Activat de
Geli, sistemul de stocare a energiei BMW i ChargeForward (second-life) a fost
recompensat cu Premiul ESNA (Energy Storage North America) Innovation 2015
pentru sistemul său sofisticat de stocare a energiei "second life".
Premiul pentru "Cel mai bun proiect de mobilitate" a fost decernat la
ediţia 2015 a Conferinţei ESNA, care a avut loc la San Diego (statul
California, SUA). Premiile ESNA Innovation recunosc excelenţa în proiecte de
stocare a energiei. Premiul demonstrează angajamentul companiei faţă de
inovaţie şi de explorarea potenţialului de dezvoltare durabilă sub toate
aspectele legate de proprietatea unui automobil electric.
"Obiectivul proiectului BMW i ChargeForward este acela de a
demonstra modul în care automobilele electrice cu capacitate de încărcare
inteligentă şi aplicaţiile staţionare "second life" ale
acumulatorilor de la automobile electrice pot furniza flexibilitatea valoroasă
care va face posibil ca utilităţile să maximizeze eficienţa actualei reţele
electrice, care ne aşteptăm ca, în cele din urmă, să scadă costul total al
proprietăţii automobilelor electrice în beneficiul clienţilor", a declarat
Dr. Simon Ellgas, inginer-şef pentru Tehnologie Avansată - Mobilitate cu
Dezvoltare Durabilă, BMW Group Technology Office USA. "Demonstrează
potenţialul colaborării între parteneri precum PG&E, Geli, Princeton Power
Systems şi EV Grid, dar în special cu conducătorii entuziaşti ai automobilelor
electrice BMW i3."
Cu sediul în San Francisco, compania Geli furnizează sistemul Geli
de operare a energiei (Geli EOSTM) pentru controlul şi monitorizarea sistemului
la BMW Group Technology Office din Mountain View (California). Geli EOS permite
microreţelei BMW să acţioneze ca resursă a capacităţii de rezervă pentru
programul BMW i ChargeForward, făcând posibilă furnizarea către PG&E,
atunci când este nevoie, a unei reduceri a cererii în reţea de până la 100 kW.
"Acest proiect este un exemplu bun al modului în care
viziunea Geli devine realitate - pentru a conecta şi a echilibra activele de a
furniza servicii multiple de energie", a afirmat Dr. Ryan Wartena, CEO şi
cofondator Geli. "Munca noastră cu BMW Group Technology Office reprezintă
o utilizare inovatoare a acumulatorilor <<second life>> ai
automobilelor şi deschide drumul pentru integrarea automobilelor electrice ca
resurse pentru reţea."
Printre parteneri se numără şi Princeton Power Systems, care
furnizează tehnologia convertor bidirecţională, care face posibilă nu doar
stocarea electricităţii din parcul solar în bateriile "second life"
de la MINI E, ci şi distribuirea acelei energii atât în clădirile BMW Group
Technology Office, cât şi în reţeaua PG&E. Compania EV Grid furnizează
integrarea MINI E pentru unităţile de stocare "second life".
Studiul-pilot este realizat de BMW Group Technology Office,
împreună cu Pacific Gas şi Electric Company (PG&E), a cărei zonă de
servicii acoperă partea de nord şi centrală a Californiei. În parteneriat cu un
grup de aproape 100 de conducători BMW i3 din San Francisco Bay Area, selectaţi
din aproximativ 400 de candidaţi, BMW i ChargeForward va demonstra cum
gestiunea inteligentă a încărcării automobilelor electrice poate contribui la
optimizarea eficienţei reţelei electrice, contribuind în acelaşi timp la
reducerea costului total de utilizare al automobilelor electrice. Studiul are
două părţi: un program-pilot de încărcare gestionată cu implicarea clienţilor
BMW i3 şi un sistem de stocare a energiei în acumulatori "second
life". În cadrul programului-pilot de încărcare gestionată, cei 100 de
conducători BMW i3 permit BMW să controleze şi să amâne programul de încărcarea
automobilelor lor cu până la o oră pe zi, pe baza solicitărilor primite de la
PG&E când sarcina reţelei este la vârf. De asemenea, programul include şi
proiectul "second life" de recuperarea bateriilor MINI E, prin
reutilizarea acestor acumulatori într-un sistemul staţionat de stocare a
electricităţii provenită din energie solară, care este localizat la BMW
Technology Office din Mountain View (California).
Obiectivul programului-pilot BMW i ChargeForward este acela de a
furniza către PG&E, în orice moment, o capacitate de până la 100 kW,
indiferent de câte automobile electrice BMW i3 sunt încărcate, care parte a
unui program voluntar de reducere a sarcinii cunoscut drept "Demand
Response" (Răspuns la Cerere). Beneficiul obţinut de PG&E prin
utilizarea mai eficientă a resurselor reţelei existente de electricitate prin
gestionarea încărcării automobilelor electrice este oferit participanţilor la
program sub forma unor stimulente financiare. Utilizarea îmbunătăţită a reţelei,
care rezultă din gestiunea încărcării automobilelor electrice combinată cu
sistemul de baterii "second life" alimentate cu energie solară, este
de aşteptat să reducă solicitările asupra reţelei şi reduce necesitatea unor
uzine suplimentare de vârf, reducându-se astfel costurile de consum în timp ce
se susţine integrarea energiei regenerabile.
Sursa: BMW Romania
0 comentarii