Echipa Hyundai
Motorsport a terminat Raliul Portugaliei cu Dani Sordo pe locul sase in
clasamentul general.
Hayden
Paddon s-a clasat pe locul opt, dupa o performanta buna pentru neozeelandezul
aflat la cel de-al patrulea raliu din acest sezon.
Thierry
Neuville a revenit, conform regulamentului Rally 2, duminica dimineata, pentru a
acumula informatii utile la volanul modelului Hyundai i20 WRC.
Hyundai
Motorsport a terminat etapa a cincea din Campionatul Mondial de Raliuri FIA
(WRC) intr-o nota pozitiva, cu doua masini Hyundai i20 WRC in top 8, cel mai
bine clasat fiind Dani Sordo, pe locul sase la general.
Intr-o etapa in care gestionarea si alegerea pneurilor a facut
diferenta, echipa Hyundai Motorsport a acumulat experienta necesara pentru
dezvoltarea noului model. Ultimele trei probe ale raliului, celebra Fafe parcursa
de doua ori si Vieira do Minho (32,35km), au fost ultimul test in lupta pentru o
clasare cat mai buna intr-un raliu complet nou pentru majoritatea celor aflati
la start.
Dani Sordo (#8 Hyundai i20 WRC), pilotul echipei Hyundai Shell
World Rally, s-a luptat pentru locul sase cu Mads Østberg, dar pilotul spaniol
a reusit sa-si consolideze pozitia dupa prima trecere pe speciala Fafe. Sordo,
sustinut de un public numeros, a ramas cu un avans de doar cinci secunde dupa
trecerea pe PS15, dar cu o evolutie fara greseala pe Power Stage si-a asigurat
pozitia a sasea in Raliul Portugaliei.
“Am fost mult mai multumit de comportamentul masinii decat am fost
sambata. Am avut o singura roata de rezerva, dar am avut mult mai multa
incredere. Speciala lunga a fost foarte alunecoasa, dar am reusit sa gestionam
bine situatia si ne-am aparat pozitia. In ansamblu, sunt multumit de rezultatul
obtinut in acest raliu complet nou pentru noi. Nu a fost deloc usor sa gestionam
situatia pneurilor, dar am castigat o proba speciala, masina este fiabila si
putem evolua pentru a obtine un rezultat si mai bun in Sardinia”, a spus Dani
Sordo.
Hayden Paddon (#20 Hyundai i20 WRC) a avut un final bun si si-a
asigurat prezenta in primele 8 pozitii ale clasamentului. Neozeelandezul, care
concureaza pentru Hyundai Mobis World Rally Team, a fost si el implicat in
lupta pentru pozitia a sasea, dar alegerea gresita a pneurilor l-a costat timp
pretios pe speciala a 15-a, in final terminand raliul pe locul 8.
“In primul rand, as vrea sa multumesc echipei pentru ca a reparat
masina dupa incidentul de sambata si am putut continua raliul in aceasta
dimineata. Obiectivul nostru a fost sa atacam pana la final, ceea ce am si
facut. Am avut ceva probleme pe speciala cea mai lunga de duminica, dar cele
doua treceri pe speciala Fafe au fost incredibile. Nu am mai fost niciodata
aici, spre deosebire de alti piloti, dar m-am simtit foarte bine la volan.
Atmosfera a fost incredibila. Sunt multumit de rezultatul din acest raliu. Am
fost mai competitivi aici si vom aborda cu o incredere si mai mare urmatoarea
etapa”, a spus Hayden Paddon.
Thierry Neuville (#7 Hyundai i20 WRC) a revenit duminica in Rally
2, dupa ce s-a rasturnat pe prima speciala de sambata. Pentru pilotul belgian a
fost un weekend dificil si a folosit cele trei speciale din ultima zi a
raliului pentru a-si intra din nou in ritm cu modelul Hyundai i20 WRC si pentru
a se pregati pentru urmatoarea etapa din calendar.
“A fost un weekend pe care imi doresc sa-l uit cat mai repede. Am
avut probleme vineri din cauza alegerii gresite a pneurilor, dupa care ne-am
rasturnat sambata dimineata. Am revenit doar datorita determinarii si muncii
echipei noastre. A fost important pentru mine sa parcurg cateva probe pentru
a-mi recapata increderea. Trebuie sa uitam repede ce s-a intamplat aici si sunt
sigur ca vom reveni si mai puternici in Sardinia”, a spus Thiierry Neuville.
Raliul Portugaliei a fost o experienta utila pentru Hyundai
Motorsport, iar victoria pe o proba speciala a confirmat inca o data potentialul
modelului Hyundai i20 WRC in fata unor competitori foarte puternici.
“In ansamblu, suntem multumiti de faptul ca am terminat cu doua
masini in top opt, Dani pe sase si Hayden pe opt, dar sigur ca ne doream mai
mult. Gestionarea si alegerea pneurilor intr-un raliu complet nou auconstituit o
mareprovocare pentru o echipa cu o experienta de doar un sezon in WRC. Duminica
am avut toate cele trei masini la start, dupa incidentul in care a fost
implicat Thierry, si este un lucru foarte important. Am invatat foarte multe
aici si ne vom folosi de aceste informatii pentru etapa urmatoare unde sper ca
vom obtine rezultate si mai bune”, a spus Michel Nandan, directorul echipei.
Rezultate Raliul Portugaliei 2015:
J.M Latvala / M. Anttila (Volkswagen Polo R WRC) 3:30:35.3
S. Ogier / J. Ingrassia (Volkswagen Polo R WRC) +8.2
A. Mikkelsen / O. Floene (Volkswagen Polo R WRC) +28.6
K. Meeke / P. Nagle (Citroën DS3 WRC) +48.7
O. Tanak / R. Molder (Ford Fiesta RS WRC) +1:56.8
D. Sordo /
M. Martí (Hyundai i20 WRC) +2:27.9
M. Østberg / J. Andersson (Citroën DS3 WRC) +2:32.2
H. Paddon /
J. Kennard (Hyundai i20 WRC) +2:54.3
R. Kubica / M. Szczepaniak (Ford Fiesta RS WRC) +4:39.1
M. Prokop / J. Tomanek (Ford Fiesta RS WRC) +7:31.2
Clasament
general piloti – Campionatul Mondial de Raliuri FIA 2015
S. Ogier 105 puncte / A. Mikkelsen 63 / M. Østberg 57 / K. Meeke
47 J.M. Latvala 46 / E. Evans 41 / D.
Sordo 38 / T. Neuville 35 / M.
Prokop 27 / O. Tanak 23 / H. Paddon 14
/ K. Al Qassimi 8 / S. Loeb 6 / N. Al-Attyiah 6 / A. Al-Kuwari 6 / D. Dominguez
4 / Y. Protasov 2 / N. Fuchs 2 / G. Saba 2 / R. Kubica 2 / J. Ketomaa 1 / F.
Villagra 1
Clasament
general constructori – Campionatul Mondial de Raliuri FIA 2015
Volkswagen Motorsport 146 puncte / Citroën Total Abu Dhabi World
Rally Team 103 / Hyundai Motorsport 94 / M-Sport World Rally Team 81 / Jipocar Czech
National Team 34 / Volkswagen Motorsport II 30 / Hyundai Motorsport N 13 / FWRT SRL 3
Sursa: Hyundai Auto
Romania
0 comentarii