Inginerii PEUGEOT SPORT şi-au focusat întreaga atenţie
pe modelul PEUGEOT 308, astfel încât toată chintesenţă know-how-ului şi a
expertizei dobândite să ia forma versiunii 308 GTi by PEUGEOT SPORT, cel mai
radical model din gama Mărcii. Însă aceştia nu s-au mulţumit cu succesul deja obţinut
şi au hotărât să meargă mai departe lansând o nouă provocare: dezvoltarea versiunii
de curse a acestui model. Tranziţia de la versiunea de stradă la cea de pistă a
condus la apariţia PEUGEOT 308 Racing Cup!
Concepută
de designerii Peugeot, alura aerodinamică cu proporţii generoase a PEUGEOT 308 Racing Cup este simbolul evident
ale inovaţiilor tehnologice, propuse de marcă în motorsport. Noua versiune va
satisface chiar şi pe acei clienţi deosebit de pretenţioşi, avizi după performanţă şi senzaţii inedite la
bord. Propulsat de acelaşi motor de 1.6-litri THP ca cel ce se ascunde sub
capota modelului 308 GTi by PEUGEOT SPORT, 308 Racing Cup dezvoltă 308 CP (+38CP
comparativ cu 308 GTi by PEUGEOT SPORT) încă din prima fază de dezvoltare!
O siluetă atractivă, sportivă
Alura,
liniile şi fineţea aerodinamică denotă din prima clipă ADN-ul modelului. Având
ca model de bază PEUGEOT 308GTi by PEUGEOT SPORT, recunoscut pentru caracterul
asertiv, 308 Racing Cup vine cu propriul look cu linii musculoase, distinctive.
Arcadele
noului PEUGEOT 308 Racing Cup au fost mărite pentru a găzdui jantele ample,
conferind un look atletic, inconfundabil. Acest lucru este, fără îndoială, indicat
şi de ecartamentul mărit la 1.910 mm - 106 mm faţă de versiunea 308 GTi by PEUGEOT
SPORT.
Spoilerele
din faţă şi spate cât şi splitter-ul frontal sunt specifice versiunii 308 Racing
Cup, conferind o notă agresivă eficienţei aerodinamice.
Deosebit
de distinctive sunt şi jantele pe 18” ce pot fi echipate cu anvelope de ploaie
sau de uscat (27/65).
Tehnologie on-board
Propulsorul
de 1.6-litri THP este derivat direct din sistemul de propulsie, care acţionează
versiunea 308 GTi by PEUGEOT SPORT. Specialiştii în motorizări ai Mărcii de la
Vélizy i-au îmbunănătăţit performanţa, pentru a face faţă cu succes concurenţei
ridicate din domeniul motorsport. În acest mod, dar şi prin echiparea cu
sistemul turbo sau 208T16, PEUGEOT 308 Racing Cup a depăşit deja performanţa
atinsă de 308. Dezvoltarea ulterioară va oferi posibilitatea de a atinge o
performanţă mai mare cu adevărat revoluţionară.
PEUGEOT
308 Racing Cup împrumută, de asemenea, elemente ale suspensiei din versiunea de
stradă, precum pivoţii şi axul spate. Pe alte segmente, cu scopul de a adapta
maşina la curse, inginerii Mărcii au optat pentru anumite piese specifice,
precum discurile de frână cu 6 pistoane. De altfel, cutia de viteze secvenţială în 6 trepte este propusă alături de padelele
volan.
Greutatea
noului PEUGEOT 308 Racing Cup s-a numărat printre priorităţi, fiind redusă la
1.000 kg - 1.050 kg.
Perspectiva unei cariere internaţionale
Versiunea
PEUGEOT 308 Racing Cup va fi disponibilă începând cu sfârşitul anului 2016 clienţilor
din întreaga lume. Se preconizează ca successor al RCZ Racing Cup atât în
campionatele de tip “single-make” cât şi în competiţiile de sedan şi versiuni
sport precum VLN din Germania, CER din Spania, CITE în Italia şi BGDC în Belgia,
chiar şi în cadrul campionatelor de anduranţă precum 24H Series.
Un cocktail tentant dezvăluit la Frankfurt
Versiunea
PEUGEOT 308 Racing Cup va fi expusă în cadrul Salonului Auto de la Frankfurt ce
va avea loc în intervalul 17-27 Septembrie. Apoi, în lumina reflectoarelor de
la Frankurt, va fi prezentat publicului larg pentru prima oară la Paul Ricard,
Franţa, în cadrul unei demonstraţii
stabilite pentru finala Turneului 2015 GT (24-25 Octombrie).
Informaţii tehnice
Motorizare
Putere:
308Cp
Capacitate
cilindrică: 1.600cc
Putere
max: cel puţin 308CP
Diametru
ţeavă de eşapament: 70mm
Rezervor:
standard
Injecţie:
directă, la înaltă presiune
Transmisie
Cutie
de viteze secvenţială cu 6 rapoarte asociată padelelor volan.
Şasiu
Structură:
caroserie întărită cu lonjeroane multi-point standard FIA.
Caroserie:
spoilere faţă/spate şi aripi specifice.
Suprafaţă
vitrată: geamuri laterale spate şi geamul spate din policarbonat.
Greutate:
minim: 1.000kg / maxim: 1.050kg.
Distribuirea
greutăţii faţă/spate : 63% / 37%.
Ax
reglabil/unghi de cădere a roţilor/ampatament/unghi consolă spate/amortizori
(compresie şi recul).
Jack:
trei elevatoare pneumatice.
Dimensiuni
Lungime:
4.288mm (fără consola spate specifică WTCC).
Lăţime:
1.910mm.
Ampatament:
2.620mm.
Spoilere
şi console faţă specifice.
Aerodinamică
Splitter
frontal.
Consolă
spate specifică WTCC.
Anvelope
Specifice:
10” x 18”.
Anvelope
de ploaie şi de uscat (27/65).
Sursa: Georgiana Patru,
Manager PR Trust Motors S.R.L.
0 comentarii