Încă de la lansare, PEUGEOT 308 a câştigat admiraţia a
peste 280.000 de admiratori din întreaga lume prin calităţile inedite şi nemaiîntâlnite pe segmentul C. Continuându-şi
strategia de internaţionalizare, marca lansează cu ocazia Salonului de la
Shanghai noul 308 S, fabricat şi comercializat în China.
Indiferent de tipul de caroserie şi de motorizare,
PEUGEOT 308 este renumit pentru performanţele de nivel înalt, la care se adaugă
polivalenţa platformei EMP2. Pe această structură, PEUGEOT Sport a dezvoltat un
nou sistem de tracţiune plug-in hibrid pe benzină. Puterea de 500 CP şi tracţiunea integrală depăşesc
limitele sportivităţii pe acest segment, oferind performanţe cu adevărat
extraordinare.
PEUGEOT 308 R HYbrid propune o nouă abordare a
interiorului cu patru locuri individuale şi o ambianţă atractivă cu albastru şi
negru.
Un stil echilibrat şi radical
PEUGEOT
308 R HYbrid deţine proporţiile ideale pentru mult râvnita performanţă pură:
incredibil de compact şi cu roţi poziţionate pentru un echilibru perfect. Acest
echilibru este obţinut prin adoptarea platformei EMP2 pentru hatchback-ul
308.
Foarte
uşor de recunoscut, eleganţa şi sportivitatea modelului 308 împrumută codurile
stilistice, explorate de conceptul Quartz pentru a obţine o alură radicală.
Bine
ancorat pe şosea, graţie pneurilor 235/35 R19 cu un ecartament mărit cu 80 mm,
PEUGEOT 308 R HYbrid devorează pur şi simplu şoseaua. Partea frontală este
valorizată la nivelul capotei de fantele de ventilaţie precum şi de spoilerul
mineral cu linii precise şi ascuţite.
Grila
de aerisire este înfrumuseţată de motivul şah, alimentând cu aer puternicul
propulsor de 500 CP. Prizele de aer laterale adăpostesc semnalizatoarele de tip
LED, în timp ce priza de aer centrală afişează semnătura autovehiculului, cu
logo-ul 308 R HYbrid inscripţionat.
Din
lateral liniile caroseriei, perfect conturate pentru a adăposti structura
mecanică, captează lumina şi atrag privirea asupra vehiculului. PEUGEOT 308 R
HYbrid este înfrumuseţat de nuanţa de albastrufoarte intens ce conţine pigmenţi
fluorescenţi şi particule de sticlă. Nuanţa evocă propulsorul hibrid şi
culoarea care este rezervată în mod natural maşinilor de curse franţuzeşti. La
nivelul portierelor spate, nuanţa de albastru este combinată cu negrul mat, o
veritabilă reinterpretare a liniilor maşinii, simbol al modelelor PEUGEOT
exclusiviste.
În
partea din spate, PEUGEOT 308 R HYbrid îşi exprimă caracterul puternic printr-o
sobrietate remarcabilă. Alura părţii din spate exprimă ţinuta de drum a
autovehiculului, în timp ce eleronul îngust, fixat deasupra haionului, sporeşte
aerodinamica. De altfel, spoilerul integrează două prize de aer care participă
la menţinerea temperaturii bateriei prin eliminarea aerului cald.
Prizele
de aer şi pragurile sunt înfrumuseţate de învelişul alb cu aspect ceramic ce
accentuează dinamismul maşinii.
PEUGEOT i-Cockpit, pentru un pilotaj eficient
În
momentul în care deschideţi portierele vi se dezvăluie un habitaclu
impresionant cu o consolă centrală amplă şi patru scaune confortabile.
Materialele şi culorile alese reflectă obiectivul PEUGEOT 308 R HYbrid:
performanţa.
Garniturile
superioare şi tapiţeria pavilionului sunt înfrumuseţate de nuanţa gri antracit.
