Hyundai
Motorsport va lua startul cu trei unitati i20 WRC in Raliul Finlandei, etapa a
opta din Campionatul Mondial FIA (WRC).
Thierry
Neuville (#7) si Dani Sordo (#8) vor lua startul in etapa din Finlanda sub
culorile Hyundai Shell World Rally Team.
Hayden
Paddon (#20), care a incheiat pe locul secund in Sardinia si pe al patrulea in
Polonia, va concura pentru Hyundai Mobis World Rally Team.
Echipa Hyundai
Motorsport este pregatita sa continue forma buna de pana acum si dupa pauza de
vara cand Campionatul Mondial de Raliuri FIA (WRC) ajunge in Finlanda pentru
una dintre cele mai spectaculoase etape din calendar.
Etapa a opta din acest sezon este, la fel ca cea din Polonia, una
foarte rapida, in care dictarea va face diferenta. Raliul Finlandei, cu probele
sale ultra rapide, este unul dintre cele mai asteptate de catre spectatori.
Hyundai Motorsport a inscris trei masini la acest raliu, dupa ce
la etapa anterioara a luat startul cu patru modele Hyundai i20 WRC, doua dintre
acestea incheind in top sase la Raliul Poloniei. Echipa si-a propus sa urce pe
locul secund in clasamentul constructorilor, asa ca in Finlanda va incerca sa acumuleze
cat mai multe puncte si sa finalizeze raliul cu toate cele trei echipaje.
Thierry Neuville (#7 Hyundai i20 WRC) si Dani Sordo (#8 Hyundai
i20 WRC) vor lua startul in culorile Hyundai Shell World Rally, iar Hayden
Paddon (#20 Hyundai i20 WRC) va fi singurul pilot in culorile echipei Hyundai
Mobis World Rally.
Raliul Finlandei are 20 de probe speciale pe macadam, toate foarte
rapide, intr-o zona pitoreasca, inconjurata de paduri si lacuri. La fel ca si in
Polonia, copilotii vor juca in rol extrem de important, acuratetea dictarii
facand diferenta intre un timp bun si unul slab, sau chiar o iesire in decor.
“Raliul Finlandei
este rapid, cu probe tehnice si cu multe capcane. Exista lucruri comune intre
Raliul Poloniei si cel de aici din Finlanda. Diferenta majora este ca in Raliul
Finlandei sunt mult mai multe saritori, ceea ce inseamna mai mult spectacol
pentru public. Am avut o evolutie buna in Polonia si sper sa continuam in
aceeasi nota pozitiva si aici. Polonia a fost primul nostru raliu cu patru
masini si sunt bucuros ca am reusit sa incheiem cursa cu toate masinile, asa ca
acum sunt foarte increzator inaintea etapei din Finlanda. Imi doresc sa facem
inca un pas spre obiectivul nostru: locul doi in clasamentul constructorilor”, a declarat Michel Nandan, directorul echipei.
Neuville a avut un ritm bun in ultimele etape si dupa podiumul din
Sardinia a incheiat Raliul Poloniei in top sase. Impreuna cu Nicolas Gilsoul,
copilotul sau, belgianul si-a propus sa acumuleze cat mai multe puncte si in
Finlanda.
“Cu
siguranta Finlanda este una dintre cele mai importante etape ale sezonului.
Sper sa gasesc un ritm bun inca de la inceput, iar la final sa avem suficient
de multe puncte pentru a ne imbunatati pozitia in clasamentele generale”, a mentionat Neuville.
Dani Sordo si Marc Marti, copilotul sau, au fost foarte
competitivi in etapele trecute, dar au avut o serie de probleme care le-a
influentat evolutia. Pilotul spaniol spera acum ca etapa din Finlanda sa fie
una lipsita de incidente.
“Este foarte
important sa ai o incredere foarte mare in dictare pentru ca sunt multe viraje
capcana pe care trebuie sa le abordezi cu viteza potrivita. Sper sa avem o
etapa fara probleme si sa putem exploata masina la maximum”, a adaugat Sordo.
Cu evolutii foarte bune in ultimele doua etape din WRC, Paddon
este familiar cu specialele din Finlanda, iar pentru John Kennard, copilotul
sau, este ca si un raliu de casa. Pentru Kennard, Raliul Finlandei inseamna a
50-a etapa din WRC si va marca 30 de ani de activitate, o cariera care a
inceput chiar in Finlanda in 1985.
“Raliul
Finlandei este una din etapele mele favorite din calendar. Seamana mult cu
Raliul Noii Zeelande. Sunt multe sectiuni rapide, cu saritori, iar atmosfera
este incredibila. In acelasi timp este si raliul in care am acumulat cea mai
mare experienta. Voi lua startul pentru a sasea oara in Finlanda si am amintiri
si rezultate frumoase de aici. De asemenea, este o etapa importanta pentru
copilotul meu, care a mai luat startul aici inainte de a ma naste eu! Acum el
locuieste in Finlanda impreuna cu familia si este un loc special pentru noi
toti. Sper sa putem termina cu un rezultat cat mai bun si aici”, a mentionat Paddon.
Cartierul
general al Raliului Finlandei va fi in orasul universitar Jyväskylä, iar parcul
de service este amplasat in Paviljonki. Traseul este in mare parte acelasi ca si
in anul 2014, dar a fost introdusa o proba speciala noua, Harju, care va
deschide raliul joi seara. Vineri este cea mai lunga zi, iar in program se afla
si celebra proba Ouninpohja (34 km). Sambata sunt programte speciale clasice
precum Mökkiperä si Jukojärvi, iar duminica vor fi doua treceri pe Myhinpää
(14,4 km), ultima dintre ele fiind si Power Stage.
Sursa: Hyundai Auto Romania
0 comentarii