Atunci când FIA a lansat un apel de candidaturi pentru
parteneriate tehnice în cadrul noului Campionat de Formula-e, Michelin a fost primul
care a depus dosarul. O decizie strategică din punct de vedere tehnologic, dar și o potrivire perfectă pentru Grupul Michelin
și pentru Michelin Motorsport, din cel puțin trei motive:
1. Mobilitatea
Campionatul mondial
de Formula-e se concentrează pe o
problematică de larg interes pentru Grupul Michelin: progresul mobilităţii.
Motto-ul nostru, „Un mod mai bun de a avansa”, constituie laitmotivul Michelin
încă din 1889. Prin urmare, Formula-e constituie un partener evident pentru
Michelin.
2. Locul acțiunii
Acest nou campionat este
ancorat în mediul urban, fiind organizat în centrul a zece orașe importante. Acest
cadru, dar și noul format (sesiuni de pregătire, sesiuni de calificare și cursa organizate
într-o singură zi) vor permite Michelin să întâlnească un public urban complet
nou, care, poate a venit să vadă cursa, nu doar din pasiune pentru sporturile
cu motor. e-Village, prin numeroasele sale ateliere și activități organizate chiar lângă
circuit, va deschide noi oportunităţi de educare a oamenilor în ceea ce privește rolul pe care
anvelopele îl joacă în mobilitatea durabilă.
Michelin consideră
Formula-e un campionat al viitorului, care va atrage interesul mediatic pe tot
parcursul sezonului și care va oferi Grupului Michelin o mai mare vizibilitate și o reală oportunitate
de a-și
face cunoscute valorile. Pe de altă parte, media consideră Formula-e un
campionat aflat în legătură directă cu precupările publicului larg, respectiv
îmbunătăţirea mobilităţii urbane, care implică și mașinile viitorului, mai
ecologice și mai conectate.
Al patrulea motiv cheie: competiția, un adevărat laborator de dezvoltare
În toate categoriile în
care este implicat, Michelin Motorsport testează noi tehnologii pe care urmează
să le integreze în noile generaţii de anvelope. Formula-e, domeniul exclusiv al
mașinilor
cu motoare electrice puternice, va oferi Michelin informații utile pentru
îmbunătăţirea eficienței energetice a tuturor anvelopelor, și nu doar a anvelopelor destinate echipării
vehiculelor electrice. O mai bună
rezistență la rulare va permite clienților companiei franceze să realizeze economii de carburant, indiferent dacă
e vorba de benzină, motorină sau electricitate.
Fiecare etapă contează
Michelin consideră că
toate etapele sunt importante atunci când vine vorba de mobilitatea durabilă, și că fiecare pas
contează. De exemplu, autonomia Renault ZOE, un vehicul 100% electric, a fost
crescută cu 6% grație anvelopelor MICHELIN Energy EV, folosite ca echipare originală. Cu
siguranță, această contribuție adusă de anvelope nu constituie doar primul pas al inovației Michelin, ci și o realizare
tehnologică de amploare, de care vor beneficia și alte anvelope Michelin.
Sursa: Irina DRĂGAN, PR Manager Romania,
Bulgaria, Serbia, Croatia
0 comentarii