Hyundai
Motorsport a terminat Raliul Marii Britanii, ultima etapa din Campionatul
Mondial de Raliuri FIA, pe locurile patru si cinci.
Dani Sordo
si Hayden Paddon s-au luptat pentru puncte in clasamentul constructorilor, dar punctajul
obtinute in ultima etapa nu a fost suficient pentru a urca echipa pe locul second.
Hyundai
Motorsport termina al doilea sezon din WRC pe locul trei in clasamentul
general, dupa un an in care si-a demonstrat competitivitatea pe probele speciale.
Hyundai
Motorsport a terminat Campionatul Mondial de Raliuri FIA WRC intr-o forma
competitiva, reusind sa se claseze cu doua masini in top cinci la Raliul Marii
Britanii, ultima etapa din 2015. Dani Sordo si Hayden Paddon au terminat fara
probleme ultima zi din Raliul Marii Britanii si dupa cele patru probe speciale
programate duminica au incheiat etapa pe locurile patru, respectiv 5.
Ambii piloti ai echipei Hyundai Shell World Rally au incercat tot
posibilul pentru a aduna punctele necesare in lupta pentru pozitia a doua in clasamentul
constructorilor. In final, rezultatul nu a fost suficient pentru a trece de
echipa Citroen in clasament, Hyundai Motorsport terminand pe locul 3 la
general, avand cu sase puncte mai putin dupa cele 13 etape programate anul
acesta.
Raliul Marii Britanii si-a pastrat reputatia ca fiind o etapa
dificila cu o vreme imprevizibila si extrem de solicitanta pentru echipaje.
Dupa ce Kevin Abbring a abandonat vineri, iar Thierry Neuville sambata, Dani
Sordo si Hayden Paddon au incercat sa termine sezonul cu un rezultat cat mai
bun.
Dani Sordo (#7 Hyundai i20 WRC) si Marc Martí, copilotul sau, au
avut mici probleme sambata, dar au reusit sa ajunga in parcul de service.
Duminica totul a functionat perfect si spaniolul a reusit sa revina pe pozitia
a patra, aceasta fiind a doua clasare consecutiva in top patru, dupa podiumul
din Raliul Spaniei.
“Am avut un
weekend bun si sunt multumit de performanta noastra din Marea Britanie.
Desigur, sunt putin dezamagit ca nu am reusit sa urcam pe locul doi in
clasamentul constructorilor, dar nu cred ca puteam face mai mult. Specialele de
aici sunt foarte dificile si am avut cea mai buna abordare in aceste conditii.
Nu am riscat foarte mult in aceasta dimineata si am terminat raliul pe locul
patru. Am avut un sezon cu rezultate pozitive si as vrea sa multumesc intregii
echipe pentru tot efortul depus. Podiumul din Spania a fost un rezultat
excelent, iar in Marea Britanie am demonstrat din nou ca putem fi competitivi.
Acum trebuie sa ne pregatim cat mai bine pentru urmatorul sezon”, a spus Dani Sordo.
Obiectivul pentru HaydenPaddon (#8 Hyundai i20 WRC) si Jon
Kennard, copilotul sau, a fost sa-si mareasca avantajul fata de eroul local Elfyn
Evans. In urma rezultatelor bune de pe specialele de duminica, Hayden Paddon a
urcat pe locul cinci in clasamentul final.
“A fost un
weekend dificil, dar care s-a terminat cu un rezultat bun. Stiam ca va fi greu
sa obtinem mai multe puncte decat rivalii nostri, dar cred ca putem fi
multumiti de finalul de an. Am terminat in top cinci la o etapa complexa si am
adunat multa experienta pentru un sezon care se anunta extrem de disputat.
Podiumul din Sardinia a fost cea mai frumoasa realizare pentru noi si mi-ar
placea sa mai trecem prin astfel de momente si in 2016. Multumesc intregii
echipe Hyundai Motorsport pentru tot ceeace a facut in acest sezon”, a spus Hayden Paddon.
