Noul BMW X1
vine să construiască pe succesul primei generaţii, un model de succes care a
deschis o nouă categorie în segmentul premium şi s-a vândut până acum în peste
730.000 de unităţi. Noul model vine cu un design exterior plin de forţă, care
îşi dovedeşte clar apartenenţa la gama BMW X. Totodată, interiorul noului BMW
X1 oferă creştere semnificativă a spaţiului pentru pasageri şi bagaje, o
ambianţă premium de ultimă oră şi o funcţionalitate ce se bazează pe tehnologii
avansate. Motoarele cu patru cilindri provenite din cea mai nouă generaţie de
propulsoare BMW Group, o versiune a sistemului inteligent de tracţiune
integrală ce a fost optimizată din punct de vedere al eficienţei şi o
tehnologie nou dezvoltată a şasiului contribuie la o îmbunătăţire vizibilă a
calităţilor sportive şi a confortului călătoriei în comparaţie cu modelul
anterior - în condiţiile în care consumul şi emisiile sunt reduse cu 17% faţă
de generaţia precedentă.
Alături de dinamică şi eficienţă - capitole la care modelul vine
să impună o nouă referinţă în segment -, o serie de dotări cu echipamente
inovatoare contribuie şi ele la poziţia remarcabilă pe care noul BMW X1 în
piaţă. De pe lista de opţionale se remarcă farurile LED integrale, Dynamic
Damper Control (controlul dinamic al amortizoarelor), BMW Head-Up Display şi
sistemul Driving Assistant Plus, multe având debutul absolut pentru un
automobil din această clasă.
Proporţiile robuste, o prezenţă puternică şi liniile dinamice
oferă noului BMW X1 o apariţie impunătoare şi îi evidenţiază statutul de cel mai
tânăr membru al familiei BMW X. Noul model a crescut în înălţime în comparaţie
cu predecesorul său (+53 milimetri), ceea ce a contribuit la mărirea spaţiului
interior. Iar poziţia scaunele semnificativ mai înaltă (+36 milimetri în faţă,
+64 milimetri în spate) optimizează vizibilitatea asupra drumului.
În spate, spaţiul pentru picioare a crescut cu 37 de milimetri în
specificaţia standard şi cu până la 66 de milimetri cu scaun spate ajustabil
(dotare opţională), în timp ce portbagajul cu o capacitate de 505 litri este
mai mare cu 85 de litri faţă de cel al modelului anterior. Rabatarea spătarului
banchetei - divizată 40:20:40 în echiparea standard -, care opţional poate fi
comandată şi cu ajustarea unghiului de înclinare, permite extinderea
capacităţii de încărcare la un maxim de 1.550 de litri. Disponibil opţional,
scaunul pasagerului din faţă, al cărui spătar poate fi rabatat, şi bancheta
spate ce poate culisa înainte-înapoi cu 13 centimetri oferă o variabilitate
suplimentară.
Motoare de generaţie nouă, sistem de tracţiune integrală xDrive
optimizat ca eficienţă
A doua
generaţie BMW X1 (consum mediu mixt: 6,4-4,1 l/100 km; emisii CO2: 149-109
g/km) dispune de o selecţie complet nouă de motoare. Două propulsoare pe
benzină şi trei versiuni diesel vor fi disponibile de la lansarea din octombrie
2015 - toate au câte patru cilindri şi fac parte din noua familie de motoare a
BMW Group. Gama de puteri variază între 110 kW/150 CP şi 170 kW/231 CP.
Motoarele sunt combinate fie cu transmisia manuală cu şase trepte, fie cu cea
Steptronic cu opt trepte, ambele reprezentând noi dezvoltări.
Dispuse în faţă şi montate transversal, motoarele cu patru
cilindri din cea mai nouă generaţie BMW Group furnizează puterea care este
transformată în propulsie dinamică - şi care asigură plăcerea condusului pe
drum cu aderenţă scăzută - fie prin noua versiune a sistemului inteligent de
tracţiune integrală BMW xDrive, fie printr-o configuraţie avansată de tracţiune
faţă, în funcţie de varianta de model.
Un alt factor ce contribuie la îmbunătăţirea suplimentară a
agilităţii BMW X1 este şi tehnologia şasiului, de asemenea o dezvoltare nouă,
care asigură nu doar un comportament controlabil cu precizie, ci şi o
îmbunătăţire vizibilă a confortului călătoriei. Împreună cu centrul de greutate
coborât al automobilului, distribuţia aproape perfectă (50:50) a maselor,
ecartamentul lat, consolele scurte, masa optimizată şi rigiditatea
impresionantă a caroseriei şi şasiului, aceasta pune bazele pentru o experienţă
a condusului familiară conducătorilor BMW, dar fără egal în segment.
Sistemul inteligent de tracţiune integrală xDrive este disponibil
şi el sub o formă actualizată pentru a doua generaţie BMW X1. Compact, cu masa
redusă şi eficient, sistemul de tracţiune integrală distribuie puterea motorului
între puntea faţă şi cea spate exact cum o cere situaţia - în orice moment.
