Cele șase echipaje înscrise în Cupa Suzuki au făcut spectacol pe
macadamul de la Tulcea, a treia etapă din Campionatul Național de Raliuri și etapa a patra din
European Rally Trophy. Echipajul Horia Chiriguț / Andrei Hicea a reușit să câștige după cele 11 probe
speciale cu o lungime de aproape 150 km.
Spectacol și dramă, așa
poate fi descrisă în două cuvinte lupta din Cupa Suzuki pe macadamul de la
Danube Delta Rally. Cu șase echipaje la start, un
record pentru acest sezon, Cupa Suzuki a fost încă o dată una dintre cele mai
disputate competiții monomarcă.
Alexandru Ardelean / Horațiu
Baltador, Vlad Cosma / Diana Hațegan, Ioan Zarug / Eugen Talpalariu,
Andrei Stan / Lucian Bagiag, Horia Chiriguț / Andrei Hicea și
Andrei Mușețeanu / Claudiu Panait au
fost cele șase echipaje care au luat startul în Cupa Suzuki la Danube Delta Rally
2015 cu modelul Suzuki Swift Sport. Încă din prima zi a raliului, Alexandru
Ardelean, Horia Chiriguț și
Vlad Cosma, primii trei din clasamentul general după etapa de la Arad, s-au
luptat pentru prima poziție în Cupa Suzuki .
Vlad Cosma a câștigat cele două treceri pe
speciala Telița, iar Horia Chiriguț s-a impus în trecerile pe
proba Cocoșu și pe super speciala din
centrul orașului Tulcea. Alex Ardelean, liderul Cupei Suzuki înaintea acestei
etape, a pierdut timp din cauza unei pene pe PS 2 și
a terminat ziua doar pe poziția a patra. “Pe PS 2 am
făcut pană, iar bucățile de cauciuc rupte ne-au
lăsat fără uleiul de la amortizorul față, plus bieletă aproape
ruptă. Am reparat totul în service, dar pe PS4 am îndoit brațul
roții din dreapta față, așa
că n-am mai putut să parcurgem decât o bucată din Super Speciala din Tulcea”, a
spus Horațiu Baltador, copilotul echipajului. Vlad Cosma a terminat ziua de
vineri pe prima poziție, fiind urmat de Horia
Chiriguț, Andrei Stan, Alex Ardelean și Ioan Zarug. După o evoluție
bună, Andrei Mușețeanu
a fost nevoit să abandoneze pe super specială din cauza unui braț
rupt. Pilotul din Cupa Suzuki a prins din urmă de mai multe ori un pilot mai
lent pe probele speciale și în momentul depășirii
a lovit un dâmb de pâmănt de pe margine ceea ce a dus în final la abandon.
În ziua a doua din Danube Delta Rally, Vlad Cosma și
Diana Hațegan și-au consolidat prima poziție
după ce au câștigat primele cinci speciale. Pe ultima probă, echipajul Napoca
Rally Academy face însă o pană lentă, nu se oprește să schimbe roata, și
pierde orice șansă de a mai termina pe podium. “Am avut ghinion cu această pană.
Am avut un ritm excelent și ne îndreptam spre cea
de-a doua victorie din Cupa Suzuki, iar acum trebuie să ne mulțumim
doar cu poziția a patra”, a spus Vlad Cosma.
Horia Chiriguț și
Andrei Hicea au profitat de abandonul lui Vlad Cosma și,
după o evoluție constantă, și-au trecut în cont prima
victorie pe macadam. “Danube Delta Rally este primul raliu de macadam din
carieră pe care reușim să-l terminăm. A fost
un raliu în care am avut parte de foarte multe peripeții,
un raliu cu probe extraordinar de frumoase și o organizare de excepție”,
a spus Andrei HIcea, copilotul echipajului.
După o serie de evoluții bune pe specialele de
sâmbătă, Andrei Stan și Lucian Bagiag au
terminat pe locul doi în Cupa Suzuki, fiind urmați de Alex Ardelean și
Horațiu Baltador. La prima prezență în Cupa Suzuki în 2015, Ioan
Zarug și Eugen Talpalariu au terminat pe locul 5.
După Danube Delta Rally, etapa a treia din Cupa Suzuki, Alex
Ardelean rămâne lider în clasamentul general cu un total de 78 de puncte, urmat
de Horia Chiriguț cu 69,4 puncte, Vlad
Cosma cu 33,6 puncte, Andrei Mușețeanu
cu 32 de puncte, Andrei Stan cu 28 de puncte, M. Ardelean cu 22 de puncte și
Ioan Zarug cu 10 puncte.
Următoarea
etapă inclusă în Cupa Suzuki este Raliul Moldovei, programat în perioada 26 –
27 iunie.
Sursa: Berti Panaiot, National Communication Manager
0 comentarii