Scaunele sunt îmbrăcate în piele cafenie cu aspect patinat. Respectând tradiţia
pură a sportivităţii, notele de roşu înfrumuseţează habitaclul, în special
conturul ceasurilor de bord, logo-ul de pe volan şi consola central.
Pentru
prima oară, PEUGEOT 308 R HYbrid adoptă pentru o versiune standard materiale
care până acum erau folosite exclusiv la concept car-uri. Planşa de bord este
îmbrăcată într-un material obţinut prin imprimare digitală. Deosebit de
inovator, acest material creează piese complexe de dimensiuni mari cu o
senzaţie fină la atingere, fără a fi nevoie de spumă, optimizând astfel
greutatea autovehiculului. Panourile portierelor sunt îmbrăcate în material
textil, imprimat în combinaţie cu piele neagră şi aceeaşi piele cafenie cu
aspect patinat, folosită şi la scaune.
Graţie
arhitecturii inovatoare a PEUGEOT i-Cockpit, conducătorul gestionează perfect
cei 500 CP dezvoltaţi de propulsor. Volanul compact, îmbrăcat în piele
perforată şi valorizat de logo-ul 308 R Hybrid, este perfect pentru o
manevrabilitate optimă pe viraje. Foarte la îndemână, padelele volan garantează
controlul facil al cutiei de viteze. Display-ul de tip head-up vă furnizează
toate informaţiile necesare fără să fiţi nevoiţi să vă luaţi privirea de la
drum.
De
altfel, cele două butoane integrate la nivelul consolei centrale oferă
conducătorului auto posibilitatea de a verifica, oricând, starea
autovehiculului său. Primul buton activează puternicul propulsor, în timp ce al
doilea oferă accesul la patru moduri de condus.
Hibridul pe benzină plug-in: performanţă inedită
Dezvoltarea
PEUGEOT 308 R HYbrid a fost încredinţată PEUGEOT Sport. O veritabilă provocare:
dezvoltarea unui ansamblu de tracţiune hibrid pe benzină plug-in extrem de
performant, integrarea sa pe platforma EMP2
şi atingerea unor performanţe noi.
Rezultatul
este performanţa obţinută: pur şi simplu uimitoare! Cu o putere de 500 CP şi
tracţiune integrală, PEUGEOT 308 R Hybrid are viteza limitată electronic la 250
km/oră şi poate atinge 100 km/oră în doar 4,0 secunde, parcurgând 1000 m la
start în doar 22,0 secunde. Contrar aşteptărilor, emisiile de CO2 sunt de doar
70g/km.
Perfect
echilibrate, cu o repartiţie de 60% pe faţă şi 40% pe spate, PEUGEOT 308 R
Hybrid prezintă un temperament răvăşitor cu un raport greutate/putere
neaşteptat de doar 3,1 kg/CP.
De-a
lungul timpului, PEUGEOT Sport a apelat la expertiza sa tehnică şi la titlurile
câştigate la curse, pentru a stabili caracteristicile componentelor şi poziţia
ideală. Ansamblul de tracţiune reuneşte, astfel, trei surse de putere care pot
alimenta autovehiculul, independent una de cealaltă:
Motorul în 4 cilindri pe benzină de 1.6 THP 270 S&S are cel mai ridicat raport de putere din lume la această cilindree,
Un motor electric, de 85 kW/115 CP, asociat unei cutii de viteze cu 6 rapoarte,
Un motor electric, de aceeaşi performanţă pe puntea spate.
Motorul în 4 cilindri pe benzină de 1.6 THP 270 S&S are cel mai ridicat raport de putere din lume la această cilindree,
Un motor electric, de 85 kW/115 CP, asociat unei cutii de viteze cu 6 rapoarte,
Un motor electric, de aceeaşi performanţă pe puntea spate.