Conectarea acestuia cu DSC (Dynamic Stability Control / controlul dinamic al
stabilităţii) permite sistemului să acţioneze preventiv pentru a contracara
orice tendinţă subviratoare sau supraviratoare din partea automobilului. Mai
mult, combinaţia sistemului DSC cu xDrive include acum şi Hill Descent Control
(control la coborârea pantei), care poate fi activat prin atingerea unui buton.
Noul BMW X1 sDrive18d este echipat standard cu o nouă transmisie
manuală cu şase trepte, la care funcţia de control al vitezei de cuplare
asigură o cursivitate optimizată. Un senzor de selectare a vitezelor adaptează
turaţia motorului la cea a arborelui de intrare în transmisie, rezultatul fiind
cele mai rapide schimbări de viteze posibile.
Disponibilă ca opţiune la cutia de viteze manuală este transmisia
Steptronic cu opt trepte, de asemenea nou dezvoltată, care este dotare standard
la toate celelalte modele. Noua versiune a transmisie automate se evidenţiază
prin eficienţa internă îmbunătăţită, cursivitatea crescută şi schimbări mai
dinamice ale vitezelor. Cu masa redusă şi eficienţa internă îmbunătăţită, noile
transmisii - manuală cu şase trepte şi Steptronic cu opt trepte - contribuie şi
ele al optimizarea eficienţei. Cutia de viteze manuală are un amortizor cu
pendul centrifugal în volanta dublă, care reduce oscilaţiile de rotaţie ce apar
la turaţii joase ale motorului. Astfel este mărit confortul când conducătorul
menţine turaţia redusă pentru a îmbunătăţi economia de combustibil. Totodată,
patinarea redusă a convertorului noii transmisii automate elimină pierderile de
energie, iar rapoartele mai lungi menţin turaţiile reduse la viteze mai mari
ale automobilului.
Toate motoarele din cea mai nouă generaţie de propulsoare a BMW
Group beneficiază de cea mai recentă versiune a tehnologiei BMW TwinPower
Turbo. Aceasta conţine elemente precum turbocompresoare, dar şi cea mai recentă
generaţie VALVETRONIC pentru motoarele pe benzină şi un sistem de injecţie
directă common-rail, care funcţionează la presiune şi mai mare, pentru
motorizările diesel. Eficienţa funcţională impresionantă a noilor motoare este
susţinută de carterul şi chiulasele din aluminiu, arbori cotiţi din oţel forjat
cu cardan de echilibrare integrat, pistoane cu masă redusă, biele forjate,
învelişuri cu frecare redusă pentru cilindri şi pompe de ulei cu program de
gestiune.
Versiunea sistemului inteligent de tracţiune integrală BMW xDrive
ce a fost dezvoltată pentru noul BMW X1 este considerabil mai uşoară. În plus,
pierderile de cuplu ale sistemului de propulsie în situaţii normale de condus
sunt reduce cu aproximativ 30% datorită noului ambreiaj multidisc. Eficienţa
funcţională îmbunătăţită a noului diferenţial spate contribuie şi ea la
furnizarea unei experienţe extrem de eficiente în ceea ce priveşte tracţiunea
integrală.
Premieră la BMW X1: Head-Up Display şi Driving Assistant Plus
Schimbarea de generaţii BMW X1 aduce evoluţii semnificative şi în domeniul conectivităţii inteligente. O nouă completare a gamei de dotări BMW ConnectedDrive este BMW Head-Up Display care, asemenea celui de la modelele BMW X mai mari, proiectează informaţiile legate de condus direct pe parbriz. Acum, BMW X1 poate fi comandat cu Driving Assistant Plus din cadrul sistemului Active Cruise Control (tempomat activ) cu funcţie Stop & Go, Lane Departure Warning (avertizare la părăsirea benzii), Traffic Jam Assistant (asistent în ambuteiaje), Collision Warning (avertizare de coliziune) şi sistem de avertizare la pietoni cu funcţia City Braking (premiat de Euro NCAP). Aceste sisteme sunt completate de o selecţie actualizată de aplicaţii care permit clienţilor să adauge automobilului funcţionalităţi de confort, navigaţie şi infotainment, în funcţie de preferinţe.
Schimbarea de generaţii BMW X1 aduce evoluţii semnificative şi în domeniul conectivităţii inteligente. O nouă completare a gamei de dotări BMW ConnectedDrive este BMW Head-Up Display care, asemenea celui de la modelele BMW X mai mari, proiectează informaţiile legate de condus direct pe parbriz. Acum, BMW X1 poate fi comandat cu Driving Assistant Plus din cadrul sistemului Active Cruise Control (tempomat activ) cu funcţie Stop & Go, Lane Departure Warning (avertizare la părăsirea benzii), Traffic Jam Assistant (asistent în ambuteiaje), Collision Warning (avertizare de coliziune) şi sistem de avertizare la pietoni cu funcţia City Braking (premiat de Euro NCAP). Aceste sisteme sunt completate de o selecţie actualizată de aplicaţii care permit clienţilor să adauge automobilului funcţionalităţi de confort, navigaţie şi infotainment, în funcţie de preferinţe.
