Prin noul
BMW Seria 7, BMW redefineşte experienţa condusului dar şi a călătoriei într-un
automobil din segmentul de lux. Tehnologiile de ultimă oră privind designul
ultrauşor, sistemul de propulsie, şasiul, sistemele de operare şi control şi
conectivitatea inteligentă combină plăcerea de condus emblematică pentru marcă,
cu confort şi o experienţă unică la interior, totul într-un sedan de lux care
îşi propune să rescrie standardele pieţei. Predarea ştafetei între generaţiile
de la vârful portofoliului de modele BMW face ca brandul să prezinte, încă o
dată, o serie de inovaţii în premieră mondială absolută. Chiar dacă modelul
este programat să îşi facă debutul mondial pentru sfârşitul acestui an, primii
clienţi români şi-au manifestat interesul pentru primele comenzi.
În ceea ce priveşte dinamica, eficienţa, confortului la rulare şi
siguranţa pe timpul deplasării, noul BMW Seria 7 vine cu un pachet bogat de
inovaţii precum utilizarea plasticului ranforsat cu fibră de carbon (CFRP) în
structura caroseriei (tehnologie inovatoare BMW i, în premieră în acest segment),
motoarele din noua generaţie cu cele mai noi tehnologii BMW Group, sistemul
hybrid plug-in pentru noul BMW 740e (care beneficiază de experienţa BMW i),
sistemul de şasiu activ Executive Drive Pro (cu reglaje proactive ale trenului
de rulare pe baza informaţiilor oferite de o cameră video cu vedere
steroscopică şi de sistemul de navigaţie), butonul Driving Experience Control
cu mod ADAPTIVE (alături de setăriile Sport, Comfort şi EcoPro, face reglajele
de rulare complet automat în funcţie de situaţie şi stilul de condus), farurile
BMW cu laser (premieră mondială în segment, primul model de serie mare cu
această opţiune). Maximizarea stării de bine pe locurile din spate este
susţinută prin Executive Lounge (cu funcţie de rabatare a scaunului pasagerului
faţă pentru mai mult loc pentru locurile din spate) cu funcţie de masaj extinsă
şi programului Vitality (program asistat de stretching pentru călătoriile
lungi), acoperişului din sticlă Sky Lounge Panorama (cu iluminare LED), covorul
de lumini Welcome (la deschiderea uşilor) sau suportului de smartphone cu
staţie de încărcare prin inducţie. Inovaţiile remarcabile din sistemul de
operare şi tehnologia de asistare a conducătorului includ extinderea sistemului
iDrive pentru a include un Touch Display şi control al gesturilor BMW (premieră
mondială absolută), precum şi Touch Command (tabletă pentru controlul
funcţiilor din automobil, premieră mondială), noul BMW Head-Up Display (o nouă
generaţie cu suprafaţa de proiecţie cu 75% mai mare), avertizare la trafic transversal,
asistare a controlului direcţiei şi al benzii, protecţie activă în caz de
coliziune laterală, Surround View (vedere de jur-împrejur) cu imagine 3D View
şi sistem Remote Control Parching (parcare asistată de la distanţă, premiră
mondială pe un automobil de serie).
Design: prezenţă stilată, design eleganţă exclusivistă
Designul
noului BMW Seria 7 oferă o demonstraţie autentică a caracterului automobilului.
Proporţiile armonioase şi limbajul liniilor şi formelor crează o formă zveltă,
puternică şi uşoară, care nu trădează dimensiunile chiar dacă acesta este cel
mai lung model construit vreodată de BMW.
Atenţiile pentru detalii fac ca automobilul să dezvăluie mereu
forme şi contraste noi. În plus, controlul perfect al suprafeţelor şi
detaliilor, aşa cum este forma montantului C care scoate în evindenţă curba
Hofmeister, refelectă precizia tehnică cu care este construit întregul
automobil.
Dotările caracteristice ale interiorului includ un nivel generos
al spaţiului, accentuat de suprafeţe şi linii orizontale şi de designul
orientat spre conducător al cockpitului. Pachetul M Sport, pachetul de design
Pure Excellence şi BMW Individual Design Composition vor fi disponibile pentru
noul BMW Seria 7 încă de la lansare. Acestea subliniază şi mai mult calităţile dinamice,
eleganţa exclusivistă şi ambianţa luxoasă ale automobilului şi demonstrează
posibilităţile vaste de personalizare ale automobilului.
