Hyundai
Motorsport va lua startul pentru prima oara in Corsica, etapa franceza din Campionatul
Mondial de Raliuri FIA (WRC), revenind pe insula dupa o pauza de sapte ani.
Principalul
obiectiv pentru Hyundai Motorsport este de a consolida
pozitia a doua in clasamentul constructorilor.
pozitia a doua in clasamentul constructorilor.
Pentru a
treia oara in acest sezon, echipa va participa cu patru modele i20 WRC, Kevin
Abbring alaturandu-se pilotilor Thierry Neuville, Dani Sordo si Hayden Paddon.
Hyundai
Motorsport va lua startul, in acest sfarsit de saptamana, in Turul Corsicii,
etapa a 11-a din totalul de 13 incluse in calendarul Campionatului Mondial de
Raliuri FIA (WRC). Echipa nu a mai concurat niciodata in acest raliu, etapa
franceza fiind organizata aici pentru prima oara dupa o pauza de sapte ani.
Hyundai Motorsporta avut o o evolutie buna in Raliul Australiei,
unde a castigat cinci probe speciale si a reusit sa se claseze in top cinci.
Chiar daca in acest sfarsit de saptamana va evolua pe un teren necunoscut, echipava
incerca sa-si atinga obiectivul, acela de a acumula cat mai multe puncte si de
a-si consolida pozitia a doua in clasamentul constructorilor.
Turul Corsicii va fi a treia etapa din acest sezon, cand vor fi
inscrise patru echipaje la start. Dupa modificarea realizata pentru Australia,
echipa revine la normal, cu Thierry Neuville (#7 Hyundai i20 WRC) si Dani Sordo
(#8 Hyundai i20 WRC) in culorile Hyundai Shell World Rally Team, iar Hayden
Paddon (#20 Hyundai i20 WRC) si Kevin Abbring (#10 Hyundai i20 WRC), aflat la a
patra cursa din WRC in acest an, in culorile Hyundai Mobis World Rally Team.
Raliul Frantei s-a desfasurat in Corsica in perioada 1973 – 2008,
dupa care a fost mutat in zona Strasbourg. Anul acesta, etapa franceza din WRC va
fi organizata din nou in locatia initiala– Corsica. Orasul Ajaccio, aflat pe
coasta de vest, va gazdui startul festiv de joi seara si sosirea de duminica,
iar parcul de service va fi amplasat in orasul Corte, localizat in centrul
insulei.
O revenire la etapele clasice din trecut, Raliul Frantei – Turul
Corsicii are doar noua probe speciale, dar sapte dintre ele au o lungime de
peste 35 km . Probele au un asfalt abraziv, ceea ce face ca selectarea
pneurilor sa joace un rol foarte important. Probele si dictarea vor fi noi pentru
majoritatea pilotilor, specialele fiind extrem de dificile si virajate, etapa
fiind denumita si “Raliul celor 10.000 de viraje”.
“Odata cu relocarea
in Corsica, Raliul Frantei va fi o etapa plina de provocari pentru ca are un
format diferit fata de celelalte. Vom lua startul cu patru masini, Kevin
Abbring alaturandu-se pilotilor nostri Thierry, Dani si Hayden. El a concurat
anul trecut in Campionatul European (ERC) si a incheiat pe locul al treilea,
deci a acumulat experienta pe aceste probe. Si Thierry si Dani cunosc
particularitatile etapei si cred ca se vor adapta usor la noile probe. Obiectivul
nostru este de a acumula cat mai multe puncte, astfel incat sa ne putem pastra
locul secund in clasamentul constructorilor”, a declarat
Michel Nandan, directorul echipei.
Thierry Neuville a avut evolutii constante in acest sezon si
obiectivul sau in etapa din Corsica, un teren familiar pentru belgian, este sa
acumuleze cat mai multe puncte posibil atat in lupta pentru clasamentul
pilotilor, cat si la constructori pentru Hyundai Motorsport.