Variante de model
BMW X1 xDrive25i: motor pe benzină, cu patru cilindri, cu tehnologie BMW TwinPower Turbo (turbocompresor TwinScroll, injecţie directă High Precision, gestiune variabilă a supapelor VALVETRONIC, Double-Vanos). Capacitate: 1.998 cmc, putere: 170 kW/231 CP între 5.000 şi 6.000 rpm, cuplu maxim: 350 Nm între 1.250 şi 4.500 rpm. Acceleraţie (0-100 km/h): 6,5 secunde, viteză maximă: 235 km/h. Consum mediu de combustibil*: 6,6-6,4 l/100 km, emisii CO2*: 152-149 g/km, standard de emisii: EU6.
BMW X1 xDrive25i: motor pe benzină, cu patru cilindri, cu tehnologie BMW TwinPower Turbo (turbocompresor TwinScroll, injecţie directă High Precision, gestiune variabilă a supapelor VALVETRONIC, Double-Vanos). Capacitate: 1.998 cmc, putere: 170 kW/231 CP între 5.000 şi 6.000 rpm, cuplu maxim: 350 Nm între 1.250 şi 4.500 rpm. Acceleraţie (0-100 km/h): 6,5 secunde, viteză maximă: 235 km/h. Consum mediu de combustibil*: 6,6-6,4 l/100 km, emisii CO2*: 152-149 g/km, standard de emisii: EU6.
BMW X1 xDrive20i: motor pe benzină, cu patru cilindri, cu tehnologie BMW
TwinPower Turbo (turbocompresor TwinScroll, injecţie directă High Precision,
gestiune variabilă a supapelor VALVETRONIC, Double-Vanos). Capacitate: 1.998
cmc, putere: 141 kW/192 CP între 5.000 şi 6.000 rpm, cuplu maxim: 280 Nm între
1.250 şi 4.600 rpm. Acceleraţie (0-100 km/h): 7,4 secunde, viteză maximă: 223
km/h. Consum mediu de combustibil*: 6,4-6,3 l/100 km, emisii CO2*: 149-146
g/km, standard de emisii: EU6.
BMW X1 sDrive20i: motor pe benzină, cu patru cilindri, cu tehnologie BMW TwinPower
Turbo (turbocompresor TwinScroll, injecţie directă High Precision, gestiune
variabilă a supapelor VALVETRONIC, Double-Vanos). Capacitate: 1.998 cmc,
putere: 141 kW/192 CP între 5.000 şi 6.000 rpm, cuplu maxim: 280 Nm între 1.250
şi 4.600 rpm. Acceleraţie (0-100 km/h): 7,7 secunde, viteză maximă: 225 km/h.
Consum mediu de combustibil*: 6,0-5,9 l/100 km, emisii CO2*: 139-136 g/km,
standard de emisii: EU6.
BMW X1 xDrive25d: motor diesel cu patru cilindri, cu tehnologie BMW TwinPower
Turbo (turbocompresor în mai mult etape, cu presiune ridicată şi joasă, cu
geometrie variabilă a admisiei, injecţie directă common-rail cu injectoare
supapă solenoid, presiune maximă de injecţie: 2.500 bar). Capacitate: 1.995
cmc, putere: 170 kW/231 CP la 4.400 rpm, cuplu maxim: 450 Nm între 1.500 şi
3.000 rpm. Acceleraţie (0-100 km/h): 6,6 secunde, viteză maximă: 235 km/h.
Consum mediu de combustibil*: 5,2-5,0 l/100 km, emisii CO2*: 137-132 g/km,
standard de emisii: EU6.
BMW X1 xDrive20d: motor diesel cu patru cilindri, cu tehnologie BMW TwinPower
Turbo (turbocompresor cu geometrie variabilă a admisiei, injecţie directă
common-rail cu injectoare supapă solenoid, presiune maximă de injecţie: 2.000
bar). Capacitate: 1.995 cmc, putere: 140 kW/190 CP la 4.000 rpm, cuplu maxim:
400 Nm între 1.750 şi 2.500 rpm. Acceleraţie (0-100 km/h): 7,6 secunde, viteză
maximă: 219 km/h. Consum mediu de combustibil*: 5,1-4.9 l/100 km, emisii CO2*:
133-128 g/km, standard de emisii: EU6.
BMW X1 sDrive18d: motor diesel cu patru cilindri, cu tehnologie BMW TwinPower
Turbo (turbocompresor cu geometrie variabilă a admisiei, injecţie directă
common-rail cu injectoare supapă solenoid, presiune maximă de injecţie: 2.000
bar). Capacitate: 1.995 cmc, putere: 110 kW/150 CP la 4.000 rpm, cuplu maxim:
330 Nm între 1.750 şi 2.750 rpm. Acceleraţie (0-100 km/h): 9,2 secunde
(transmisie automată: 9,2 secunde), viteză maximă: 205 km/h (205 km/h). Consum
mediu de combustibil*: 4,3-4,1 (4,5-4,3) l/100 km, emisii CO2*: 114-109
(119-114) g/km, standard de emisii: EU6.
Sursa: BMW Romania
0 comentarii