"La BMW credem că viitorul poate fi prezis cel mai eficient
dacă vom contribui la formarea lui", explică Adrian van Hooydonk,
vicepreşedinte executiv BMW Group Design. "Obiectivul principal în
dezvoltarea noului automobil a fost crearea unei viziuni a luxului modern şi
depăşirea aşteptărilor clienţilor noştri. În viziunea BMW, luxul modern îşi are
rădăcinile în cele mai avansate tehnologii şi atenţia la detalii extrem de
fine. Această generaţie BMW Seria 7 este cea mai luxoasă, cea mai confortabilă
şi - per total - cel mai bun automobil pe care l-a construit vreodată în
această clasă."
BMW EfficientLightweight: Carbon Core reduce masa automobilului cu
până la 130 de kilograme
Soluţiile BMW EfficientLightweight contribuie la reducerea masei noilor modele BMW Seria 7 cu până la 130 de kilograme faţă de generaţia anterioară. Elementul central este structura Carbon Core a caroseriei sedanului de lux, un produs al transferului tehnologiei din dezvoltarea modelelor BMW i. Noul BMW Seria 7 este primul automobil din segmentul său care combină CFRP produs industrial cu oţel şi aluminiu. Conceptul inteligent al caroseriei utilizează această abordare a materialelor combinate pentru creşterea rezistenţei şi rigidităţii celulei pasagerilor - în acelaşi timp se reduce semnificativ masa automobilului. Aceasta performanţă este cu atât mai remarcabilă cu cât echipamentele opţionale au fost extinse semnificativ, ceea ce a adus un plus de greutate.
Soluţiile BMW EfficientLightweight contribuie la reducerea masei noilor modele BMW Seria 7 cu până la 130 de kilograme faţă de generaţia anterioară. Elementul central este structura Carbon Core a caroseriei sedanului de lux, un produs al transferului tehnologiei din dezvoltarea modelelor BMW i. Noul BMW Seria 7 este primul automobil din segmentul său care combină CFRP produs industrial cu oţel şi aluminiu. Conceptul inteligent al caroseriei utilizează această abordare a materialelor combinate pentru creşterea rezistenţei şi rigidităţii celulei pasagerilor - în acelaşi timp se reduce semnificativ masa automobilului. Aceasta performanţă este cu atât mai remarcabilă cu cât echipamentele opţionale au fost extinse semnificativ, ceea ce a adus un plus de greutate.
Motoare cu şase cilindri dispuşi în linie de ultimă generaţie
Noul BMW Seria 7 este disponibil cu o versiune actualizată a motorului V8 benzină şi cu versiuni cu şase cilindri dispuşi în linie benzină şi diesel, din cea mai nouă generaţie de propulsoare a BMW Group. Toate motoarele sunt combinate standard cu o transmisie Steptronic cu opt trepte, şi aceasta fiind o dezvoltare nouă. Sistemul inteligent de tracţiune integrală BMW xDrive, care poate fi comandat ca opţiune, operează şi el mai eficient ca niciodată.
Noul BMW Seria 7 este disponibil cu o versiune actualizată a motorului V8 benzină şi cu versiuni cu şase cilindri dispuşi în linie benzină şi diesel, din cea mai nouă generaţie de propulsoare a BMW Group. Toate motoarele sunt combinate standard cu o transmisie Steptronic cu opt trepte, şi aceasta fiind o dezvoltare nouă. Sistemul inteligent de tracţiune integrală BMW xDrive, care poate fi comandat ca opţiune, operează şi el mai eficient ca niciodată.