“Imi place
mult Turul Corsicii si am amintiri placute, pentru ca aici am castigat primul meu
raliu international in 2011. Probele sunt foarte dificile, denivelate, pe
drumuri de munte si trebuie sa fii foarte atent. Vremea este schimbatoare in
munti, ceea ce reprezinta o provocare suplimentara. Programul e putin
neobisnuit, cu probe putine, dar lungi. Asta inseamna ca trebuie sa ne adaptam
ritmului inca de la inceput”, a mentionat Neuville.
Dani Sordo a finalizat Raliul Australiei pe locul al optulea la
general, dupa ce a castigat trei probe speciale. Spaniolul are si el amintiri
placute in Corsica, dupa ce in 2006 si 2007 a incheiat pe podium, etapa fiind
inclusa in calendarul WRC, iar in 2011, cand a facut parte din IRC, a reusit sa
si castige.
“Au fost
vremuri frumoase in Corsica. Am avut rezultate bune si am invatat multe. Anul
acesta este complet nou, asa ca va fi importanta scrierea dictarii la
recunoasteri, pentru a putea ataca inca de la start. Este un raliu foarte
tehnic, care mie imi place foarte mult. Nu este rapid pentru ca probele sunt
inguste si foarte virajate, dar nu ai voie sa faci nicio greseala”, a adaugat Sordo.
Hayden Paddon a avut un sezon excelent pana acum si a facut
progrese la fiecare etapa. Dupa clasarea din top cinci in Raliul Australiei,
neozeelandezul va lua startul in premiera pe asfaltul din Corsica.
“Etapa din
Corsica este plina de istorie. Am urmarit raliul inca de cand eram mic si sunt
incantat ca am ocazia sa parcurg cele “10.000 de viraje”. Acest raliu
reprezinta o mare provocare petru mine si voi incerca sa aplic aici tot ce am
invatat in Germania. Am facut multe teste si sper ca voi reusi sa tin pasul cu
Thierry si Dani. Ma simt bine dupa rezultatul din Australia si am incredere in
masina pe orice suprafata”, a declarat Paddon.
Kevin Abbring, pilotul de teste Hyundai Motorsport, va lua startul
pentru a patra oara la o etapa din WRC, dupa Suedia, Polonia si Germania.
Olandezul si-a propus sa continue procesul de acomodare cu modelul Hyundai i20
WRC si in Corsica, un raliu in care a incheiat pe locul al treilea in 2014, la
volanul unui model R5, etapa fiind inclusa in Campionatul European de Raliuri.
“In Germania
am parcurs multi kilometri pe asfalt si a fost un antrenament bun pentru
Corsica. Stiu ca raliul este diferit, dar cred ca voi avea un parcurs bun.
Trebuie sa fim atenti la selectarea pneurilor, mai ales pe probele lungi, si va
fi o oportunitate buna sa adun experienta in regim de cursa. Voi aplica tot ce
am invatat pana acum si cel mai important este sa termin aceasta etapa”, a mentionat Abbring.
Turul
Corsicii are un format putin diferit fata de etapele de pana acum, cu doar noua
probe speciale, sapte dintre ele avand o lungime de peste 35 km. Vineri se vor
parcurge Plage du Liamone to Sarrola-Carcopino, apoi Casamozza - Ponte Leccia
(43,69km - PS2) si Francardo - Sermando (36,43km - PS3).PS2 si SS3 vor fi
parcurse si sambata, la care se adauga si speciala de aproape 50 kilometri Muracciole
- Col de Sorba, aceasta fiind cea mai lunga zi a raliului. Duminica vor fi
parcurse Sotta - Chialza (36,71 km) si Zérubia - Martini (41,46km), ultima
speciala fiind in apropiere de plaja Agosta din Ajaccio, aceasta avand si rol
de Power Stage.
Sursa: Hyundai Auto
Romania
0 comentarii