Hyundai
Motorsport revine in Germania, locul unde anul trecut a obtinut o dubla
istorica in Campionatul Mondial de Raliuri.
Pentru
prima oara pe asfalt, Kevin Abbring se alatura pilotilor Thierry Neuville, Dani
Sordo si Hayden Paddon la volanul unui al patrulea Hyundai i20 WRC.
Hyundai
Motorsport se lupta pentru locul secund in clasamentul constructorilor si va
incerca sa acumuleze cat mai multe puncte pe asfaltul din Germania.
Dupa Raliul
Finlandei, programat la inceputul acestei luni, echipa Hyundai Motorsport revine
pe scena unde a obtinut o dubla istorica in Raliul Germaniei, etapa a noua din
Campionatul Mondial de Raliuri FIA (WRC).
Etapa de casa pentru echipa cu sediul la Alzenau inseamna si
primul raliu pe asfalt cu patru echipaje la start. Thierry Neuville (#7 Hyundai
i20 WRC) si Dani Sordo (#8 Hyundai i20 WRC), ocupantii primelor doua locuri la
editia de anul trecut, vor concura in culorile Hyundai Shell World Rally Team,
iar pentru Hyundai Mobis World Rally Team vor concura Hayden Paddon (#20
Hyundai i20 WRC) si Kevin Abbring (#10 Hyundai i20 WRC). Paddon va beneficia de
o masina cu aceleasi specificatii ca Neuville si Sordo, in timp ce Abbring va
folosi, in premiera, schimbatorul de viteze cu padele pe volan la modelul
Hyundai i20 WRC cu numarul 10.
Raliul Germaniei are cartierul general la Trier, startul si
sosirea fiind programate in fata Porta Nigra, locul unde echipa a sarbatorit
anul trecut prima dubla din istoria sa. Etapa din Germania este recunoscuta ca
fiind cea mai dificila pe asfalt din calendarul WRC, specialele din zona
viticola Mosel si zona militara Baumholder fiind extrem de solicitante.
Vremea imprevizibila va avea un rol important. De asemenea,
dictarea trebuie sa fie precisa, mai ales in zona militara unde sunt capcane pe
fiecare viraj.
“Etapa din Germania
reprezinta raliul nostru de casa, sediul din Alzenau nefiind foarte departe de
Trier. Avem amintiri foarte frumoase aici, dupa ce anul trecut am incheiat aliul
pe primele doua locuri. Pentru a doua oara anul acesta vom avea patru masini la
start, o premiera insa pentru o etapa de asfalt. Toti cei patru piloti au
testat in zona Trier inaintea acestui raliu, asa ca suntem multumiti cu
setarile facute. Cu Kevin Abbring, Thierry si Dani,avem trei piloti care se
simt ca acasa pe asfalt, asa ca ne asteptam la un rezultat bun aici si sper sa
acumulam cat mai multe puncte in clasamentul constructorilor”, a declarat Michel Nandan, directorul echipei.
Thierry Neuville si Nicolas Gilsoul, copilotul sau, au reusit sa
castige anul trecut, in premiera, Raliul Germaniei. Dupa un inceput dificil in
Raliul Finlandei, belgianul si-a revenit si a incheiat pe locul al patrulea,
obiectivul in etapa din Germania fiind de a lupta din nou pentru victorie.
“A fost
prima victorie pentru echipa, un rezultat senzational obtinut intr-un timp
foarte scurt. Vom incerca sa facem totul pentru a castiga si anul acesta si
sper sa avem acelasi ritm si incredere pe probele speciale. Raliul se
desfasoara foarte aproape de Sankt-Vith, orasul unde m-am nascut, asa ca vor fi
multi prieteni aici care sa ma sustina. Va concura si fratele meu asa ca este
un eveniment important in familia noastra”, a mentionat
Thierry Neuville.
Dani Sordo este si el un fan al etapei din Germania, spaniolul
obtinand locul al doilea anul trecut, dar si o victorie in 2014, impreuna cu Marc
Marti copilotul sau, chiar inaintea semnarii contractului cu Hyundai Motorsport.
Sordo cunoaste foarte bine acest raliu si este pregatit sa obtina un rezultat
de top.
“Este o
etapa speciala pentru mine. Imi place sa pilotez aici, dar trebuie sa fii foarte
atent la toate intersectiile. Sunt multe viraje, traseul e foarte ingust, dar
are si multe portiuni rapide.”, a adaugat Dani Sordo.
Chiar daca nu are la fel de multa experienta pe asfalt, Paddon spera
si el la un rezultat bun aici, alaturi de John Kennard, copilotul sau.
“Asfaltul
reprezinta o mare provocare pentru noi. Este o suprafata pe care nu avem atat
de multa experienta, asa ca trebuie sa fim atenti. Am mai concurat in Germania
si imi plac probele speciale, mai ales cele virajate printre vii. Va fi o
provocare pentru noi, mai ales cand avem trei specialisti pe asfalt colegi de
echipa. Obiectivul nostru este sa acumulam cat mai multa experienta”, a mentionat Hayden Paddon.
Kevin Abbring, pilotul de teste Hyundai Motorsport, si Sebastian
Marshall, copilotul sau, vor reveni in echipa dupa evolutiile bune din Suedia
si Polonia. Olandezul va continua perioada de acomodare cu modelul Hyundai i20
WRC pe specialele solicitante din Germania.
“Am mai
concurat de doua ori aici, dar a fost in urma cu cinci sau sase ani. Este o
etapa dificila pe asfalt si prima pentru noi pe aceasta suprafata cu modelul Hyundai
i20 WRC. Sunt zone cu aderente diferite si trebuie sa fii foarte atent la
recunoasteri. Sunt multe capcane pe probe si trebuie sa ai o dictare buna ca sa
le eviti”, a declarat Abbring.
Printre
noutatile de anul acesta se numara cele doua treceri pe speciala Panzerplatte si
reintroducerea drumurilor din Bosenberg pentru
prima oara din 2011. Vineri sunt programate specialele din regiunea Eifel,
pilotii avand de 136,30km de proba speciala la granita cu Belgia si Luxemburg.
Sambata se ajunge in zona militara, iar duminica se revine in regiunea Mosel
pentru finalul raliului.
Sursa: Hyundai Auto Romania
0 comentarii