Noile modele beneficiază de cel mai avansat pachet de tehnologii
BMW EfficientDynamics care, împreună BMW EfficientLightweight, este
responsaibil pentru performanţe de consum şi emisii fără precedent în acest
segment. Lider incontestabil este 730d. Propulsorul de şase cilindri în linie
care dezvoltă o putere maximă 195 kW/265 hp şi un cuplu maxim de 620 Nm, obţine
în ciclul de teste UE un consum de numai 4,5 litri şi emisii de numai 119g CO2 per
km, în echiparea cu cele mai mici roţi, de 18 inch. Acelaşi emisii de numai
119g CO2 per km marcau performanţa pentru care BMW Seria 1 118d, o compactă de
oraş, era recompensată cu World Green Car of the Year în urmă cu 7 ani.
BMW 740e plug-in hybrid dispune de tehnologie BMW eDrive
Completarea gamei de modele cu BMW 740e înseamnă apariţia tehnologiei BMW eDrive - introdusă în premieră la automobilele BMW i - în segmentul sedanurilor de lux. Modelul hybrid plug-in, care va fi lansat ca versiune BMW 740Le cu ampatament lung şi poartă denumirea BMW 740Le, este propulsat de un motor pe benzină, cu patru cilindri, şi de un electromotor, care împreună generează o putere totală a sistemului de 240 kW/326 CP. BMW 740e înregistrează un consum mediu mixt de 2,1 l/100 km conform ciclului de testare EU pentru automobile hybrid şi un consum mediu mixt de energie de 12,5 kWh/100 km. Emisiile CO2 sunt de 49 g/km (date provizorii). Sistemul de propulsie electrică, alimentat cu un acumulator litiu-ion de înaltă tensiune, furnizează un impuls notabil pentru motoarele cu ardere internă când este necesară o accelerare dinamică. Mai mult, tehnologia BMW eDrive permite rulare în regim integral electric - astfel nu rezultă nici un fel de emisii locale - la viteze de până la 120 km/h şi o autonomie de până la 40 de kilometri, conform datelor măsurate în ciclul de consum UE.
Completarea gamei de modele cu BMW 740e înseamnă apariţia tehnologiei BMW eDrive - introdusă în premieră la automobilele BMW i - în segmentul sedanurilor de lux. Modelul hybrid plug-in, care va fi lansat ca versiune BMW 740Le cu ampatament lung şi poartă denumirea BMW 740Le, este propulsat de un motor pe benzină, cu patru cilindri, şi de un electromotor, care împreună generează o putere totală a sistemului de 240 kW/326 CP. BMW 740e înregistrează un consum mediu mixt de 2,1 l/100 km conform ciclului de testare EU pentru automobile hybrid şi un consum mediu mixt de energie de 12,5 kWh/100 km. Emisiile CO2 sunt de 49 g/km (date provizorii). Sistemul de propulsie electrică, alimentat cu un acumulator litiu-ion de înaltă tensiune, furnizează un impuls notabil pentru motoarele cu ardere internă când este necesară o accelerare dinamică. Mai mult, tehnologia BMW eDrive permite rulare în regim integral electric - astfel nu rezultă nici un fel de emisii locale - la viteze de până la 120 km/h şi o autonomie de până la 40 de kilometri, conform datelor măsurate în ciclul de consum UE.
Adaptare a dinamicii şi a confortului călătoriei - la cel mai
înalt standard
Tehnologia sofisticată a şasiului, cu perfecţionări ale diferitelor detalii şi cu sisteme suplimentare de control, îmbunătăţeşte atât dinamica noii generaţii BMW Seria 7, cât şi calitatea călătoriei. Configuraţia standard include suspensie pneumatică pe ambele punţi cu reglarea gărzii la sol (o premieră pentru BMW) şi Dynamic Damper Control (control dinamic al amortizoarelor).
Tehnologia sofisticată a şasiului, cu perfecţionări ale diferitelor detalii şi cu sisteme suplimentare de control, îmbunătăţeşte atât dinamica noii generaţii BMW Seria 7, cât şi calitatea călătoriei. Configuraţia standard include suspensie pneumatică pe ambele punţi cu reglarea gărzii la sol (o premieră pentru BMW) şi Dynamic Damper Control (control dinamic al amortizoarelor).
Îmbunătăţiri suplimentare ale confortului, dinamicii şi siguranţei
sunt aduse de cea mai nouă actualizare a sistemului Active Steering, care acum
poate fi în premieră comandată în combinaţie cu BMW xDrive. Acesta asigură
manevrabilitate crescută la viteze mici, reducând semnificativ diametrul de
bracare şi contribuie la un mai bun control la viteze mari.
