Cel mai rapid hot hatch cu tracțiune din lume se va dezvălui în premieră națională cu ocazia SAB&Accesorii 2015.
Împreună cu noul Civic Type R, alte două premiere vor fi prezentate publicului
larg: noul crossover HR-V și noul model de clasă mică Jazz.
Noul
Type R, deținătorul recent al titlului de cel mai rapid hot hatch cu tracțiune
din lume, va fi lansat în premieră pe piață din
România pe scena SAB&Accesorii 2015. Cu această ocazie va debuta și
primul propulsor turbo dezvoltat de Honda pentru piața
europeană: 2.0 VTEC TURBO.
Noul propulsor
beneficiază de injecție directă, tehnologie VTEC și o turbină de ultimă generație pentru a oferi performanțe de referință în segmentul hot-hatch-urilor cu tracțiune: 310 CP/6.500 rpm și 400 Nm/2.500 rpm.
Parte a familiei Earth Dreams, propulsorul 2.0 VTEC TURBO va păstra
caracteristica tradițională a motoarelor Honda pe benzină cu zona roșie a turometrului
marcată la 7.000 rpm. Grație tehnologiei VTEC, noul propulsor va oferi cantități importante de cuplu
încă de la turații inferioare în timp ce configurația turbinei va susține performanțele pe întreaga plajă de
turație a
motorului. In stilul caracteristic modelelor de performanță din gama Type R, noul
Civic va fi disponibil exclusiv cu o transmisie manuală cu 6 trepte.
La capitolul performanțe dinamice, noul Type R
redefinește termenul de hot-hatch, cu un sprint 0-100 km/h realizat în doar 5,7 s și o viteză de top de 270
km/h. Ambele valori stabilesc cifre de referință în clasa
hot-hatch-urilor cu tracțiune.
Viteza de top de 270
km/h a fost posibilă datorită unui profil aerodinamic extrem de avansat, obținut în urma designului
asistat de computer și a testelor în tunelul aerodinamic de la facilitatea de dezvoltare din
Sakura, Japonia (unde a fost dezvoltată și unitatea de propulsie pentru monopostul de
F1 McLaren-Honda).
Pentru a folosi la maxim
resursele generoase de putere oferite de noul Type R, sistemul de frânare a
fost dezvoltat special pentru acest model de către prestigiosul producător
Brembo și dispune de discuri perforate și ventilate cu diametru de 350 mm în față cu etrieri cu 4
pistoane. Noul Type R va beneficia de anvelope dezvoltate special de
Bridgestone pentru acest model, montate pe jante cu design special pe 19“.
O altă premieră
tehnologică aplicată noului Type R este sistemul de amortizoare adaptive ce permite
controlul independent pe fiecare roată cu scopul de a limita efectele nedorite
ale transferului de greutate pe perioadele de accelerație/frânare sau schimbare
de direcție. Gestionarea atentă a mișcărilor verticale ale roților generează o ținută de drum extrem de stabilă, importantă atât în plan dinamic cât și atunci când vorbim
despre confort în exploatarea de zi cu zi.
Noul Type R are un pret
de pornire de 31.950 euro fara TVA pentru versiunea de echipare de top GT Pack.
Noul HR-V
Lansat oficial cu ocazia
Salonului Auto de la Geneva din primăvara acestui an, noul crossover HR-V
promovează robustețea unui SUV îmbinată cu manevrabilitatea și versatilitatea tipică
unei citadine Honda. Noul model afișează o identitate vizuală în linie cu noua
gamă Honda precum și unele elemente de design noi, printre care cea mai notabilă este linia de
coupe a plafonului.
Grație unei platforme
avansate ce permite poziționarea rezervorului în partea din față a mașinii, HR-V beneficiază de aportul sistemului
Magic Seats, ce permite rabatarea pe verticală a banchetei. Latura practică
este completată de un portbagaj extrem de generos ce măsoară 453 l în configurație standard și poate fi extins până
la valoarea maximă de 1.456 l.
Echiparea standard oferă
un pachet tehnologic avansat ce include atât noua interfață multimedia Honda
Connect cât și pachetul de sisteme de siguranță ADAS. Sistemul de infotainment Honda
Connect se bazează pe un sistem de operare Android de ultimă generație și poate fi comandat cu
sau fără sistem de navigație Garmin integrat.
