Honda lansează două concepte aflate aparent la polul opus
al spectrului auto, dar care au în comun o caracteristică definitorie a mărcii:
inovația.
Honda
Project 2&4, câștigătorul concursului Global Design Project, va debuta la Salonul Auto de
la Frankfurt ca un testimonial al experienței
Honda în materie de performanțe pe două și pe
patru roți. Legătura cu lumea moto derivă, printre altele, din folosirea
propulsorului de competiție RC213V, modificat pentru a rula pe drumuri publice și din
poziția inovatoare la volan.
Noul concept celebrează
atât creativitatea inginerilor Honda cât și poziția de lider în materie de producător de
motoare la nivel mondial în industria auto, moto, echipamente auxiliare, navale
și din
zona aerospațială. Cu un portofoliu atât de divers, Honda revine în arena performanței și pasiunii după ce a
lansat oficial la începutul acestui an doi exponenți importanți în domeniul sportivității (noul Type R și noul NSX).
Propulsorul folosit
provine de la motocicleta de Moto GP de anul trecut și este un V4 de 999 cmc
ce produce 215 CP la 13.000 RPM și un cuplu maxim de 118 Nm la 10,500 rpm. Acestă unitate extrem de avansată
este cuplată unei transmisii DCT cu 6 trepte, iar greutatea totală a
conceptului este de 405 kg.
Honda Project 2&4
este un exemplu grăitor al modului în care diferite specializări pot lucra împreună,
conceptul fiind dezvoltat de Centrul de design moto din Asaka în colaborare cu
Centrul de design auto din Wako. Această uniune a ideilor a dus la un rezultat
final care reușește să
îmbine stabilitatea și dinamica unui automobil sport clasic cu reacțiile fulgerătoare și adrenalină tipică unei
motociclete de curse. Structura conceptului este una gândită pentru a lăsa la
vedere multe elemente ale șasiului, similar unei motociclete naked, în timp ce motorul se află plasat
central pentru a obține un centru de greutate cât mai jos.
Honda Civic Tourer Active Life Concept
Tot la Frankfurt, Honda
va aborda și latura practică a automobilului printr-un concept adresat fanilor
ciclismului. Honda Civic Tourer Active Life Concept poate transporta două
biciclete și stoca un număr generos de echipamente auxiliare necesare unor pasionați de ciclism. Printre
detaliile cele mai interesante ale conceptului se numără sistemul de ancorare a
bicicletelor ce poate culisa permițând bicicletei să fie reparate în poziție suspendată.
Unele dintre atuurile
care fac din Civic Tourer o bază ideală pentru un astfel de concept este poziționarea rezervorului de
combustibil în partea din față a mașinii, volumul maxim de încărcare de 1668 l și unul dintre cele mai
joase praguri de încărcare din segment.
Pentru a suplimenta
oferta de spațiu inginerii Honda au integrat și un portbagaj suplimentar montat pe
plafonului conceptului, integrat în linia aerodinamică a mașinii, dar suficient de
spațios
pentru a adăposti diferite accesorii, printre care căști pentru protecție, ghete speciale etc.
Conceptul Active Life este propulsat de motorul diesel
1.6 i-DTEC ce produce 120 CP și 300 Nm, același motor care a setat recent Recordul Mondial
Guinness de consum cu o valoare de 2,82 l/100 km pe un traseu de 13,498 km.
Sursa: Bogdan Stan,
Area Sales&PR Coordinator HONDA TRADING ROMANIA
0 comentarii