O altă premieră care este prezentată cu acest model este Executive
Drive Pro cu stabilizare activă a ruliului şi funcţionare proactivă pe baza
informaţiilor obţinute de la o cameră cu vedere stereoscopică şi date de la
sistemul de navigaţie. Barele stabilizatoare controlate electromecanic reduc
ruliul caroseriei în virajele abordate dinamic, iar sistemul de control proactiv
al şasiului adaptează reacţiile amortizoarelor la suprafaţa traseului.
Cel mai recent val de inovaţii oferă conducătorilor o mai mare
libertate de selectare a reglajului perfect pentru automobilul lor. Ei pot opta
pentru un comportament şi mai sportiv sau pentru un confort mult îmbunătăţit al
călătoriei, ori pentru utilizarea modului ECO PRO extrem de eficient. Modul
ADAPTIVE poate fi activat acum prin butonul Driving Experience Control care se
bucură de un nou design. În această setare, reglajul automobilului se adaptează
automat stilului de condus şi caracteristicilor traseului.
Operare intuitivă cu Touch Display şi control BMW al gesturilor
La noul BMW Seria 7, monitorul sistemului de operare iDrive vine în premieră sub forma unui Touch Display. Aceasta înseamnă că clienţii vor putea opera sistemul în maniera intuitivă a dispozitivelor portabile. Sistemul de control clasic, cu controller rotativ, butoane rapide şi butoane favorite este şi acesta disponibil pentru a putea asigura operarea sistemului într-un mod care nu distrage atenţia de la condus.
La noul BMW Seria 7, monitorul sistemului de operare iDrive vine în premieră sub forma unui Touch Display. Aceasta înseamnă că clienţii vor putea opera sistemul în maniera intuitivă a dispozitivelor portabile. Sistemul de control clasic, cu controller rotativ, butoane rapide şi butoane favorite este şi acesta disponibil pentru a putea asigura operarea sistemului într-un mod care nu distrage atenţia de la condus.
O completare a funcţionalităţii sistemului iDrive, o altă premieră
mondială, este controlului BMW prin gesturi. Mişcări mâinii înregistrate de un
senzor 3D amplasat în plafon, în zona oglinzii, şi oferă o modalitate extrem de
intuitivă şi uşoară de operare a funcţiilor de infotainment. Gesturile pot fi
utilizate pentru o serie de funcţii, inclusiv ajustarea volumului audio şi
pentru a accepta sau a respinge apelurile telefonice. De asemenea există opţiunea
de a utiliza anumite gesturi pentru funcţii alese individual. O altă noutate
este suportul de smartphone integrat în consola centrală, care permite
încărcarea prin inducţie, wireless, a telefonului mobil - pentru prima dată
într-un automobil.
Sistemul de încracare wireless permite asigură şi încărcarea cheii
cu display BMW Display Key, o altă premieră în segment. Aceasta oferă
utilizatorului informaţii despre automobil şi permite operarea unei serii de
funcţii de la distanţă.
Ambianţă de lux cu confort maxim: Executive Lounge, Touch Command
Modelele BMW 750Li xDrive, BMW 740Li, BMW 730Ld şi BMW 730Ld xDrive comandate cu dotarea opţională Executive Lounge, pentru un nivel de confort exclusiv. Acest pachet de echipare include aer condiţionat automat cu control pe patru zone, scaune de confort - reglabile electric şi cu funcţie de masaj - în spate şi ventilare activă a scaunelor pentru toate locurile, dar şi scaune opţionale Executive Lounge (permite glisarea scaunului pasagerului faţă pentru a crea mai mult loc pentru locul spate), consolă spate Executive Lounge şi experienţă entertainment pentru locurile din spate cu Touch Command BMW. Acum, funcţia de masaj include programul Vitality, care permite pasagerilor din spate să activeze exerciţii fizice active pentru călătoriile lungi. Sistemul foloseşte senzori de presiune în scaun pentru a detecta mişcările pasagerului şi a-l asista în excerciţiile de stretching. Opţiunea de scaune Executive Lounge sporeşte confortul în spatele scaunelor din faţă prin culisarea acestora înainte cu încă 90 de milimetri - totodată, scaunul faţă al pasagerului are suport integrat pentru picioare în spătar. Pasagerul din spate poate adopta o poziţie extrem de relaxantă datorită spătarului care se poate înclina la un unghi mare, până aproape de o poziţie orizontală.
