Schimbarea
de generaţii în familia de modele MINI continuă cu noul MINI Clubman, care
reprezintă un concept inovator pentru segmentul premium al clasei compacte.
Noul model înseamnă o combinaţie unică de funcţionalitate, caracter practic în
utilizarea cotidiană şi este adecvat pentru distanţele lungi, astfel că oferă
plăcere a condusului, calitate premium şi personalitate în stilul MINI.
În premieră, MINI Clubman este o nouă interpretare a conceptului
shooting brake, unul cu o bogată tradiţie, dar care acum a fost adaptat pentru
a răspunde cerinţelor clasei compacte. Partea frontală puternică dispune de
prize de aer pentru Air Curtain ale pasajelor roţilor faţă, în timp ce silueta
este extinsă dinamic prin cele patru uşi şi o linie de contur a umerilor care
accentuează lăţimea automobilului. Linia acoperişului este una lungă, iar pe
pavilion se află o aripioară cu rol de antenă, care include şi lumină roşie
pentru starea sistemului de alarmă. Din partea spate a automobilului, cu o
poziţie verticală, nu lipsesc uşile divizate atât de caracteristice pentru
acest model, inscripţia „Clubman” şi stopurile orizontale integrate. Din punct
de vedere al designului exterior, noutăţile sunt şi culorile pentru caroserie
Melting Silver metalizat şi Pure Burgundy metalizat, precum şi acoperişul şi
capacele oglinzilor retrovizoare finisate în nuanţe contrastante - alb, negru
sau argintiu.
În comparaţie cu predecesorul său, noul MINI Clubman este un
caracter mult mai matur în ceea ce priveşte versatilitatea, spaţiul şi
substanţa produsului. Atât la exterior, cât şi la interior, noul model vine cu
dimensiuni semnificativ mai generoase, nu doar raportat la generaţia
precedentă, ci şi la noul MINI Hatch cu cinci uşi. Faţă de acesta are un plus
de 27 centimetri în lungime, o lăţime mai mare cu nouă centimetri şi un
ampatament extins cu 10 centimetri. Toate această creştere a dimensiunilor are
efect asupra scaunelor - cinci locuri integrale -, dar şi a portbagajului al
cărui volum standard de 360 de litri poate fi extins la un maximum de 1.250 de
litri - totul datorită spătarului rabatabil al banchetei în raport 40:20:40.
Interiorul vine cu un design complet nou, în care se remarcă
panoul de instrumente lat - cu cadru de contur al cockpitului în secţiunea
superioară -, tabloul de bord pe coloana de direcţie şi instrumentul circular
central integrat armonios, cu inel luminos LED şi afişaj pentru funcţiile
automobilului, de infotainment, comunicare şi navigaţie. Sub instrumentul
central se regăsesc panoul de control al aerului condiţionat şi comutatoarele
caracteristice MINI, în timp ce pe consola centrală se află frâna electrică de
parcare, compartimentele de stocare, două suporturi pentru pahare, controlerul
MINI şi cotiera. De asemenea, consola centrală şi panourile ornamentale ale
uşilor sunt decorate cu benzi continuee de decor de cea mai bună calitate.
La lansarea pe piaţă a noului MINI Clubman, clienţii vor putea
alege una dintre cele trei variante de motorizare (consum mediu mixt: 6,2-4,1
l/100 km; emisii CO2: 144-109 g/km), două fiind propulsoare pe benzină, iar una
fiind variantă diesel - toate echipate cu cea mai nouă generaţie a tehnologiei
MINI TwinPower Turbo Technology. O premieră va fi echiparea modelului MINI
Cooper D Clubman cu motorul diesel cu patru cilindri (110 kW/150 CP) -
celelalte două variante, MINI Cooper Clubman şi MINI Cooper S Clubman, vor
dispune de motoare pe benzină, cu trei cilindri (100 kW/136 CP), respectiv cu
patru cilindri (141 kW/192 CP).
În echiparea standard, puterea va fi transferată către puntea faţă
prin intermediul transmisiei manuale cu şase viteze. În premieră pentru MINI,
opţional este disponibilă şi transmisia Steptronic cu opt trepte (MINI Cooper S
Clubman şi MINI Cooper D Clubman), iar clienţii care vor opta pentru modelul
MINI Cooper S Clubman vor putea alege şi o transmisie sport Steptronic cu opt
viteze. Pe de altă parte, pentru modelul MINI Cooper Clubman există şi varianta
opţională de echipare cu transmisie Steptronic cu şase trepte. Numeroasele
tehnologii din portofoliul MINIMALISM includ, printre altele, funcţia auto
start/stop şi modul opţional de condus GREEN care include funcţia coasting.
Noul Clubman oferă cel mai înalt nivel oferit vreodată de un model
MINI în ceea ce priveşte confortul călătoriei şi sentimentul
"go-kart" specific mărcii, iar acestea se datorează tehnologiei
suspensiei - una de înaltă calitate - care este unică în acest segment. Puntea
faţă oferă suspensie cu braţ simplu, cu componente nou dezvoltate integral, în
timp ce puntea spate beneficiază de suspensie multibraţ, optimizată special
pentru acest model. Pe de altă parte, agilitatea maximă a noului MINI Clubman
se datorează ecartamentului foarte lat, construcţiei cu masă optimizată şi
nivelului mare de rigiditate, în timp ce servodirecţia electromecanică, cu
funcţie Servotronic, este o dotare standard pentru noua generaţie a modelului.
