O ploaie
torentiala a perturbat prima zi din Turul Corsicii, etapa a 11-a din
Campionatul Mondial de Raliuri FIA (WRC).
La
finalul zilei, Kevin Abbring a fost cel mai bine clasat pilot Hyundai
Motorsport, pe locul secund la general, la cea de-a patra sa participare
alaturi de echipa in WRC.
Hayden
Paddon si Dani Sordo au terminat ziua de vineri cu modelele Hyundai i20 WRC, in
timp ce Thierry Neuville s-a oprit dupa un incident pe prima speciala.
Revenirea in Corsica a etapei francezedin Campionatul Mondial de
Raliuri FIA (WRC)s-a facut pe o ploaie torentialacare a perturbat prima zi din
Turul Corsicii.
Din cele trei probe
speciale programate in prima zi a raliului s-au desfasurat doar doua. PS2 (43,69km
Casamozza - Ponte Leccia) a fost anulată din cauza conditiilor extreme, dar
nici pe celelalte doua probe pilotii nu au avut o misiune usoara.
La prima etapa in WRC pentru Turul Corsicii din 2008, Kevin
Abbring a terminat ziua in postura de cel mai bun pilot Hyundai Motorsport, pe
locul doi la general, la doar 18,7 secunde fata de lider. Dani Sordo si Hayden
Paddon au ajuns in parcul de service, dar nu fara incidente si se afla pe
locurile 11, respectiv 14 la general. Thierry Neuville a lovit un pod, la doar
1,2 km dupa startul primei speciale, si a fost nevoit sa abandoneze.
Kevin Abbring (#10 Hyundai i20 WRC), aflat la al patrulea raliu
pentru Hyundai Motorsport, a avut o evolutie prudenta in prima zi din Turul
Corsicii, un raliu pe care l-a terminat pe trei anul trecut cand a fost etapa
in ERC. Dupa o evolutie impresionanta pe PS3 (36,43km Francardo - Sermano), olandezul
a urcat pe locul doi la general.
“Am inceput
prudent pentru ca nu stiam la ce sa ne asteptam. Am plecat de pe pozitia a 15-a
la start si drumurile erau foarte murdare. Au fost cateva portiuni unde
dictarea a mers pefect si asta s-a vazut imediat. Am mai facut cateva
modificari in parcul de service si totul a mers si mai bine dupa amiaza. Stiam
ca am avut un ritm bun pe primii 10 km, dar trebuia sa fim foarte atenti. Este
a doua etapa pe asfalt si trebuie sa ma concentrez la dictare. Tinand cont de
conditiile de azi, sunt foarte multumit cu evolutia noastra. Vom incerca sa
mergem si sambata in acelasi ritm si vom vedea ce se va intampla”, a spus Abbring.
Hayden Paddon (#20 Hyundai i20 WRC) nu are prea multa experienta
pe asfalt ud, asa ca a avut si el o abordare foarte prudenta la prima sa
participare in Turul Corsicii. Chiar daca a avut un moment dificil pe PS3,
neozeelandezul a ramas in cursa si va incerca sa recupereze cat mai multe
locuri posibil.
“A fost o zi
dificila in Corsica. Suprafata este foarte alunecoasa si nu am experienta prea
mare in astfel de conditii. Nu am avut prea multa incredere si mi-am adaptat
stilul de pilotaj pentru a fi sigur ca ajung la sosire. Proba de dupa amiaza a
inceput bine, dar am lovit un bolovan si am pierdut timp din aceasta cauza.
Roata a vibrat tot timpul dupa acest incident si am fost foarte aproape de un
abandon. Sunt foarte fericit ca am ajuns inapoi in parcul de service si vom incerca
sa recuperam pe probele urmatoare”, a spus
Paddon.
Dani Sordo (#8 Hyundai i20 WRC) a avut un ritm competitiv pe
ambele probe, dar dupa ce a lovit si el un bolovan, pe speciala a treia, a
pierdut peste 2 minute. Spaniolul se afla in acelasi timp cu liderul pe
sectoarele intermediare, dar dupa prima zi ocupa doar pozitia a 14-a la
general.
