Proleasing Motors, de 2 ani si jumatate dealer si service
autorizat pentru marcile BMW si MINI in orasul Ploiesti, respectiv de aproape
un deceniu dealer Ford in Ploiesti, Buzau si Targoviste, publica rezultatele
partiale (la 9 luni) pentru anul 2015, cu cresteri inregistrate pe toate
verticalele, atat pentru vanzari auto noi, cat si service, piese de schimb si
vanzari autorulate.
In primele 9 luni ale
anului 2015, Proleasing Motors a vandut 123 unitati BMW, cu 14% mai multe ca in
aceeasi perioada a anului anterior, si 342 unitati Ford, cu 12,5% mai multe ca
in intervalul ianuarie-septembrie al anului 2014. Cele mai vandute modele din
portofoliu au fost, pentru BMW, cele din gama X, care acopera 67% din totalul
vanzarilor, cu modelul BMW X5, lansat in urma cu aproximativ 2 ani, conducand
acest clasament de o maniera echilibrata, la o distanta de 5 unitati fata de
urmaritorul sau cel mai apropiat, BMW X3, si de 10 unitati fata de cel mai
putin vandut model din gama X la nivelul acestui an, BMW X1 – aflat la final de
generatie. In ceea ce priveste Ford, autovehiculele comerciale au inregistrat
rezultate foarte bune, modelul Transit fiind cel mai bine vandut din intreg
portofoliul, nu doar in gama sa, cu 74 unitati vandute. Noul Ford Focus si Ford
Fiesta s-au clasat urmatoarele pe „podium”, cu o cota cumulata de 39% din total
vanzari Ford pana in septembrie 2015.
Din total vanzari, cele
realizate in sistem leasing au crescut atat pentru gama BMW – de la 62% la 78%
din total livrari contractate – cat si pentru gama Ford, de la 42% la 50%. Pe
fondul unei ponderi crescatoare a vanzarilor catre clienti corporate, in
detrimentul clientilor persoane fizice sau microintreprinderilor, cea mai mare
flota BMW comercializata in 2015 a inregistrat 19 unitati BMW Seria 1 si Seria
3, in timp ce, pentru brandul Ford, a fost semnat un contract de livrari de nu
mai putin de 41 unitati. Cel mai scump model livrat de Proleasing Motors in
2015 este un BMW X6 M, cu pretul de lista de 160.000 euro (TVA inclus).
Pe acelasi trend
ascendent cu vanzarile auto se afla si activitatile de service, care au
inregistrat o crestere de 37% in primele 9 luni din 2015 fata de anul anterior
si isi pastreaza, astfel, o cota procentuala intre 20% si 25% din cifra totala de
afaceri. Divizia de autorulate, localizata la sediul din Ploiesti, care a
beneficiat, de altfel, de o atentie
speciala in vederea dezvoltarii in acest an, a raspuns asteptarilor printr-o
crestere de la 75 unitati vandute in perioada similara din 2014, la 85 unitati
in 2015, ponderea automobilelor marca BMW crescand de 2 ori si jumatate in
volume, in detrimentul modelelor Ford sau a altor marci.
Din punct de vedere al
cifrei de afaceri totale, business-ul Proleasing Motors a crescut cu 33% fata
de primele 9 luni ale 2014, asigurand premise optimiste pentru finalul de an.
Astfel, se preconizeaza apropierea pentru divizia de vanzari Ford de pragul de
500 unitati pana la finalul acestui an, ceea ce se traduce intr-o crestere
estimata de 17% fata de anul trecut, in timp ce pentru marca BMW asteptarile de
crestere sunt de 23% - de la 114 unitati in 2014, la 140 unitati in 2015.
Pentru service, Proleasing si-a targetat o crestere de 8 procente pana la
finalul 2015, fata de anul anterior. De departe, cea mai dinamica unitate de
business va fi cea de autorulate, de la care se astepta rezultate cu 42% mai
bune, din punct de vedere volume vandute, fata de anul anterior. Astfel, se
preconizeaza atingerea pragului de 120 unitati autorulate livrate pana la
finalul anului in curs, dintre care 50 de unitati vor fi marca BMW.
In cadrul companiei
Proleasing Motors isi desfasoara activitatea 121 de angajati, localizati la
sediile din Ploiesti, Buzau si Targoviste, cea mai mare pondere avand-o cei de
la sediul central din Ploiesti, unde sunt concentrate 3 centre integrate
vanzari & service – Ford, BMW si MINI – cat si divizia centrala pentru
vanzari autorulate.
Avand in vedere
cresterea dinamica a business-ului, dar mai ales a asteptarilor clientilor,
Proleasing Motors a dat startul in 2015 unor proiecte de amploare, cu impact pe
termen lung. „In 2015 am implementat un sistem CRM care reprezinta un suport
esential in interactiunea cu clientii si partenerii nostri, permitand adaptarea
unei organizatii in plina crestere, asa cum este Prroleasing, la o dinamica a
pietei care plaseaza Romania intr-o grila internationala de standarde.
Colaboram in prezent cu un client mai informat, mai pretentios si mai „educat”
in ceea ce priveste drepturile si nevoile sale. Acum lupta se duce la nivelul
indeplinirii asteptarilor acestui client, iar infrastructura CRM la care s-a
lucrat activ pentru o lunga perioada ne asigura bazele pentru a fi cu adevarat
competitivi pe acest palier” declara Lucian Alexe, Director General Proleasing
Motors.
Sursa: Ana Stănel,
Marketing Manager Proleasing
Motors
0 comentarii