Au fost nouă piloți care, din 2001, au
triumfat în Raliul Sibiului. Pilotul Napoca Rally Academy, Bogdan Marișca a reușit două victorii, împreună
cu Sebastian Itu, copilotul său, în cel mai dificil raliu pe macadam din
România. Prima a fost în 2004, iar cea de-a doua în 2007, care a fost și cea mai importantă pentru el.
Ești unul dintre puținii piloți încă în activitate care
au participat la toate edițiile pe macadam ale
Raliului Sibiului. Care sunt primele lucruri care-ți vin în minte când auzi de acest raliu?
Bogdan Marișca: Cel mai important eveniment de motorsport din România. Un raliu de anduranță în detrimentul vitezei, un raliu unde norocul, parcă mai mult decât la alte raliuri, are doza lui de importanță…
Ai câștigat de două ori ori Raliul Sibiului. Care dintre victorii a fost cea mai importantă pentru tine?
Bogdan Marișca: Cea din 2007, pentru că mă menținea pe prima poziție din campionat.
Cât de greu a fost să câștigi la Sibiu?
Bogdan Marișca: Greu, pentru că la Sibiu, mai mult decât la alte raliuri, am învățat pe propria piele, că raliul se termină doar când ajungi în parcul închis de final…
Care este cea mai frumoasă amintire din acea perioadă?
Bogdan Marișca: Startul pe “Păltiniș“ noaptea și sosirea pe “Șanta” de noapte. Atmosfera aceea era incredibilă. Ți se făcea pielea de găină când ieșeai din Rășinari și vedeai puhoiul acela de lume care se îndrepta spre probe!
Care a fost proba specială favorită și de ce?
Bogdan Marișca: “Șanta” pe noapte… pentru mixul oferit pilotului, challenge-ul sportiv și atmosfera creată de spectatori.
Bogdan Marișca: Cel mai important eveniment de motorsport din România. Un raliu de anduranță în detrimentul vitezei, un raliu unde norocul, parcă mai mult decât la alte raliuri, are doza lui de importanță…
Ai câștigat de două ori ori Raliul Sibiului. Care dintre victorii a fost cea mai importantă pentru tine?
Bogdan Marișca: Cea din 2007, pentru că mă menținea pe prima poziție din campionat.
Cât de greu a fost să câștigi la Sibiu?
Bogdan Marișca: Greu, pentru că la Sibiu, mai mult decât la alte raliuri, am învățat pe propria piele, că raliul se termină doar când ajungi în parcul închis de final…
Care este cea mai frumoasă amintire din acea perioadă?
Bogdan Marișca: Startul pe “Păltiniș“ noaptea și sosirea pe “Șanta” de noapte. Atmosfera aceea era incredibilă. Ți se făcea pielea de găină când ieșeai din Rășinari și vedeai puhoiul acela de lume care se îndrepta spre probe!
Care a fost proba specială favorită și de ce?
Bogdan Marișca: “Șanta” pe noapte… pentru mixul oferit pilotului, challenge-ul sportiv și atmosfera creată de spectatori.
Cel mai bun moment de la Raliul Sibiului?
Bogdan Marișca: Victoria din 2007.
Cel mai rău moment de la Raliul Sibiului?
Bogdan Marișca: Șanta,
în 2012.
Ai fi putut câștiga Raliul Sibiului de
mai multe ori. Îți mai aduci aminte ce
probleme ai avut?
Bogdan Marișca: Tehnice, ca mulți
alții… Țin minte că în 2006 eram
lider cu un avans care ar fi trebuit să fie suficient, dar pe ultima probă
specială, Gâtul Berbecului, s-a stricat turbina și am terminat doar pe
locul trei…
Ai câștigat cu Mitsubishi Lancer
EVO VI și EVO IX. Cu ce model ți-a plăcut mai mult să concurezi?
Bogdan Marișca: Înclin balanța,
cu foarte puțin, în favoarea modelului EVO IX.
Dintre toate mașinile cu care ai concurat
vreodată cu care ai vrea să mai iei startul o dată în Raliul Sibiului pe
macadam?
Bogdan Marișca: Definitiv cu Ford
Fiesta R5!
Bolovani, praf, căldură incredibilă. Care a fost cel mai greu adversar la
Sibiu?
Bogdan Marișca: Duritatea traseului.
În 2015, Raliul Sibiului s-a schimbat complet. Este pe asfalt și cel mai spectaculos drum din România, Transfăgărășanul, a fost inclus în program. Cum ți se pare această schimbare?
Bogdan Marișca: Sper ca Transfăgărășanul
să fie câștigul Campionatului Național de Raliuri în 2015 și
mai sper ca vremea să țină cu noi.
Transfăgărășan pe asfalt sau Șanta pe macadam?
Bogdan Marișca: Șanta
pe macadam. Deocamdată. Mai vorbim după ce parcurg și
Transfăgărășanul.
Cum crezi că va fi pentru tine ediția din 2015 a Raliului
Sibiului?
Bogdan Marișca: Îmi doresc să fiu la
start și pentru că sunt convins că Sibiul din 2015 va fi acel spectacol
pentru care toată lumea - organizatori, spectatori, presă și
sportivi - se pregătește.
Sibiu Rally Challenge se va desfășura în perioada 20 – 23
august și este un festival dedicat sporturilor cu motor care include și
Raliul Sibiului, etapa a șasea din Campionatul Național
de Raliuri desfășurat sub egida Federației
Române de Automobilism Sportiv (FRAS). Sibiu Rally Challenge este un
eveniment cofinanţat de Consiliul Local Sibiu şi Primăria Municipiului Sibiu și
susținut de Orange România.
Sursa: Sibiu Rally Romania
0 comentarii