Modelele BMW 750Li xDrive, BMW 740Li, BMW 730Ld şi BMW 730Ld xDrive comandate cu dotarea opţională Executive Lounge, pentru un nivel de confort exclusiv. Acest pachet de echipare include aer condiţionat automat cu control pe patru zone, scaune de confort - reglabile electric şi cu funcţie de masaj - în spate şi ventilare activă a scaunelor pentru toate locurile, dar şi scaune opţionale Executive Lounge (permite glisarea scaunului pasagerului faţă pentru a crea mai mult loc pentru locul spate), consolă spate Executive Lounge şi experienţă entertainment pentru locurile din spate cu Touch Command BMW. Acum, funcţia de masaj include programul Vitality, care permite pasagerilor din spate să activeze exerciţii fizice active pentru călătoriile lungi. Sistemul foloseşte senzori de presiune în scaun pentru a detecta mişcările pasagerului şi a-l asista în excerciţiile de stretching. Opţiunea de scaune Executive Lounge sporeşte confortul în spatele scaunelor din faţă prin culisarea acestora înainte cu încă 90 de milimetri - totodată, scaunul faţă al pasagerului are suport integrat pentru picioare în spătar. Pasagerul din spate poate adopta o poziţie extrem de relaxantă datorită spătarului care se poate înclina la un unghi mare, până aproape de o poziţie orizontală.
Consola spate Executive Lounge dispune de o masă pliabilă,
suporturi suplimentare pentru pahare şi sistem Touch Command. Acesta este o
tabletă de 7 ţoli (17,8 cm) care permite utilizatorului să controleze funcţiile
de infotainment şi confort disponibile în partea din spate a habitaclului
noului BMW Seria 7 şi poate fi utilizat pentru redarea fişierelor audio şi
video externe, ca o consolă de jocuri sau pentru navigare pe internet.
Sistemul Head-Up Display, o tehnologie unde BMW este linder
incontestabil, a fost şi acesta îmbunătăţit semnficativ. Acum acesta
proiectează informaţii pe o suprafaţă cu 75% mai mare, iar imaginile, culoare
şi detaliile sunt de o calitate mai bună.
Ambianţă spectaculoasă: lumină Ambient, acoperiş de sticlă Sky
Lounge Panorama
Ambianţa exclusivistă din interiorul noului BMW Seria 7 este îmbunătăţită de un design al luminilor ce a fost aranjat cu precizie. Opţiunea de lumini Ambient include acum Covorul de lumini Welcome, care oferă o iluminare atractivă a zonei din jurul uşilor. O altă particularitate unică este pachetul Ambient pentru versiunea cu ampatament lung a noului BMW Seria 7, care inundă compartimentul spate într-o lumină ambientală provenită din sursele de lumină dispuse vertical în montanţii B.
Ambianţa exclusivistă din interiorul noului BMW Seria 7 este îmbunătăţită de un design al luminilor ce a fost aranjat cu precizie. Opţiunea de lumini Ambient include acum Covorul de lumini Welcome, care oferă o iluminare atractivă a zonei din jurul uşilor. O altă particularitate unică este pachetul Ambient pentru versiunea cu ampatament lung a noului BMW Seria 7, care inundă compartimentul spate într-o lumină ambientală provenită din sursele de lumină dispuse vertical în montanţii B.
Versiunea cu ampatament lung a noului BMW Seria 7 va fi
disponibilă şi cu acoperiş de sticlă Sky Lounge Panorama, care de asemenea este
o dotare unicat în segmentul sedanurilor de lux. Lumina emisă de modulele LED
montate pe lateral este distribuită uniform pe suprafaţa de sticlă, unde
luminează un model imprimat care creează imaginea unui cer înstelat. Pentru
acest efect se folosesc în total 15000 LED-uri.
