Simone și-a
adjudecat 7 dintre cele 8 probe programate și s-a impus în duelul cu colegul său de la Napoca Rally
Academy, Bogdan Marișca,
în timp ce Gergo Szabo a urcat pe ultima treaptă a podiumului.
Bogdan Marișca a
urcat pe locul doi în ierarhia campionatului, cu un avans de 0.4 puncte în fața lui Edwin Keleti.
Raul Badiu s-a impus în duelul cu Sebi Barbu la două roți motrice și și-a asigurat matematic titlul de campion național al categoriei.
Raul Badiu s-a impus în duelul cu Sebi Barbu la două roți motrice și și-a asigurat matematic titlul de campion național al categoriei.
Sibiu Rally Challenge, festivalul sporturilor cu motor și etapa a șasea a
Campionatului Național de Raliuri Dunlop, s-a încheiat sâmbătă seara la
capătul unei zile care a avut drept principal punct de atracție specialele programate pe cel mai frumos drum din
România, Transfăgărășanul. Lider după prima
zi, Simone Tempestini și-a adjudecat toate
probele și și-a trecut în cont a
cincea victorie din acest an.
În ziua secundă a Sibiu Rally Challenge, Transfăgărășanul și-a întâmpinat oaspeții cu o vreme atipică pentru luna august. Temperaturi extrem de joase, cu puțin peste limita de îngheț, ceață și dese reprize de ploaie mocănească. Evident, în aceste condiții, sarcina piloților a devenit mult mai dificilă, alegerea pneurilor potrivite putând să facă diferența în lupta pentru victorie. În plus, toți piloții s-au plâns de lipsa de vizibilitate la a doua coborâre de pe Transfăgărășan, care le-a afectat prestația pe proba respectivă.
În ziua secundă a Sibiu Rally Challenge, Transfăgărășanul și-a întâmpinat oaspeții cu o vreme atipică pentru luna august. Temperaturi extrem de joase, cu puțin peste limita de îngheț, ceață și dese reprize de ploaie mocănească. Evident, în aceste condiții, sarcina piloților a devenit mult mai dificilă, alegerea pneurilor potrivite putând să facă diferența în lupta pentru victorie. În plus, toți piloții s-au plâns de lipsa de vizibilitate la a doua coborâre de pe Transfăgărășan, care le-a afectat prestația pe proba respectivă.
Din punct de vedere sportiv, pe prima buclă, Simone Tempestini și Bogdan Marișca, piloții care ocupau la finele primei
zile locurile 1 și 2, la o distanță de 2,6 secunde, au terminat toate cele trei probe in aceeași ordine, în fruntea ierarhiei.
Simone a reușit să-și mărească avansul la 24 de secunde, însă nu a ridicat piciorul din
accelerație, și a bifat cel mai bun timp și pe ultimele trei probe, în
care a fost secondat de Marișca (PS7) și Szabo (PS6 și PS8). Astfel, la capătul unui
raliu în care doar Bogdan i-a răpit, pe prima specială, șansa de a avea un procentaj de
100% în ceea ce privește ”scratch”-urile, liderul campionatului și-a adjudecat al cincilea
succes din acest an și s-a distanțat în fruntea ierarhiei absolute. ”A fost o zi secundă în care am mers așa cum ne-am dorit și, drept urmare, ne-am atins obiectivul
pe care ni l-am propus la această întrecere, victoria. N-a fost un raliu ușor, însă totul a mers foarte
bine și ne bucurăm că am mai făcut un pas către titlu”, a declarat, la finalul
zilei, Simone.
Poziția secundă i-a revenit lui Bogdan Marișca, cel care, a terminat la
56,2 secunde de învingător. Mulțumit, Bogdan declara la final: ”Traseul a fost
extrem de competitiv și mă bucur că totul a funcționat perfect, că am izbutit
să-l secondăm pe Simone și să urcăm pe poziția a doua și în clasamentul general al sezonului”.