Dynamic Stability Control (DSC / control dinamic al stabilităţii),
care include Dynamic Traction Control (DTC / funcţie optimizată a DSC care
permite o patinare uşoară pentru condusul dinamic sau la rularea pe suprafeţe
cu aderenţă scăzută, precum zăpada) şi Electronic Differential Lock Control
(EDLC / control electronic al diferenţialului blocant), este disponibil
standard şi este completat, la MINI Cooper S Clubman, de Performance Control
(program de funcţionare al DSC care, alături de o frânare şoară a unei roţi,
accelerează roata opusă de pe aceeaşi punte). Fiecare model are un reglaj
specific al suspensiei şi amortizoarelor, iar opţional se poate comanda
suspensia sport şi sistemul Dynamic Damper Control (control dinamic al
amortizoarelor). Conform specificaţiei standard, modelele din noua generaţie
MINI Clubman sunt echipate cu jante din aliaj uşor, de 16 ţoli sau 17 ţoli
(MINI Cooper S Clubman), dar pe lista de opţionale se găsesc şi versiuni cu
dimensiuni de până la 19 ţoli.
Pentru o setare personalizată a automobilului, clienţii au la
dispoziţie, opţional, modurile MINI Driving, care pot fi activate prin
intermediul unui comutator rotativ aflat la baza schimbătorului. Astfel,
conducătorul poate să aleagă unul dintre cele trei moduri: MID, SPORT şi GREEN.
Aceste moduri au capacitatea de influenţa curbele caracteristice ale
acceleraţiei şi direcţiei, dinamica schimbării treptelor cu transmisia
Steptronic şi controlul dinamic al amortizoarelor. În combinaţie cu transmisia
Steptronic, modul GREEN include funcţia "coasting" (mers liber, cu
decuplarea automată a motorului de la transmisie la ridicarea acceleraţiei
pentru un consum minim).
Din punct de vedere al siguranţei, noul MINI Clubman oferă un
nivel superior faţă de generaţia anterioară. Structura caroseriei a fost optimizată
din punct de vedere al masei şi pentru a oferi mai multă rezistenţă în caz de
accident. Dotările standard de siguranţă includ airbaguri frontale şi laterale,
airbaguri cortină laterale, centuri de siguranţă automate cu trei puncte de
prindere pentru toate locurile, pretensionare şi limitator adaptiv al forţei
pentru locurile din faţă, sisteme de prindere ISOFIX a scaunelor de copii
pentru locurile din spate - opţional şi pentru locul pasagerului din faţă - şi
afişaj al presiunii în pneuri. Alături de o siguranţă crescută, au fost
optimizate semnificativ nivelurile de confort acustic şi de vibraţie.
Noua MINI Clubman vine şi cu o gamă largă de sisteme inovatoare de
asistare a conducătorului: MINI Head-Up Display, Parking Assistant, cameră
pentru mers înapoi şi Driving Assistant ce include tempomat activ bazat pe
cameră video, avertizare în caz de coliziune şi pentru pietoni cu funcţie de
frânare iniţială, asistare a fazei lungi şi detectare a indicatoarelor rutiere.
Nivelul ridicat al echipării standard include dotări precum aer condiţionat,
radio cu interfaţă USB şi conector de sunet AUX-IN, facilitate hands-free
pentru conectarea telefonului prin Bluetooth, senzor de ploaie şi lumini, frână
de parcare operată electric.
Şi din perspectiva tehnologiei de iluminare, noul MINI Clubman
oferă o variantă opţională inovatoare: faruri LED, ce includ lumini de zi LED,
şi stopuri LED. De asemenea, noul mode dispune de distribuţie adaptivă a
luminii şi de semnalizatoare cu LED-uri, tehnologie care este prezentă şi la
proiectoarele de ceaţă.
În funcţie de fiecare model, pachetul MINI Excitement include
lumini LED pentru interior şi ambientale, precum şi proiecţie nouă a logo-ului
MINI din oglinda retrovizoare de pe partea conducătorului atunci când se
deschide şi se închide automobilul. În premieră, elementele de personalizare
MINI Yours aduc rame ale uşilor luminate în spate, iar sistemul de alarmă
include lumină LED de culoare roşie integrată în aripioara cu rol de antenă.
Noul MINI Clubman oferă şi o gamă vaste de opţiuni pentru un nivel
îmbunătăţit al confortului şi al funcţionalităţii: scaune reglabile electric cu
funcţie de memorie pentru conducător - o premieră MINI -, precum şi scaune
sport şi scaune sport John Cooper Works, pachet Comfort Access exclusiv pentru
MINI Clubman cu deschidere non-contact a uşilor divizate (comandă de deschidere
se face printr-un gest cu piciorul), aer condiţionat cu control pe două zone,
scaune încălzite, acoperiş panoramic din sticlă operat electric, oglinzi
retrovizoare operate electric (încălzire şi rabatare), volan multifuncţional,
sistem de încărcare cu spătare al banchetei rabatabil în raport 40:20:40,
cârlig de tractare, sistem de navigaţie MINI Professional, radio MINI Visual
Boost şi sistem de sonorizare Harman Kardon hi-fi.
