Când Suzuki și-a propus să creeze un hatchback diferit de orice fusese creat
până atunci, și-a stabilit un obiectiv
clar – să nu facă niciun compromis. Rezultatul este Suzuki Baleno, ce combină
armonios un desgn fluid, performanțe excelente obținute datorită tehnologiilor avansate de care beneficiază, dar și dotări inteligente.
Pentru a crea un nou hatchback, plăcut de condus și
adaptat exigențelor actuale ale clienților,
Suzuki și-a dorit să ducă ideea de mașină compactă la cel mai
înalt nivel. Inginerul șef al modelului Baleno,
Kunihiko, explică: “Ne-am fixat ca obiectiv dezvoltarea modelului hatchback
ideal, un model care nu face niciun compromis, conferindu-i un caracter
elegant, sofisticat, matur. Baleno întrunește toate atributele pe
care clienții le așteapă de la un model cu
aceste dimensiuni – design, caracter practic, confort, manevrabilitate,
performanțe superioare la rulare și eficiență
kilometrică.”
Prin limbajul de design “Liquid Flow”, interiorul spațios
și propulsoarele eficiente – alături de platforma de nouă generație
– Baleno oferă stil, utilitate, manevrabilitate, performanțe
dinamice și un consum eficient de combustibil. Modelul oferă însă, în plus, și
confort, inclusiv pe distanțe lungi, adulții
beneficiind de un spațiu suficient atât în față
cât și în spate, dar și de un spațiu
generos pentru bagaje.
Caracteristici
esențiale:
- Platforma
de nouă generație,
cu o rigiditate sporită și
greutate scăzută, contribuie la obținerea unui consum optim de carburant, la
manevrabilitate și
stabilitate, oferind totodată un nivel înalt de siguranță și de
confort, mai ales sonor.
- Noile
motorizări: 1.0 BOOSTERJET, motor turbo pe benzină cu injecție directă și 1.2
DUALJET dotat cu sistemul SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki)*1,
motoare ce oferă o economie excelentă de combustibil, în combinație cu cel
mai aerodinamic hatchback dezvoltat vreodată de Suzuki.
- Un
profil sportiv, jos și
larg, o parte frontală avangardistă, geamurile curbate, linii expresive și conturate,
suprafețe
fluide care comunică forță și eleganță.
- Dotările
inovatoare din interior includ display-ul color avansat, sistemul cruise
control activ cu limitator de viteză și sistemul de sincronizare a telefonului mobil Smartphone
Linkage Display Audio compatibil cu Apple CarPlay*2.
- Oferind
cinci locuri pentru adulți în
interior, modelul propune un spațiu generos pentru umeri în partea din față și pentru
picioare în partea din spate.
- Portbagajul
spațios și flexibil
oferă cel mai generos spațiu
pentru bagaje din clasa sa.
- Radar
Brake Support (RBS) *2 și alte sisteme intuitive de siguranță oferă un
plus de siguranță și liniște.
*1Disponibil doar pentru vehiculele echipate cu motorul 1.2 DUALJET. *2Disponibilitatea
este condiționată de configurația vehiculului. *3“Segmentul B hatchback” definit de Suzuki
(hatchback cu lungimea între 3,700mm și 4,100mm)
Design fluid
Tema de design “Liquid
Flow”—care sugerează o masă lichidă în mișcare— transpare peste tot,
articulându-se prin linii curbate și suprafețe expresive. În același timp, silueta joasă și largă îi accentuează aspectul sportiv și puternic.
Exterior
Privită din față, silueta mașinii se evazează grațios în dreptul cabinei,
oferind imaginea unui profil jos, lat, sportiv și totuși elegant, completat de
bara de protecție de mari dimensiuni, grila frontala, luminile de poziție distinctive cu LED și geamurile curbate,
camuflând montanții A. Din lateral, linii
pline de caracter pornesc din față și se unduiesc spre partea din spate creând impresia de plutire.
