Uzina
Mecanica şi Şasiuri Dacia a marcat în luna iulie 2015 producţia a 500.000 de
motoare Energy TCe 90. În prezent, motoarele Energy TCe 90 produse la Mioveni
echipează modelele din gama Dacia (Logan, Logan MCV, Sandero şi Sandero
Stepway), dar şi din gama Renault (Clio IV, Twingo). Aproximativ 80% din
producţie a fost livrată la export. Motorul Energy TCe 90 se mai fabrică și la uzina Renault din Valladolid, Spania.
„Motorul Energy TCe 90 este unul cu care echipele Uzinei Mecanica şi Şasiuri se mândresc. Este un motor fabricat în România: o mare parte dintre piesele integrate (carterul de distribuţie, semela, capacul chiulasă, carterul cilindri, capacul palier, volanta şi arborele cotit) sunt realizate la Dacia. Uzina de la Mioveni a fost prima uzină din cadrul Grupului, la nivel mondial, care a produs acest motor, începând din iulie 2012. În prezent, linia de fabricaţie este adaptată pentru o capacitate de 450.000 de unităţi pe an”, a declarat Philippe Nottez, directorul Uzinei Mecanica şi Şasiuri.
„Motorul Energy TCe 90 este unul cu care echipele Uzinei Mecanica şi Şasiuri se mândresc. Este un motor fabricat în România: o mare parte dintre piesele integrate (carterul de distribuţie, semela, capacul chiulasă, carterul cilindri, capacul palier, volanta şi arborele cotit) sunt realizate la Dacia. Uzina de la Mioveni a fost prima uzină din cadrul Grupului, la nivel mondial, care a produs acest motor, începând din iulie 2012. În prezent, linia de fabricaţie este adaptată pentru o capacitate de 450.000 de unităţi pe an”, a declarat Philippe Nottez, directorul Uzinei Mecanica şi Şasiuri.
Cu o concepţie inovatoare, propulsorul TCe 90
cântărește cu 15 kg mai puțin decât un motor de
putere echivalentă. Acesta asigură reprize și accelerații
suple și energice, îmbinând plăcerea de a conduce cu un consum scăzut de
combustibil (5,8 l/ 100 km, în ciclu urban, şi 4,6 în ciclu
extra-urban). Nivelul emisiilor de CO2 este cuprins între 112 şi
115 g / km, în funcţie de model.
Întinsă pe o suprafaţă de 18 hectare, Uzina Mecanica şi
Şasiuri Dacia este cea de-a doua uzină situată pe platforma industrială de la
Mioveni (alături de Uzina Vehicule Dacia) şi prima uzină mecanică din cadrul
Grupului Renault în lume din punct de vedere al diversităţii proceselor. Uzina
are 3.900 de angajaţi, din care 27% femei. În cele patru departamente de
fabricaţie ale Uzinei sunt produse piesele brute din aluminiu, se asamblează
motoarele şi cutiile de viteze, se montează punţile faţă şi spate, osiile şi
cadrele GMP (grup moto propulsor) pentru vehiculele din gama Dacia, Renault şi
Nissan asamblate la Mioveni şi în alte uzine din lume.
Uzina
foloseste sistemul de producţie comun uzinelor din cadrul Alianţei Renault -
Nissan, Alliance Production Way (APW).
Sursa: Comunicatedepresa.ro
0 comentarii