Pentru
un comportament rutier dinamic, cu adevărat ireproşabil, componentele au fost
repoziţionate şi coborâte la maximum. Bateria litium-Ion de 3 kWh cu un raport
excelent capacitate/dimensiune a fost poziţionată dedesubtul scaunelor din
spate în locul rezervorului de benzină. În schimb, rezervorul de 50 de litri a
fost instalat în portbagaj, deasupra motorului electric spate şi acelor două
transformatoare. În căutarea perfecţiunii, inginerii PEUGEOT SPORT au regândit
complet structura rezervorului pentru a fi instalat cât mai aproape de
elementele tehnice. Se câştigă astfel câţiva milimetri în ceea ce priveşte
înălţimea autovehiculului, pentru un plus de performanţă.
Selectorul
integrat în consola centrală permite selectarea unuia din cele patru moduri de
condus:
Modul Hot Lap este cel mai performant şi dezvoltă puterea tuturor celor trei surse, atingând în total 500 CP şi un cuplu maxim de 730 Nm.
Modul Track dezvoltă 400 CP şi 530 Nm, doar cu motorul pe benzină şi motorul electric din spate. Grupul electric din faţă are o funcţie suplimentară de boost atunci când acceleraţi.
Modul Road este dedicat în special utilizării rutiere care să nu depăşească 300 CP şi un cuplu de 400 Nm. Motorul pe benzină livrează toată puterea sa, iar grupul electric din spate îl asistă în timpul accelerării. Motorul electric din faţă nu intervine pe acest mod de rulare.
Modul ZEV apelează mai întâi la grupul electric din spate pentru a propulsa PEUGEOT 308 R Hybrid. Grupul electric din faţă intervine, în funcţie de presiunea exercitată de conducătorul auto, asupra pedalei de acceleraţie.
Modul Hot Lap este cel mai performant şi dezvoltă puterea tuturor celor trei surse, atingând în total 500 CP şi un cuplu maxim de 730 Nm.
Modul Track dezvoltă 400 CP şi 530 Nm, doar cu motorul pe benzină şi motorul electric din spate. Grupul electric din faţă are o funcţie suplimentară de boost atunci când acceleraţi.
Modul Road este dedicat în special utilizării rutiere care să nu depăşească 300 CP şi un cuplu de 400 Nm. Motorul pe benzină livrează toată puterea sa, iar grupul electric din spate îl asistă în timpul accelerării. Motorul electric din faţă nu intervine pe acest mod de rulare.
Modul ZEV apelează mai întâi la grupul electric din spate pentru a propulsa PEUGEOT 308 R Hybrid. Grupul electric din faţă intervine, în funcţie de presiunea exercitată de conducătorul auto, asupra pedalei de acceleraţie.
Graţie
tracţiunii integrale, comportamentul dinamic al PEUGEOT 308 R HYbrid este
remarcabil, în special la ieşirea din viraj. Sistemul de frânare este la înălţimea
performanţelor cu discuri ventilate pe faţă de 380 mm prinse cu patru pistoane,
iar pe spate discuri de 290 mm. Cu toate acestea nu sunt utilizate de fiecare
dată când frânaţi, deoarece PEUGEOT Sport a creat un grup propulsor, capabil să
decelereze gratie motoarelor electrice, indiferent de viteza angrenată, adică
de până la 250 km/oră. Pe lângă protejarea discurilor şi a plăcuţelor, acest
sistem de frânare recuperativă reprezinta una din soluţiile inovatoare de
încărcare a bateriei.
O
altă strategie constă în utilizarea motorului electric de pe faţă ca un
generator, antrenat de motorul pe benzină. O a treia soluţie o reprezintă
cuplarea la o priza de încărcare rapidă ce garantează încărcarea completă în
doar 45 de minute.
PEUGEOT 308 R HYBRID este dovada uimitoare a
talentului inginerilor şi designerilor precum şi a excelenţei PEUGEOT-ului 308.
Pătrundeţi în universul Peugeot “Motion&Emotion”!
Sursa: Georgiana Patru,
Manager PR Trust Motors S.R.L.
0 comentarii