Cea mai veche mașină înscrisă este un MG TD din 1952.
Multiplii campioni naționali, Ștefan Vasile și Dacian Banca, vor concura pe o Dacia 1310 din 1985.
George Ioannides, reprezentantul FIVA (Federația Internațională de Vehicule Istorice), va fi observator oficial al competiției.
George Ioannides, reprezentantul FIVA (Federația Internațională de Vehicule Istorice), va fi observator oficial al competiției.
Prima ediție a Sibiu Classic
Challenge, competiția dedicată mașinilor clasice din cadrul festivalului sporturilor cu motor Sibiu
Rally Challenge, a atras 20 de mașini legendare la start,
iar la eveniment va participa în calitate de observator George Ioannides,
Vicepreședintele FIVA (Federația Internațională de Vehicule
Istorice).
MG TD (1952), Fiat 1200 Spyder (1961), Volvo 123 GT (1967), Fiat 850 (1967), Ford Capri (1970), Porsche 911E (1970), Fiat 124 Sport Coupe (1971), Ford Escort (1973), Mercedes-Benz W115 automatic (1974), BMW E21 316 (1975), Ford Escort RS2000 MK1 (1975), Porsche 924 (1977), Maserati Merak SS (1977), Lada 1500 (1980), VW Passat (1980), Porsche 924 (1982), BMW 315 (1983), VW GOLF I GTI (1983), Mercedes-Benz W201 (1984) și Dacia 1310 Berlina (1985) sunt modelele care vor lua startul la prima ediție Sibiu Classic Challenge.
MG TD (1952), Fiat 1200 Spyder (1961), Volvo 123 GT (1967), Fiat 850 (1967), Ford Capri (1970), Porsche 911E (1970), Fiat 124 Sport Coupe (1971), Ford Escort (1973), Mercedes-Benz W115 automatic (1974), BMW E21 316 (1975), Ford Escort RS2000 MK1 (1975), Porsche 924 (1977), Maserati Merak SS (1977), Lada 1500 (1980), VW Passat (1980), Porsche 924 (1982), BMW 315 (1983), VW GOLF I GTI (1983), Mercedes-Benz W201 (1984) și Dacia 1310 Berlina (1985) sunt modelele care vor lua startul la prima ediție Sibiu Classic Challenge.
La evenimentul de la Sibiu va participa și George Ioannides,
reprezentantul Federației Internaționale
de Vehicule Istorice (FIVA), care a fost invitat în calitate de observator de
către Retromobil Club România și de organizatorul etapei
de la Sibiu. FIVA a fost înființată în 1966 și
include reprezentanți a peste 85 de cluburi,
federații și asociații
din 62 de țări. “Obiectivul principal al FIVA este de a încuraja utilizarea
în condiții de siguranță maximă a vehiculelor
istorice. În același timp, FIVA este
interesată de conservarea și restaurarea unui număr
cât mai mare de mașini clasice, iar prin
Comisia de Evenimente a conceput un regulament dedicat competițiilor
mașinilor mai vechi de 30 de ani. Este pentru prima oară când vin în
România și voi analiza evenimentul de la Sibiu din toate punctele de
vedere. Mă aștept ca nivelul de aici să fie unul foarte ridicat, ținând
cont că România mai are trei evenimente în calendarul FIVA. Aștept
cu mare interes să văd în special proba specială de pe Transfăgărășan”,
a spus George Ioannides, vicepreședintele FIVA responsabil
de partea de evenimente.
Cele 19 echipaje sunt împărțite în două categorii,
Regularitate Clasică și Regularitate Sportivă,
Sibiu Classic Challenge fiind prima competiție de Regularitate
Sportivă din România. În plus, participanții nu vor afla informații
despre traseu decât la start, aceasta fiind una dintre particularitățile
competițiilor de regularite. Echipajele au doar informația
că vor ajunge pe specialele Păltiniș, în ziua de vineri, și
pe Transfăgărășan, în ziua de sâmbătă,
dar fără alte informații suplimentare.
“Sibiu Classic Challenge este o provocare atât pentru participanți
cât și pentru organizatori. Este pentru prima dată când un club afiliat
FRAS colaborează cu Comisia Sportivă Retromobil Club Romania și
sperăm că acesta este doar începutul și că vom mai organiza
multe astfel de evenimente în viitor. Aceasta nu este însă singura premieră.
Instituirea unei clase de Regularitate Sportivă, care practic înseamna un nivel
de competiție ridicat cu un buget acceptabil, este cea de a doua noutate.
Sperăm că această clasă se va dezvolta exact cum se întâmplă și
în toată Europa. Cea de a treia noutate pentru mașini clasice este
instalarea unui sistem de urmărire prin GPS, prin care oricine va putea urmări
pe internet poziția echipajelor pe traseul
raliului. Suntem convinși că participanții
se vor bucura de un eveniment deosebit, iar faptul că Vicepreșdintele
FIVA, George Iaonnides, va fi prezent ne dă siguranța
că foarte curând acest eveniment va figura în calendarul evenimentelor internaționale”,
a spus Georgios Ladopoulos, Președintele Comisiei Sportive
a Retromobil Club România.
“Obiectivul nostru a fost întotdeauna de a duce competițiile
de la Sibiu în cele mai importante calendare internaționale
și organziarea unei curse dedicate mașinilor clasice nu face
excepție. FIVA este Federația care se ocupă de
vehiculele istorice la nivel mondial și ar fi o onoare pentru
noi ca din 2016 Sibiu Classic Challenge să fie inclus în acest calendar alături
de evenimente prestigioase din întreaga lume”, a spus Sorin Itu, organizatorul
Sibiu Rally Challenge, festivalul sporturilor cu motor în care este inclusă și
competiția Sibiu Classic Challenge.
Înscrierile pentru competiția Sibiu Classic Challenge
au fost prelungite până miercuri, 19 august.
Sibiu Rally Challenge se va desfășura în perioada 20 – 23 august și este un festival dedicat sporturilor
cu motor care include și Raliul Sibiului, etapa a șasea din Campionatul Național de Raliuri Dunlop desfășurat sub egida Federației Române de Automobilism Sportiv
(FRAS). Sibiu Rally Challenge este un eveniment cofinanţat de Consiliul Local
Sibiu şi Primăria Municipiului Sibiu, cu sprijinul Consiliului Județean Sibiu și susținut de Orange România.
Sursa: Sibiu Rally Romania
0 comentarii