Alte dotări exterioare:
- Farurile cu Xenon*, cu
finisaje negre și cromate ce evocă masculinitate și precizie, și pozițiile cu LED*, care
joacă și
rolul luminilor de zi, având lentile interioare care direcționează fasciculul luminos, oferă
o impresie high-tech.
- Luminile de ghidare luminează
drumul spre mașină pe întuneric sau drumul către casă, după
încuierea mașinii din telecomandă.
- Blocurile optice spate cu LED se
remarcă datorită lentilelor integrate care proiectează un fascicul omogen
*.
- Gama de culori de caroserie, 9 în
total, include “Premium Silver Metallic”, o nuanță ce pune în evidență liniile mașinii, și “Ray Blue Pearl Metallic”, o
nuanță
cameleonică ce trece de la o tentă de roșu la verde, în funcție de lumina exterioară.
- Benzile cu senzori sensibili la
temperatura exterioară, din metal cu irizații, alături de mânerele cromate
ale portierelor contribuie la impresia de eleganță *.
- Geamurile curbate ce maschează montanții A și finisajele negre adaugă un plus
de sportivitate aspectului mașinii.
- Un eleron subțire poziționat pe plafon se integrează
perfect în silueta fluidă a modelului, contribuind la îmbunătățirea performanțelor aerodinamice *.
- Jantele de aliaj de 16 inch sau cele de oțel de 15 inch beneficiază de un design mecanic, care crează un contrast față de silueta sa fluidă.
Interiorul
Planșa de bord are marginile
evazate pentru a crea senzația de amploare, fiind
caracterizată de linii curbe. Accente argintii ies in evidență
pe fondul negru al cabinei, iar culoarea roșiatică - portocalie a
comenzilor sistemului audio, sistemului de aer condiționat,
indicatorului pentru schimbarea treptelor de viteză și
a celorlalte funcții, subliniază nivelul de
stilizare al interiorului.
Dincolo de design-ul elegant, inovațiile incorporate în
interior fac din acest model o mașină confortabilă și
prietenoasă:
- Pe ecranul color LCD de mari
dimensiuni, high-definition, integrat în planșa de bord, sunt afișate informații legate de performanțele mașinii, precum și date generale despre starea
acesteia, prin grafice sintetice. Printre informațiile afișate se numără forța G, puterea și cuplul oferite de motor, date
privind accelerarea / frânarea, fluxul de energie (pentru vehiculele dotate
cu SHVS).*
- Sistemul de conexiune a
smarphone-ului cu display-ul tactil de 7 inch al sistemului audio este
prevăzut cu o conexiune USB și un slot pentru carduri SD, oferind și imaginile preluate de camera
pentru marșarier în momentul manevrelor cu spatele*.
Se poate conecta astfel un iPhone prin intermediul unui cablu USB pentru a
utiliza numeroasele funcții oferite de Apple CarPlay, precum hărți interactive, funcționalități de telefon, mesageria, audio,
precum și
Podcast-uri, Audiobook-uri și alte aplicații compatibile cu Apple CarPlay. Smartphone-ul mai
poate fi conectat la vehicul și utilizând MirrorLink.
- Un ecran unic circular și un panou LCD cu contrast mare
subliniază comenzile aerului condiționat *.
- Sistemul de cruise control adaptiv utilizeaza senzori ce monitorizează distanța față de vehiculul din față, accelerând sau frânând pentru a menține o distanță mai mare, medie sau mai mică, în funcție de setările șoferului. Acest sistem dispune de asemenea de un limitator de viteză ce previne depășirea unei anumite viteze, de asemenea presetată de șofer, indiferent de acționarea pedalei de accelerare.
*Disponibil în funcție de configurația
vehiculului.
Tehnologii
noi pentru o plăcere mai mare la volan, un consum eficient și siguranță sporită
Pentru un nivel ridicat de performanțe și
fiabilitate, Suzuki Baleno este construit pe o platformă rigidă, din materiale
ultra ușoare de ultimă generație și
este echipat cu motorul turbo cu injecție directă BOOSTERJET de
1,0 litri și sistemul SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki).