De asemenea, gama vastă de opţiuni pentru personalizarea
interiorului şi a exteriorului include: kit aerodinamic John Cooper Works,
exterior Chrome Line, şine pentru acoperiş, selecţie vastă a tipurilor de
scaune, suprafeţe decorative şi culori pentru interior, precum şi opţiuni
exclusive de accesorii John Cooper Works şi MINI Yours.
Prin MINI Connected se oferă oportunitatea de extindere continuă a
funcţiilor de infotainment prin integrarea continuă de aplicaţii noi în automobil
prin intermediul unui smartphone. În prezent sunt oferite funcţii MINI
exclusive precum Mission Control, Dynamic Music, Driving Excitement şi
MINIMALISM Analyser, MINI Connected XL Journey Mate, conexiune online care
permite utilizarea reţelelor de socializare precum Twitter, foursquare şi
Glympse, dar şi recepţia fluxurilor RSS de ştiri şi a programelor de
entertainment precum GoPro, AUPEO!, Stitcher, Deezer, Audible, sau TuneIn
Radio.
Variante de model:
MINI Cooper S Clubman: motor pe benzină, cu patru cilindri şi tehnologie MINI TwinPower Turbo (turbocompresor, injecţie directă, gestiune complet variabilă a supapelor, gestiune variabilă a arborelui cu came), capacitate: 1.998 cmc, putere: 141 kW/192 CP la 5.000 rpm, cuplu maxim: 280 Nm la 1.250 rpm (300 Nm cu funcţia Overboost), acceleraţie (0-100 km/h): 7,2 secunde (transmisie automată: 7,1 secunde), viteză maximă: 228 km/h (228 km/h), consum mediu de combustibil*: 6,3-6,2 l/100 km (5,9-5,8 l/100 km), emisii CO2*: 147-144 g/km (137-134 g/km), standard emisii: EU6.
MINI Cooper S Clubman: motor pe benzină, cu patru cilindri şi tehnologie MINI TwinPower Turbo (turbocompresor, injecţie directă, gestiune complet variabilă a supapelor, gestiune variabilă a arborelui cu came), capacitate: 1.998 cmc, putere: 141 kW/192 CP la 5.000 rpm, cuplu maxim: 280 Nm la 1.250 rpm (300 Nm cu funcţia Overboost), acceleraţie (0-100 km/h): 7,2 secunde (transmisie automată: 7,1 secunde), viteză maximă: 228 km/h (228 km/h), consum mediu de combustibil*: 6,3-6,2 l/100 km (5,9-5,8 l/100 km), emisii CO2*: 147-144 g/km (137-134 g/km), standard emisii: EU6.
MINI Cooper Clubman: motor pe benzină, cu trei cilindri şi tehnologie MINI
TwinPower Turbo (turbocompresor, injecţie directă, gestiune complet variabilă a
supapelor, gestiune variabilă a arborelui cu came), capacitate: 1.499 cmc,
putere: 100 kW/136 CP la 4.400 rpm, cuplu maxim: 220 Nm la 1.250 rpm (230 Nm cu
funcţia Overboost), acceleraţie (0-100 km/h): 9,1 secunde (transmisie automată:
9,1 secunde), viteză maximă: 205 km/h (205 km/h), consum mediu de combustibil*:
5,3-5,1 l/100 km (5,3-5,1 l/100 km), emisii CO2*: 123-118 g/km (123-118 g/km),
standard emisii: EU6.
MINI Cooper D Clubman: motor diesel, cu patru cilindri şi tehnologie MINI TwinPower
Turbo (turbocompresor cu geometrie variabilă a turbinei, injecţie directă
common-rail), capacitate: 1.955 cmc, putere: 110 kW/150 CP la 4.000 rpm, cuplu
maxim: 330 Nm la 1.750 rpm, acceleraţie (0-100 km/h): 8,6 secunde (transmisie
automată: 8,5 secunde), viteză maximă: 212 km/h (212 km/h), consum mediu de
combustibil*: 4,4-4,1 l/100 km (4,4-4,1 l/100 km), emisii CO2*: 115-109 g/km
(115-109 g/km), standard emisii: EU6.
* Date conform ciclului de testare EU, consumul de combustibil
depinde de formatul anvelopelor alese.
Dimensiuni
exterioare:
Lungime: 4.253 milimetri
Lăţime: 1.800 milimetri
Înălţime: 1.441 milimetri
Ampatament: 2.670 milimetri
Lungime: 4.253 milimetri
Lăţime: 1.800 milimetri
Înălţime: 1.441 milimetri
Ampatament: 2.670 milimetri
Sursa: MINI Romania
0 comentarii