Suita de sisteme de
siguranță ADAS include sistemul activ pentru frânarea de urgență (CTBA), sistemul de
avertizare vizual și auditiv a pericolului de coliziune (FCW), sistemul de recunoaștere a semnelor de
circulație (TSR), sistem de avertizare vizuală și sonoră de părăsire a
benzii de rulare (LDW) și limitatorul inteligent de viteză ce corelează limita de viteză setată cu
informațiile primite de la sistemul de recunoaștere a semnelor de
circulație. Acest ultim sistem de asistenta este lansat in premiera europeana de
catre Honda pe noul HR-V.
Noul model este
disponibil cu două motorizări EU6: 1.5 i-VTEC/130 CP și 1.6 i-DTEC/120 CP.
Motorul pe benzină poate fi cuplat unei transmisii manuale cu 6 trepte sau
automată tip CVT, în timp ce versiunea diesel poate fi comandată cu transmisia
manuală cu 6 trepte. Noul HR-V echipat cu motorul diesel 1.6 i-DTEC/120 CP
consumă 4 l/100 km și emite 104 g CO2/km, printre cele mai bune valori din segmentul
SUV-urilor.
Prețul de pornire pentru
noul HR-V în versiunea cu motorizare pe benzină este de 17.490 euro fara TVA,
în timp ce versiunea diesel costă de la 19.490 euro fără TVA. Echiparea
standard include, printre altele, sistem multimedia Honda Connect, pachet de
siguranță ADAS, climatizare automată cu 2 zone, jante aliaj 16“, senzori de
lumină/ploaie, scaune față încălzite, frână de parcare electronică etc.
Noul Jazz
A treia generație a modelului de clasă
mică Honda redefinește conceptul de spațiu și versatilitate în segmentul citadinelor. Cu un lungime totală cu 95 mm mai
mare față de vechea generație și 30 mm în plus la ampatament, noul Jazz își surclasează
predecesorul în materie de spațiu interior și setează noua referință a clasei mici.
Drept rezultat, noul
Jazz oferă 115 mm spațiu în plus pentru genunchii pasagerilor de pe banchetă și un portbagaj ce
măsoară între 354 l (+17 l față de generația precedentă) și 1.314 l. Pe lângă faptul că oferă cel mai mare portbagaj din clasa mică,
noul Jazz beneficiază un prag de încărcare jos și o deschidere extrem de
generoasă a hayonului pentru a facilita încărcarea obiectelor voluminoase.
Avantajul noii platforme
tehnice se observă și la nivelul greutății și rigidității torsionale, noul Jazz fiind cu 12% mai ușor comparativ cu vechiul
model. Noile setări ale suspensiei pun bazele unui comportament dinamic
îmbunătățit cu accent pe manevrabilitate și stabilitate. Direcția electrică a fost
recalibrată pentru a oferi un răspuns cu 22% mai rapid față de vechiul sistem cu
rezultate directe asupra agilității.
Tot cu scopul de a
îmbunătății comportamentul rutier noul Jazz dispune standard de sistemul Agile
Handling Assist ce aplică forță de frânare pe roata de pe interiorul virajului cu scopul de a oferi mai
multă încredere șoferului în virajele abordate dinamic. De asemenea noul Jazz dispune de un
sistem de frânare cu discuri atât pe puntea față cât și pe puntea spate.
Modelul de clasa mică
este propulsat de o noua unitate 1.3 l i-VTEC din familia Earth Dreams ce
produce 102 CP si un cuplu motor de 123
Nm. Noul motor satisface normele de poluare EU6 si ofera un consum mixt de 4,6
l/100 km si emisii de CO2 de 103 g/km. Standard este oferită o transmisie
manuală cu 6 trepte cu primele 5 trepte etajate special pentru a favoriza
răspunsul dinamic și o treaptă finală optimizată cu scopul de a scădea consumul la viteze
mari.
Opțional se poate comanda o
transmisie automată tip CVT dezvoltată special pentru piața europeană ce oferă un
răspuns similar cu cel al unei transmisii automate convenționale. Noul modul de
control al transmisiei CVT simulează prezența a 7 trepte și integrează diferiți algoritmi ce pot reacționa la situații din trafic ce
necesită fie menținerea unei turații superioare pentru efectuarea unei depășiri, fie necesitatea
unei frâne de motor.
Noul Jazz are un preț de pornire de 12.490
euro fără TVA și oferă o echipare standard ce include, printre altele: sistem de frânare
de urgență CTBA, airbaguri frontale, laterale și cortină, climatizare manuală, scaune față încălzite, senzori de
ploaia/lumină, oglinzi reglabile electric, conectivitate Bluetooth pentru
telefonul mobil etc.
Sursa: Bogdan
Stan, Area Sales&PR Coordinator HONDA TRADING ROMANIA
0 comentarii