Platformă de ultimă generație
Noua platformă Suzuki a fost dezvoltată prin revizuirea structurii
de bază, obținându-se o structură mai ușoară, dar în același
timp mult mai rezistentă. Rezultatul este o creștere cu 10% a rigidității,
comparativ cu vehiculele convenționale din aceeași
clasă, și o reducere cu aproximativ 15% a greutății,
comparativ cu platforma pe care o înlocuiește.
În plus, prin faptul că nu a făcut doar o optimizare parțială,
ci mai degrabă o optimizare a întregului vehicul, Suzuki a reușit
să găsească soluții inteligente care
minimizează transmiterea vibrațiilor și
a zgomotului din exterior în interiorul habitaclului, oferind o deplasare lină și
silențioasă. Această evoluție se traduce prin
performanțe mai bune și un consum eficient de
combustibil, fără a face niciun compromis în ceea ce privește
siguranța în momentul unui impact.
Noul motor turbo cu injecție directă 1.0 BOOSTERJET
1.0 BOOSTERJET este un motor de generație
nouă, turbo, cu injecție directă care asigură un
consum eficient de combustibil și oferă o plăcere mai mare
la volan.
În afara consumului eficient de combustibil și
a performanțelor dinamice, motorul BOOSTERJET este compact, ușor
și are un layout optimizat pentru a corespunde cerințelor
riguroase în ceea ce privește dimensiunea și
greutatea vehiculelor din segment, consolidând astfel reputația
Suzuki în ceea ce privește construcția
și dezvoltarea de motoare.
Baleno este echipat cu motorul 1.0 BOOSTERJET, care dezvoltă o
putere maximă de 82kW și un cuplu maxim de 170Nm.
Baleno este de asemenea disponibil și cu noul motor 1.2
DUALJET, care combină performanţele dinamice foarte bune cu o eficienţă
crescută a folosirii combustibilului. Aceasta provine dintr-o eficienţă termică
îmbunătăţită, adică a crescut semnificativ gradul de transformare a energiei
termice a combustibilului în energie mecanică.
În ceea ce privește transmisiile, motorul 1.0
BOOSTERJET poate fi configurat în mod optim cu o cutie de viteze manuală în 5
trepte, sau cu o cutie automată în șase trepte, care oferă
performanțe excelente la viteze mici și o eficiență
maximă în ceea ce privește consumul de combustibil
la viteză mare. Motorul 1.2 DUALJET este disponibil cu aceeași
cutie manuală în cinci trepte sau cu o cutie specială de tip CVT (transmisie
variabilă continuă).
Suzuki a dezvoltat o suspensie intuitivă, MacPherson, pentru un
raspuns precis al direcției. O rezistență
redusă la rulare a pneurilor contribuie la îmbunătățirea
consumului de combustibil, fără a face însă un compromis în ceea ce privește
stabilitatea, confortul și performanța
de frânare. Supus unor numeroase teste în Europa, Baleno oferă o experiență
unică la volan, un amestec echilibrat între performanță
și confort.
Noul sistem hibrid de tip “mild” (SHVS)*1
Sistemul SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki) este un sistem
hibrid de tip “mild” dezvoltat de Suzuki care folosește
un starter generator integrat (ISG – integrated starter generator), ce asistă
motorul termic în timpul accelerărilor și permite recuperarea
energiei în timpul frânărilor.
Sistemul ISG este folosit în locul unui alternator convențional
pentru că ISG regenerează electricitatea mult mai eficient. De asemenea, sporește
eficiența de regenerare a energiei, detectând forța
de apăsare a frânelor, amplificând în consecință cantitatea de energie
generată.
Folosind energia stocată, funcția motorului electric din ISG
îmbunătățește consumul de
combustibil, asistând parțial motorul termic,
oferind cantitatea suplimentară de energie necesară în momentele de consum
maxim, la plecarea de pe loc sau în timpul accelerărilor puternice.
Sistemul SHVS disponibil pe modelul Baleno foloseste baterii
compacte litiu-ion, cu o încărcare ultra-rapidă.
