PEUGEOT 2008 DKR îşi va face prima apariţie după
competiţia de la Dakar din Ianuarie, la sfârşitul lunii august. Două maşini au
fost propuse pentru Raliul ”Drumul Mătăsii” din China (29 August -11
Septembrie) ce străbate câteva din cele mai dificile trasee din ţară.
Este
un traseu care-ţi taie pur şi simplu răsuflarea şi care pregăteşte Echipa
Peugeot Total pentru ceea ce constituie astăzi cea mai mare piaţă unică a
Mărcii. Participarea la eveniment – denumit iniţial Marele Raliu al Chinei –
reprezintă unul din momentele cheie în cadrul pregătirilor intense desfăşurate
de echipă pentru Dakar-ul din 2016. Maşinile vor fi pilotate de două echipe de
francezi, respectiv Stéphane Peterhansel/Jean-Paul Cottret şi Cyril
Despres/David Castera, extrem de nerăbdători să înfrunte provocările pe care
itinerariul istoric, deosebit de selectiv, le lansează.
Numele
de cod pentru cele două maşini PEUGEOT 2008 DKR care vor concura în China este
‘2008 DKR 2015+’. Maşinile
beneficiază de o serie de modificări ca urmare a experienţei acumulate la
Raliul Dakar din ianuarie unde Peugeot a participat pentru prima dată la un
raliu de tip cross country în ultimii 25 de ani. Printre modificările notabile
le putem enumera pe cele realizate la nivelul suspensiei şi motorului, precum
şi introducerea noilor pneuri Michelin ce combină performanţa înaltă cu
greutatea redusă fără niciun compromis în materie de performanţe.
Această
configuraţie este o versiune provizorie care anticipează versiunea care va
participa la Dakar-ul din 2016. Modelul integrează o serie de piese care au
fost îmbunătăţite pe parcursul testelor din Maroc de la începutul anului.
Totuşi, Echipa Peugeot Total este conştientă de faptul că nu există variantă de
probă pentru a concura în forţă iar participarea celor două maşini la Raliul
”Drumul Mătăsii” din China reprezintă un pas important în strategia de
dezvoltare a PEUGEOT 2008 DKR. Între timp, în celălalt colţ al lumii Carlos
Sainz este extrem de preocupat cu 2016 - special 2008 DKR!
“Raliul
Drumul Mătăsii din China reprezintă o
versiune minimalistă a Dakar,” afirmă
câştigătorul Dakar de 11 ori, alături de novicele Stéphane Peterhansel.
“Reprezintă o oportunitate majoră pentru noi, deoarece va fi unul dintre cele
cele mai lungi teste şi vom avea posibilitatea de a experimenta programul şi
condiţiile pe care le vom înfrunta în America de Sud. Unele rute sunt extrem de
similare”.
Cyril
Despres, care a dat o turnură fresh carierei sale anul trecut la vârsta de 40
de ani, consideră că experienţa câştigată în China îl va ajuta să se familiarizeze
şi mai mult cu domeniul
competiţiilor pe patru roţi după o carieră strălucitoare - şi cinci victorii
Dakar - în domeniul competiţiilor moto.