Hyundai Motorsport a progresat constant pe parcursul celui de-al
doilea sezon din WRC si si-a demonstrat competitivitatea la fiecare etapa. Dupa
Raliul Marii Britanii, echipa a terminat sezonul pe locul trei in clasamentul
constructorilor, in urma unei lupte stranse cu rivalii de la Citroen.
“A fost un
raliu plin de evenimente si situatii imprevizibile. Raliul Marii Britanii ne-a
aratat inca o data cat de complex este Campionatul Mondial.
Suntem multumiti cu rezultatul final si chiar daca nu a fost suficient sa
revenim pe locul secund in clasamentul constructorilor stim ca am luptat pana
la final pentru acest rezultat. Este doar al doilea sezon in WRC, iar rivalii
nostri au mult mai multa experienta. Tocmai de aceea sunt multumit cu
rezultatele noastre. Avem patru clasari pe podium si am terminat in top cinci
la 12 din cele 13 etape din calendar. Acest lucru demonstreaza ca am progresat
permanent si ca am invatat din experienta acumulata in primul sezon. Am
castigat mai multe probe speciale si diferenta fata de rivalii nostri a scazut.
As vrea sa multumesc intregii echipe pentru munca depusa si tuturor
suporterilor Hyundai din intreaga lume. Numaratoarea inversa pentru sezonul
2016 incepe chiar acum”, a spus Michel Nandan, directorul
echipei.
Raliul Marii Britanii 2016 - clasament final
1 S. Ogier / J. Ingrassia (Volkswagen Polo R WRC) 3:03:02.0
1 S. Ogier / J. Ingrassia (Volkswagen Polo R WRC) 3:03:02.0
2 K. Meeke / P. Nagle (Citroën DS3 WRC) +26.0
3 A. Mikkelsen / O. Floene (Volkswagen Polo R WRC) +36.2
4 D. Sordo /
M. Martí (Hyundai i20 WRC) +2:51.3
5 H. Paddon
/ J. Kennard (Hyundai i20 WRC) +3:00.5
6 E. Evans / D. Barritt (Ford Fiesta RS WRC) +3:09.1
7 M. Østberg / J. Andersson (Citroën DS3 WRC) +4:28.4
8 S. Lefebvre / S. Prévot (Citroën DS3 WRC) +5:38.4
9 R. Kubica / M. Szczepaniak (Ford Fiesta RS WRC) +6:22.7
10 L. Bertelli / L. Granai
(Ford Fiesta RS WRC) +8:05.0
Clasament
general piloti – Campionatul Mondial de Raliuri FIA 2015
S. Ogier 263 puncte / J.M. Latvala 183 / A. Mikkelsen 171 / M.
Østberg 116 / K. Meeke 112 / T. Neuville 90 / E. Evans 89 / D. Sordo 89 / H. Paddon 84 / O. Tanak 63 /
M. Prokop 39 / R. Kubica 11 / K. Al Qassimi 9 / J. Hänninen 8 / Y. Protasov 8 /
N. Al-Attyiah 7 / A. Al-Kuwari 6 / S. Loeb 6 / S. Lefebvre 5 / D. Dominguez 4 /
P. Andreucci 4 / E. Lappi 4 / B. Bouffier 4 / P. Tidemand 4 / J. Kopecky 3 / N.
Fuchs 2 / G. Saba 2 / S. Sarrazin 2 / L. Bertelli 2 / J. Ketomaa 1 / F.
Villagra 1
Clasament
general constructori – Campionatul Mondial de Raliuri FIA 2015
Volkswagen Motorsport 413 puncte / Citroën Total Abu Dhabi World
Rally Team 230 / Hyundai Motorsport 224
/ M-Sport World Rally Team 181 /
Volkswagen Motorsport II 131 / Hyundai
Motorsport N 67 / Jipocar Czech National Team 53 / FWRT SRL 13
Sursa: Hyundai Auto Romania
0 comentarii