O altă opţiune ce poate fi comandată pentru accentuarea stării de
bine la bordul automobilului este pachetul Ambient Air, care ionizează şi
parfumează aerul. În prezent este disponibilă o selecţie de opt arome.
Totodată, calitatea remarcabilă a sunetului se datorează nou dezvoltatului
sistem de sonorizare surround Bowers & Wilkins Diamond de 1400 W, care a
fost reglat special pentru interiorul noului BMW Seria 7.
Premieră mondială la noul BMW Seria 7: parcare de la distanţă
Noul BMW Seria 7 este primul automobil de serie din lume pe care clienţii îl pot manevra în şi din spaţiul de parcare sau garaj fără să se afle cineva la volan. Prin urmare, opţiunea de parcare de la distanţă permite accesul în locuri de parcare foarte înguste, acolo unde accesul din şi la automobil ar fi altfel deosebit de dificil. Prin utilizarea BMW Display Key - de asemenea, o nouă dezvoltare -, conducătorul poate comanda automobilului să parcheze sau să iasă complet automat. Este posibilă doar manevra de acces pe locul de parcare, cu faţa, atunci când automobilul este plasat la mai puţin de 1,5 lungi de maşină de locul de parcare. De asemenea tot automat automobilul poate părăsi locul de parcare cu spatele, comandat din cheie.
Noul BMW Seria 7 este primul automobil de serie din lume pe care clienţii îl pot manevra în şi din spaţiul de parcare sau garaj fără să se afle cineva la volan. Prin urmare, opţiunea de parcare de la distanţă permite accesul în locuri de parcare foarte înguste, acolo unde accesul din şi la automobil ar fi altfel deosebit de dificil. Prin utilizarea BMW Display Key - de asemenea, o nouă dezvoltare -, conducătorul poate comanda automobilului să parcheze sau să iasă complet automat. Este posibilă doar manevra de acces pe locul de parcare, cu faţa, atunci când automobilul este plasat la mai puţin de 1,5 lungi de maşină de locul de parcare. De asemenea tot automat automobilul poate părăsi locul de parcare cu spatele, comandat din cheie.
Şi celelalte manevre de parcare sunt posibile tot complet automat,
inclusiv manevrele de schimbare a treptei de viteză, direcţie, acceleraţie şi
frână. Însă pentru acestea conducătorul auto trebuie să rămână la volan şi să
supervizeze opraţiunea.
Unic în segmentul sedanurilor de lux: faruri BMW cu laser
O altă apariţie nouă în segmentul sedanurilor de lux o reprezintă farurile BMW cu laser, familiare de la BMW i8. Datorită BMW Selective Beam, acestea au efect antiorbire şi pot fi comandate pentru noul BMW Seria 7 ca alternativă la echiparea standard cu faruri LED integrale. Farurile cu laser generează o lumină deosebit de strălucitoare şi albă, oferind şi o rază de 600 de metri pentru faza lungă, dublu faţă de cea a farurilor LED. Acestea sunt activate automat la viteze de peste 70 km/h pe baza informaţiilor oferite de o cameră amplasată în parbriz pentru a nu deranja ceilalţi participanţi la trafic.
O altă apariţie nouă în segmentul sedanurilor de lux o reprezintă farurile BMW cu laser, familiare de la BMW i8. Datorită BMW Selective Beam, acestea au efect antiorbire şi pot fi comandate pentru noul BMW Seria 7 ca alternativă la echiparea standard cu faruri LED integrale. Farurile cu laser generează o lumină deosebit de strălucitoare şi albă, oferind şi o rază de 600 de metri pentru faza lungă, dublu faţă de cea a farurilor LED. Acestea sunt activate automat la viteze de peste 70 km/h pe baza informaţiilor oferite de o cameră amplasată în parbriz pentru a nu deranja ceilalţi participanţi la trafic.