De altfel, acesta consideră şi că este o ocazie bună pentru a se obişnui cu
noul copilot David Castera, care la rândul său trebuie să se obişnuiască cu
noua poziţie…
“Încă
mai am de învăţat foarte multe despre modul în care se conduce o maşină la
Dakar, iar David are şi mai multe de învăţat” afirmă Cyril Despres. “Acestea fiind spuse, consider că este foarte
benefic să ne ajutăm reciproc în timpul experienţei pe care o vom avea
împreună. Trebuie să ne dezvoltăm ca o echipă şi am mare încredere în
abilităţile sale”
De
altfel, David Castera nu este un
novice în domeniul raliurilor de tip cross country, dat fiind faptul că a
concurat de câteva ori la Dakar, pe motocicletă, cu un loc trei în 1998. “Nu
mi-am imaginat niciodată că voi ajunge copilotul lui Cyril” spune el. “Am
crezut că glumeşte când mi-a sugerat acest lucru. Acesta este un alt mod de a
fi competitiv, lucru pe care mi l-am dorit dintotdeauna. Este o nouă provocare
şi sunt extrem de nerăbdător…”
Raliul
”Drumul Mătăsii” din China începe în Xi’an, la aproximativ 1.000 kilometri
sud-vest de Beijing. Este vorba de fosta capitală a Chinei (fiind cunoscută sub
numele de Chang’an) şi este cunoscută ca faimosul loc unde cei 6.000 de soldaţi
din teracotă au fost îngropaţi. Traseul, care a fost stabilit de fostul
organizator şi învingător Dakar, Hubert Auriol, va purta echipele la Marele Zid
Chinezesc, prin zone extinse de deşert şi castele de nisip. Va merge, de
asemenea, şi pe urmele lui Marco Polo pe mai multe trasee montane şi prin
păduri dense. Distanţa totală de 6.500 km este împărţită în 13 rute de-a lungul
a cinci provincii diferite: Shaanxi, Ningxia, Inner Mongolia, Gansu şi
Xinjiang.
Pentru
Echipele Peugeot Total şi Red Bull, acesta este un eveniment cheie, ţinând cont
de declaraţia directorului Peugeot Sport, Bruno Famin: “Principalul obiectiv al participării la Raliul din
China este acela de continua dezvoltarea maşinii şi de a testa noi piese
într-un mediu competitiv. În acelaşi timp, China este o piaţă deosebit de
importantă pentru Marcă, prin urmare nu vom irosi şansa de a străluci în acest
cadru magnific…”
Informaţii eveniment:
30 August: SS1
(Xi’An - Zhongwei., 102km). Altitudine maximă: 1,934m. drum cu noroi şi
porţiuni pietruite.
31 August: SS2
(Zhongwei - Alxa Zuoqi,, 63km). Altitudine maximă: 1,500m. 10% nisip.
1 Septembrie: SS3
(Alxa Zuoqi - Alxa Zuoqi, 153km). Altitudine maximă: 1,400m. 10% nisip.
2 Septembrie: SS4
(Alxa Zuoqi - Eji Naqi, 204km). Altitudine maximă: 1,680m. drum de ţară (70%) /
nisip (30%).
3 Septembrie: SS5
(Eji Naqi - Alxa Youqi, 272km). Altitudine maximă: 1,600m. drum de ţară/ teren
fin/ drum de ţară / nisip.
4 Septembrie: SS6
(Alxa Youqi - Alxa Youqi, 202km). Altitudine maximă: 1,800m. Teren nisipos /
drum de ţară / nisip şi dune.
5 Septembrie: SS7
(Alxa Youqi – Alxa Youqi, 237km). Altitudine maximă: 1,750m. Drum şerpuit
nisipos / drum de ţară.
6 Septembrie: SS8
(Alxa Youqi-Zhangye, 167km). Altitudine maximă: 1,600m. 100% Nisip şi dune.
7 Septembrie: SS9
(Dimineaţa: pauză / Zhangye- Zhangye Desert Park, 2km). Altitudine maximă :
1,600m. Drum de ţară / drum fin/ drum de ţară / nisip.
8 Septembrie: SS10
(Zhangye-Jiuquan, 176km). Altitudine maximă: 1,900m. Drum de ţară/ nisip.
9 Septembrie: SS11
(Jiuquan-Dunhuang, 244km). Altitudine maximă: 1,700m. Drum de ţară abrupt / cu
pietre / drum şerpuit nisipos.
10 Septembrie : SS12
(Dunhuang-Dunhuang, 222km). Altitudine maximă: 2,500m. 50% nisip / 50% drum de
ţară.
11 Septembrie: SS13
(Dunhuang-Dunhuang, 162km). Altitudine maximă: 2,500m. cu pietre/
şerpuit / nisip / furtună.
Distanţa totală de concurs:
2,206 kilometri.
Distanţă totală parcursă:
5,614 kilometri (incluzând secţiunile de drum).
Sursa: Georgiana Patru,
Manager PR Trust Motors S.R.L.
0 comentarii