Din respect pentru mediul înconjurător, Suzuki intenționează
să extindă numărul modelelor echipate cu sistemul hibrid de tip “mild” SHVS,
acesta fiind un sistem care contribuie la economia de combustibil și
este foarte eficient din punct de vedere al costurilor.
Pe noul Baleno, sistemul SHVS contribuie la reducerea emisiilor de
noxe, acesta fiind de doar 93g/km CO2 *2.
*Doar pentru vehicule echipate cu motorul 1.2. DUALJET. *2Valori
din test pentru vehicule cu SHVS.
Interior
practic
Dificultatea de a avea în același timp un design stilat și
un interior spațios a fost depășită
prin dezvoltarea unor tehnologii noi. Baleno vine cu un grad mare de confort la
interior pentru pasageri, dar și cu cel mai mare
portbagaj din clasa sa. Elementele cheie pentru a obține
aceste performanțe, la o lungime a mașinii
mai mică de 4 metri, sunt platforma de ultimă generație
care permite utilizarea eficientă a spațiului, dar și
un design mai compact al motorului, care crează astfel mai mult spațiu
pentru interior.
Spațiu la interior
Scaunele față oferă un spațiu
mare pentru umeri, datorită spațiului generos dintre
scaunul șoferului și cel al pasagerului.
Ambele scaune au o formă optimizată pentru a oferi maximum de confort la drum
lung, materialele folosite fiind ușoare si ultra rezistente.
Scaunele spate oferă un spațiu amplu pentru picioare,
datorită unei distanțe de 805 mm între scaunele
față / spate. Acestea pot fi rabatate ușor și
se pot plia în trei configurații diferite. Unghiul mare
de deschidere al portierelor spate facilitează un acces ușor
atât la urcarea, cât și la coborârea din mașină.
Portbagaj
Portbagajul oferă un spațiu de 355 litri, fiind cel
mai mare între hatchback-urile din segmentul B*. Pentru a permite
încărcarea cu obiecte lungi sau late, forma suspensiei a fost optimizată pentru
a crea cât mai mult spațiu posibil pe toate
lateralele portbagajului.
Flexibilitate este cuvântul cheie când vine vorba de spațiul
din portbagaj. Prin simpla pliere a scaunelor se poate obține
un spațiu suplimentar pentru bagaje.
*Conform studiilor făcute de Suzuki în categoria hatchback-urilor
din segmentul B (un hatchback cu o lungime totatlă între 3,700mm-4,100mm) și
măsurat conform metodei VDA, folosită de Asociația Germană a
Producătorilor Auto.
Siguranță
Noul Baleno dispune de o serie de dotări pentru o siguranță
sporită. Printre acestea se numără și sistemul radar de
asistență la frânare (Radar Brake Support*1 - RBS). Cu RBS, când vehiculul se deplasează cu o viteză
mai mare de 5 km/h, un sistem de camere radar detecteaza obiectele sau
vehiculele din față. În cazul depistării
unei potențiale coliziuni, în funcție de situație
vehiculul 1) alertează șoferul, 2) crește
forța de frânare, sau 3) frânează automat.
Printre dotările legate de siguranță se numără și
ESP®*2, șase airbag-uri SRS, și
o caroserie dezvoltată pentru a absorbi cât mai mult șocurile
în cazului unui impact. Mai multe componente ale mașinii
au fost concepute pentru a minimiza leziunile suferite de pietoni în cazul unei
coliziuni.
*1Disponibilitate în funcție de configurarea
vehiculului. *2ESP este o marcă înregistrată a Daimler AG.
Dimensiuni:
Lungime: 3.995mm; Lățime: 1.745mm; Înălțime:
1.470mm (1.460mm cu SHVS); Ampatament: 2,520mm; Garda la sol: 120mm (110mm cu SHVS);
Ecartament față/spate: 1.520mm cu pneuri185/55R16 (1.530mm cu pneuri 175/65R15)
Sursa: Berti Panaiot, National Communication Manager
0 comentarii