“A fost o zi
cu bune si rele. Prima proba nu a fost rea deloc, chiar daca a fost foarte
alunecoasa. Masina a avut un comportament supravirator, dar am fost multumit de
evolutia noastra. Dupa amiaza am pierdut foarte mult timp dupa ce am lovit un
bolovan si am rupt janta. Sunt putin frustrat deorece timpii nostri erau foarte
buni. Cu siguranta voi incerca sa recuperez din pozitiile pierdute vineri”, a spus si Sordo.
Pentru Thierry Neuville (#7 Hyundai i20 WRC) ziua de vineri s-a
terminat pe prima proba speciala, dupa ce a lovit un pod. Belgianul a fost
nevoit sa abandoneze, dar va continua sambata conform regulii Rally 2.
“Am inceput
cu un ritm foarte bun si am incercat sa fortez pentru a castiga timp inca din
start. Din pacate am intrat prea devreme intr-un viraj strans, de stanga.
Viteza a fost buna, dar pentru ca am intrat prea devreme am fost nevoit sa
deschid putin si sa virez din nou. Am folosit frana de mana si am lovit podul,
ceea ce a dus la avarierea suspensiei. Vom lua startul sambata si chiar daca
penalizarea de timp este mare, am vazut vineri ca se poate intampla orice pe
probe. Obiectivul nostru este sa adunam puncte in clasamentul constructorilor
si vom face tot posibilul sa reusim asta”, a spus Neuville.
Hyundai Motorsport a avut un debut dificil in Turul Corsicii, dar
au fost si cateva semne pozitive. Ziua de vineri a fost una extrem de dificila
din cauza conditiilor meteo, iar zilele urmatoare se pare ca vor fi la fel, asa
ca echipa va incerca sa exploateze la maximum orice oportunitate.
“Ploaia
torentiala a facut ca ziua sa fie una complicata pentru toata lumea si am vazut
cat este de usor sa ai probleme aici. In acelasi timp, sunt incantat de felul
in care Kevin a gestionat situatia si de pozitia pe care o are in clasament.
Toata lumea a avut probleme, dar din pacate Thierry nu a reusit sa mai continue
raliul dupa incidentul de pe prima speciala. Dani si Hayden au ajuns in parcul
de service, dar amandoi au pierdut timp. Suntem insa abia la inceput si sambata
urmeaza doua probe lungi. Trebuie sa fim foarte atenti, mai ales daca aceste
conditii vor persista. Un lucru este cert, am invatat foarte multe lucruri la
debutul in Turul Corsicii”, a spus Michel Nandan,
directorul echipei.
Sambata sunt programate doua probe speciale in Turul Corsicii.
Ziua ar fi trebui sa inceapa cu speciala Casamozza-Ponte Leccia (43,69 km), proba
care a fost anulata vineri, dar aceasta este in continuare impracticabila.
Astfel, vor fi parcurse doar probele Francardo-Sermano (36,43km) si Muracciole-Col
de Sorba (48,46 km), cea mai lunga proba a raliului.
Rezultate – ziua 1 – Turul Corsicii
E. Evans / D. Barritt (Ford Fiesta RS WRC) 46:48.5
K. Abbring /
S. Marshall (Hyundai i20 WRC) +18.7
J.M Latvala / M. Anttila (Volkswagen Polo R WRC) +22.9
M. Østberg / J. Andersson (Citroën DS3 WRC) +38.8
R. Kubica / M. Szczepaniak (Ford Fiesta RS WRC) +40.3
S. Sarrazin / J. J. Renucci (Ford Fiesta RS WRC) +43.1
A. Mikkelsen / O. Floene (Volkswagen Polo R WRC) +44.5
K. Meeke / P. Nagle (Citroën DS3 WRC) +47.0
B. Bouffier / T. De La Haye (Ford Fiesta RS WRC) +1:04.8
S. Ogier / J. Ingrassia (Volkswagen Polo R WRC) +1:13.2
H. Paddon /
J. Kennard (Hyundai i20 WRC) +1:14.9
O. Tanak / R. Molder (Ford Fiesta RS WRC) +1:15.9
S. Lefebvre / S. Prévot (Citroën DS3 WRC) 1:39.9
D. Sordo /
M. Martí (Hyundai i20 WRC) +1:56.6
Sursa: Hyundai Auto
Romania
0 comentarii