Încă de la lansarea noului PEUGEOT 308, versiunea sport a
fost aşteptată cu interes, în special pentru senzaţiile inedite la volan.
Provocarea a fost invinsă: modelul cel mai complet din gamă vine în
întâmpinarea unui segment de clienţi bine stabilit. Pentru a satisface
exigenţele pasionaţilor a fost nevoie de o echipă, care să împărtăşească
aceleaşi principii şi aceeaşi pasiune: pentru performanţă.
Misiunea a fost încredinţată de către Marcă experţilor:
inginerii PEUGEOT SPORT cu o experienţă remarcabilă strânsă din întreaga lume.
Cu noul 308 GTi by PEUGEOT SPORT pilotul se bucură de cel
mai nou propulsor: motorul de 1.6L THP S&S de 270 CP sau 250 CP,
diferenţialul cu alunecare limitată de tip Torsen®, reglaje ale şasiului,
PEUGEOT i-Cockpit. În plus, motorul de 1.6L THP S&S este cel mai eficient
din categoria sa, cu un nivel al emisiilor CO2 de 139 g/km şi un consum de 6,0 l/100km.
308 GTi by PEUGEOT SPORT
Încă de la lansarea
modelului mitic 205 GTi, peste 800.000 de versiuni sport PEUGEOT şi-au încântat
proprietarii: 309 GTi, 405 Mi16, 306 S16… 208 GTi, RCZ R şi noul PEUGEOT 308
GTi by PEUGEOT SPORT.
Versiunea vine echipată
cu un motor de 1.6L THP S&S cu două niveluri de putere, 182 kW (250 CP) şi
200 kW (270 CP). Noul motor Euro6 integrează sistemul Stop&Start, afişând
un nivel al emisiilor de CO2
de doar 139 g/km şi un consum de 6,0 l/100 km.
Cu un raport
greutate/putere record pe segmentul său, de doar 4,46 kg/CP, 308 GTi 270 CP
atinge 100 km/oră în doar 6,0s şi parcurge 1.000 m în 25,3s.
Versiunea 308 GTi 270 CP
propune un diferenţial cu alunecare limitată de tip Torsen® şi jante pe 19’’ Carbone19 echipate cu anvelope Michelin Super Sport.
Pe faţă, 308 GTi 270 CP
vine echipat cu discuri de frână de 380 mm, cu etrieri de culoare roşie
inscripţionaţi PEUGEOT SPORT şi cu discuri de 268 mm pe spate.
Disponibilă în funcţie de ţară, versiunea 308 GTi 250 CP atinge 100 km/h în
6,2s şi parcurge 1.000 m în 25,6s graţie raportului greutate/putere de doar
4,82 kg/ CP.
Stilul 308 GTi este
puternic şi exclusiv: garda la sol este coborâtă cu 11 milimetri, iar design-ul
inedit părţii frontale şi celei din spate este inedit. Habitaclul este, la
rândul său, deosebit de sportiv.
Veritabilă exclusivitate
a noului 308 GTi 270 CP, versiunea de caroserie bi-ton, cunoscută sub numele de
Coupe Franche, combină nuanţa de roşu
exploziv «Ultimate» cu negru «Perla Nera».
Opţiunea biton face parte dintr-o gamă de şase nuanţe de caroserie disponibile
pentru 308 GTi: roşu Ultimate, albastru Magnetic, negru Perla Nera, gri
Artense, alb Perlat şi gri Hurricane.
Şasiu reglat de piloţi,
motor performant indiferent de nivel, eşapament silenţios, PEUGEOT i-Cockpit,
Pachetul Driver Sport, scaune sport… rezultatul este magnific!
GTi, un design puternic
Trecerea de la o nuanţă
la alta se face cu o precizie chirurgicală, roşu «Ultimate» şi negru «Perla
Ner». Denumită Coupe Franche, această
combinaţie de culori este simbolul noului 308 GTi by PEUGEOT SPORT: tranşant.
Plin de rafinament şi
eleganţă, PEUGEOT 308 nu are nevoie de niciun artificiu pentru a construi
versiunea sport. Distinctiv, PEUGEOT 308 GTi, denotă un stil caracterizat prin
simplitate, care abundă însă în eficienţă.
Senzaţii la volan oferite de PEUGEOT SPORT
Cu o experienţă
remarcabilă în domeniul competiţiilor auto, PEUGEOT SPORT deţine un departament
dedicat exclusiv versiunilor puternice ale gamei. Inginerii acestei echipe
şi-au folosit întreaga expertiză pentru a oferi senzaţii sportive inegalabile
la bordul noului PEUGEOT 308 GTi by PEUGEOT SPORT.
Noua versiune
beneficiază de strategia de optimizare a greutăţii, folosită la construirea
308-ului: utilizarea platformei EMP2, haion din material compozit şi oţel cu
limită înaltă de elasticitate. Strategia de optimizare a greutăţii s-a
materializat în cifre: 4,46 - adică un raport greutate/performanţă record pe segmentul
său, exprimat în kg/CP la versiunea GTi 270 CP, gajul unui comportament dinamic
de referinţă.
PEUGEOT SPORT a
dezvoltat noul 308 GTi conform unui caiet de sarcini explicit: o versiune sport
compactă, incisivă şi sigură pentru o plăcere la volan maximă. Nu s-a omis
niciun domeniu: suspensiile, motorizarea, frânarea, asistenţa electronică.
Un nou propulsor Euro 6 de 270 CP
Pentru a exploata la
maximum capacitatea acestui şasiu, PEUGEOT 308 GTi by PEUGEOT SPORT ascunde sub
capotă un motor de 1.6L THP 270 CP S&S. Cu cei 169 CP/l, acest propulsor cu
4 cilindri în linie garantează o putere specifică, cea mai ridicată de pe acest
segment. Integrând, de altfel, şi sistemul Stop&Start, completat de vasta
expertiză a inginerilor, acesta afişează un nivel al emisiilor de CO2
de doar 139 g/km respectiv 6,0 l/100km, record la această categorie.
308 GTi 250 CP by PEUGEOT SPORT
Gama 308 GTi by PEUGEOT
SPORT propune două niveluri de putere: 270 CP şi 250 CP. Disponibilă în funcţie
de ţară, versiunea din urmă constituie accesul la gama 308 GTi şi vine echipată
cu acelaşi tip de motor ca şi versiunea cea mai puternică.
Sub capota noului 308
GTi 250, se ascunde un motor EP6 FDTR ce dezvoltă 182 kW (250 CP) şi 330 Nm.
Asociat transmisiei manuale ranforsate cu 6 rapoarte, acesta oferă performanţe
înalte graţie raportului greutate/putere de doar 4,82 kg/CP. Remarcabil atinge
100 km/oră în doar 6,2s şi parcurge 1.000m D.A. în doar 25,6s.
Dacă o fişă tehnică vă creează o impresie plăcută asupra
unei maşini, adevăratele senzaţii sunt experimentate la volan! PEUGEOT 308 GTi
by PEUGEOT SPORT este dovada vie!
Sursa: Georgiana Patru,
Manager PR Trust Motors S.R.L.
0 comentarii