden
nu a putut fi reparata la jumatatea zilei, dar el va lua startul sambata. Dani
a avut un ritm bun si a terminat pe patru la general, obiectivul sau fiind un
loc pe podium. A reusit sa castige ultima proba si cred ca poate sa-si
imbunatateasca pozitia. Thierry a facut pana de dimineata, dar si el a revenit
la cea de-a doua trecere pe probe. Stiam ca este un raliu dur, si am incercat
sa ne pregatim pentru acest lucru, dar asa cum s-a vazut si vineri, Raliul
Argentinei este plin de surprize. Mai avem doua zile, asa ca vom vedea ce
urmeaza”, a spus Michel
Nandan, directorul echipei.
Sambata sunt programate 4 probe
speciale, cu o lungime de 130 km, dupa ce San Marcos-Characato a fost scurtata
la 42,50 km (56 km initial).
Clasament general dupa ziua de vineri din Raliul Argentinei
K. Meeke / P. Nagle (Citroën
DS3 WRC) 1:44:47.8
M. Østberg / J. Andersson
(Citroën DS3 WRC) +1:08.4
J.M Latvala / M. Anttila
(Volkswagen Polo R WRC) +1:23.5
D. Sordo / M. Martí (Hyundai i20 WRC) +1:54.2
E. Evans / D. Barritt (Ford
Fiesta RS WRC) +1:59.7
M. Prokop / J. Tomanek (Ford
Fiesta RS WRC) +3:27.4
T. Neuville / N. Gilsoul (Hyundai i20 WRC) +5:06.2
K. Al Qassimi / C. Patterson
(Citroën DS3 WRC) +6:01.8
A. Al-Kuwari / M. Clarke (Ford
Fiesta RRC) +6:46.3
Y. Protasov / P. Cherepin (Ford
Fiesta RRC) +8:43.3
…
26. H. Paddon /
J. Kennard (Hyundai i20 WRC) +22:41.8
Sursa: Hyundai Auto Romania
0 comentarii