Sistemele inovatoare de asistare a conducătorului din portofoliul
BMW ConnectedDrive îmbunătăţesc confortul şi siguranţa
Funcţiile de asistarea a controlului direcţiei şi al benzii, de asistare a schimbării benzii cu protecţie activă în caz de coliziune din lateral, de prevenire a coliziunilor din spate şi de avertizare la trafic transversal au fost adăugate în sistemul Driving Assistant Plus. Totodată, Traffic Jam Assistant (asistare în ambuteiaj) - care acum implică un condus semiautomat - poate fi utilizat în premieră şi în afara autostrăzilor, pe orice trip de drum. Iar sistemul Active Cruise Control (tempomat activ) cu funcţie Stop & Go poate prelua restricţiile de viteză detectate de funcţia Speed Limit Info, una din multele premiere mondiale tehnologice pe care le oferă noul model. La fel, o noutate absolută este şi noua generaţie a sistemului Surround View cu vizualizare 3D. Acest mod simulează o vedere cu camere amplasate în exterior, în jurul automobilului, pentru o mai bună orientare la parcare.
Funcţiile de asistarea a controlului direcţiei şi al benzii, de asistare a schimbării benzii cu protecţie activă în caz de coliziune din lateral, de prevenire a coliziunilor din spate şi de avertizare la trafic transversal au fost adăugate în sistemul Driving Assistant Plus. Totodată, Traffic Jam Assistant (asistare în ambuteiaj) - care acum implică un condus semiautomat - poate fi utilizat în premieră şi în afara autostrăzilor, pe orice trip de drum. Iar sistemul Active Cruise Control (tempomat activ) cu funcţie Stop & Go poate prelua restricţiile de viteză detectate de funcţia Speed Limit Info, una din multele premiere mondiale tehnologice pe care le oferă noul model. La fel, o noutate absolută este şi noua generaţie a sistemului Surround View cu vizualizare 3D. Acest mod simulează o vedere cu camere amplasate în exterior, în jurul automobilului, pentru o mai bună orientare la parcare.
Producţie la uzina BMW din Dingolfing: experienţă inegalabilă la
nivel mondial în designul ultrauşor
Noul BMW Seria 7 va fi produs, ca şi predecesorii săi, la uzina BMW din Dingolfing. Aceasta combină numeroşii ani de experienţă în construirea sedanurilor de lux cu o experienţă inegalabilă la nivel mondial în designul ultrauşor. În cadrul reţelei globale de producţie a BMW Group, uzina BMW din Dingolfing este un centru de competenţă în prelucrarea aluminiului şi a devenit prima uzină auto din lume în care CFRP este utilizat în producţia caroseriilor ca parte a unei tehnic hibrid.
Noul BMW Seria 7 va fi produs, ca şi predecesorii săi, la uzina BMW din Dingolfing. Aceasta combină numeroşii ani de experienţă în construirea sedanurilor de lux cu o experienţă inegalabilă la nivel mondial în designul ultrauşor. În cadrul reţelei globale de producţie a BMW Group, uzina BMW din Dingolfing este un centru de competenţă în prelucrarea aluminiului şi a devenit prima uzină auto din lume în care CFRP este utilizat în producţia caroseriilor ca parte a unei tehnic hibrid.
Variante de model:
BMW 750i xDrive (BMW 750Li xDrive): motor V8 pe benzină, cu tehnologie BMW TwinPower Turbo (două turbocompresoare TwinScroll, injecţie directă, VALVETRONIC, Double-VANOS). Capacitate: 4.395 cmc, putere: 330 kW/450 CP între 5.500 şi 6.000 rpm, cuplu maxim: 650 Nm între 1.800 şi 4.500 rpm. Acceleraţie (0-100 km/h): 4,4 secunde (4,5 secunde), viteză maximă: 250 km/h. Consum mediu mixt*: 8,3-8,1 l/100 km (8,5-8,3 l/100 km), emisii CO2*: 194-189 g/km (197-192 g/km), standard emisii: EU6.
BMW 750i xDrive (BMW 750Li xDrive): motor V8 pe benzină, cu tehnologie BMW TwinPower Turbo (două turbocompresoare TwinScroll, injecţie directă, VALVETRONIC, Double-VANOS). Capacitate: 4.395 cmc, putere: 330 kW/450 CP între 5.500 şi 6.000 rpm, cuplu maxim: 650 Nm între 1.800 şi 4.500 rpm. Acceleraţie (0-100 km/h): 4,4 secunde (4,5 secunde), viteză maximă: 250 km/h. Consum mediu mixt*: 8,3-8,1 l/100 km (8,5-8,3 l/100 km), emisii CO2*: 194-189 g/km (197-192 g/km), standard emisii: EU6.