Dacă la finele primei zile Raul Badiu și Sebi Barbu, piloți aflați în disputa pentru supremația la două roți motrice, ocupau locurile 3 și 4, încă de pe prima probă a
zilei piloții cu ”integrale” au probat superioritatea materialului de concurs. Marco
Tempestini și Dan Gîrtofan au devenit piloții care luptau pentru treapta a
treia a podiumului, iar Gergo Szabo, urcat pe poziția a 6-a, se intercala între
Badiu și Barbu. O probă mai târziu, Szabo i-a luat fața lui Raul, și era clar că lupta pentru
treapta a treia a podiumului se va da între Tempestini Sr, Gîrtofan și pilotul maghiar.
Decisivă avea să fie proba cu numărul 5, prima trecere pe speciala ”Baraj”. O
siguranță arsă la sistemul de dezaburire l-a obligat pe Marco Tempestini sa meargă
4 km fără vizibilitate. ”Sunt ghinionist. Atâta vreme cât nu am avut probleme
am avut un ritm care mă făcea să mă gândesc că vom repeta isprava de la
Transilvania Rally, acolo unde am avut un podium integral Napoca Rally Academy.
Din păcate, defecțiunea de pe PS5, iar apoi faptul că am rămas fără treapta a patra pe
”legătură”, ne-a obligat să ne mulțumim cu mai puțin”, a declarat Marco. El a obținut doar locul 10 pe speciala
amintită și ajungea pe locul 5, pe care a și terminat întrecerea.
Clasat înaintea lui Gîrtofan, Szabo reușea să urce pe locul 3, pe care și l-a apărat apoi până la
final, impunându-se cu un avans de 17 secunde în duelul cu brașoveanul. La final, Szabo a
declarat: ”Au fost cu puțin peste 80 de kilometri de probă specială, dar încercările la care ne-au
supus, inclusiv din pricina vremii, au fost extrem de intense. Ne-am propus să
urcăm pe podium, am manageriat bine alegerea pneurilor, mașina a funcționat perfect, și ne-am atins
obiectivul”.
Edwin Keleti, ocupantul locului 2 în clasamentul general al sezonului înaintea
acestei întreceri, s-a clasat pe locul 6, fiind devansat acum cu 0.4 puncte de
Marișca în ierarhia absolută. Keleti a plecat însă de la Sibiu Rally Challenge
în postura de câștigător al Clasei 3, categorie pe al cărei podium au mai urcat Rareș Tomiță și Horațiu Savu.
Raul Badiu și Sebi Barbu s-au duelat, așa cum aminteam, până la final
la categoria două roți motrice și Clasele 5/6. Barbu, care a venit cu o mașină nouă, a recunoscut la
final, cu fair-play, că ritmul adversarului său a fost superior și că acesta a meritat din plin
victoria. Una care, în contextul absenței lui Adrian Răspopa, i-a adus
lui Badiu, matematic, titlul național al categoriei. ”Merită să fie campion. Am să
încerc însă pe viitor să dăm valențe superioare duelului nostru”,
spunea, la intrarea în parcul de service, Sebi Barbu. Pe locul 3 s-a clasat
Mihai Manole, cel care a fost în această competiție și cel mai rapid dintre debutanții din Campionatul Național de Raliuri Dunlop.
Vlad Cosma, Alex Ardelean și Radu Necula au ocupat primele trei locuri la Clasa
9 și în Cupa Suzuki, în timp ce Viorel Ivan, Norbert Maior și Bogdan Talașman au urcat pe podiumul
celeilalte întreceri monomarcă, dedicată modelelor Dacia Logan. În fine, la
Clasa 11, Thomas Abraham l-a învins cu 19,5 secunde pe Romulus Preda, în timp
ce Andrei Pop s-a impus la Clasa 15.
În competiția Challenge, Jean Tatu s-a impus la categoria C1, Alex Filip la C2, iar
Lorincz Borbely la C3.
Sibiu Rally Challenge se va
desfășura în perioada 20 – 23 august și este un festival dedicat
sporturilor cu motor care include și Raliul Sibiului, etapa a șasea din Campionatul Național de Raliuri Dunlop desfășurat sub egida Federației Române de Automobilism
Sportiv (FRAS). Sibiu Rally Challenge este un eveniment cofinanţat de Consiliul
Local Sibiu şi Primăria Municipiului Sibiu, cu sprijinul Consiliului Județean Sibiu și susținut de Orange România.
Sursa: Sibiu Rally Romania
0 comentarii