BMW 740i (BMW 740Li): motor pe benzină, cu şase cilindri dispuşi în linie, cu
tehnologie BMW TwinPower Turbo (turbocompresor TwinScroll, injecţie directă,
VALVETRONIC, Double-VANOS). Capacitate: 2.998 cmc, putere: 240 kW/326 CP între
5.500 şi 6.500 rpm, cuplu maxim: 450 Nm între 1.380 şi 5.000 rpm. Acceleraţie
(0–100 km/h): 5,5 secunde (5,6 secunde), viteză maximă: 250 km/h. Consum mediu
mixt*: 7,0-6,6 l/100 km (7,0-6,6 l/100 km), emisii CO2*: 164-154 g/km (164-154
g/km), standard emisii: EU6.
BMW 730d (BMW 730Ld): motor diesel cu şase cilindri dispuşi în linie, cu
tehnologie BMW TwinPower Turbo (supraalimentare cu geometrie variabilă a
admisiei, injecţie directă common-rail). Capacitate: 2.993 cmc, putere: 195
kW/265 CP la 4.000 rpm, cuplu maxim: 620 Nm între 2.000 şi 2.500 rpm.
Acceleraţie (0-100 km/h): 6,1 secunde (6,2 secunde), viteză maximă: 250 km/h. Consum
mediu mixt*: 4,9-4,5 l/100 km (5,0-4,6 l/100 km), emisii CO2*: 129-119 g/km
(132-122 g/km), standard emisii: EU6.
BMW 730d xDrive (BMW 730Ld xDrive): motor diesel, cu
şase cilindri dispuşi în linie, cu tehnologie BMW TwinPower Turbo
(supraalimentare cu geometrie variabilă a admisiei, injecţie directă
common-rail). Capacitate: 2.993 cmc, putere: 195 kW/265 CP la 4.000 rpm, cuplu
maxim: 620 Nm între 2.000 şi 2.500 rpm. Acceleraţie (0-100 km/h): 5,8 secunde
(5,9 secunde), viteză maximă: 250 km/h. Consum mediu mixt*: 5,2-4,8 l/100 km
(5,2-4,8 l/100 k), emisii CO2*: 137-127 g/km (137–127 g/km), standard emisii:
EU6.
BMW 740e (BMW 740Le, BMW 740Le xDrive): motor pe benzină, cu
patru cilindri, cu tehnologie BMW TwinPower Turbo (turbocompresor TwinScroll,
injecţie directă, VALVETRONIC, Double-VANOS). Capacitate: 1.997 cmc, putere:
190 kW/258 CP între 5.000 şi 6.500 rpm, cuplu maxim: 400 Nm între 1.250 şi
4.800 rpm. Tehnologie BMW eDrive cu electromotor sincron, putere: 70 kW/95 CP,
cuplu: 250 Nm, acumulator litiu-ion de înaltă tensiune. Putere totală a
sistemului: 240 kW/326 CP. Acceleraţie (0-100 km/h): 5,6 secunde (BMW 740Le:
5,7 secunde, BMW 740Le xDrive: 5,5 secunde), viteză maximă: >240 km/h,
viteză maximă în regim electric: 120 km/h (limitată electronic); autonomie în
regim electric**: 40 km (BMW 740Le: 40 km, BMW 740Le xDrive: 37 km). Consum
mediu mixt de combustibil**: 2,1 l/100 km (BMW 740Le: 2,1 l/100 km, BMW 740Le
xDrive: 2,3 l/100 km), 12,5 kWh/100 km (BMW 740Le: 12,5 kWh/100 km, BMW 740Le
xDrive: 13,0 kWh/100 km), emisii CO2**: 49 g/km (BMW 740Le: 49 g/km, BMW 740Le
xDrive: 53 g/km), standard emisii: EU6.
Sursa: BMW Romania
0 comentarii