BMW i3 si BMW i8 in Romania
România devine a 50-a piaţă BMW i la nivel mondial, primele comenzi deja pentru modelele BMW i3 şi BMW i8;
Pachet de servicii extinse care să susţină mobilitatea electrică;
Costuri de utilizare reduse – 6,5 lei per 100 km;
Experienţa BMW arată că modelele BMW i pot fi utilizate şi în condiţii de infrastructură minimă;
BMW i3 o poveste de succes – pe locul trei în vânzările globale de automobile electrice.

Cu începere din 16 noiembrie 2015, România devine a 50-a piaţă BMW i la nivel mondial şi astfel poate primi comenzi oficiale pentru modelul electric BMW i3 şi modelul plug-in hybrid sportiv BMW i8. Demersul marchează startul unui pachet extins de programe şi servicii, BMW 360, care să susţină dezvoltarea pie ței de automobile electrice în România. Reţeaua de dealeri autorizaţi include două centre, în Bucureşti (prin Automobile Bavaria Băneasa) şi Iaşi (prin APAN Motors).

Noul BMW i3 este disponibil cu un preţ de pornire 29700 Euro fără TVA şi fără a lua în calcul prima oferită de stat pentru automobilele electrice, în timp ce BMW i8 este oferit începând de la 111500 Euro. Suplimentar, este disponibil şi un model BMW i3 echipat cu un sistem range extender, bazat pe un motor de 2 cilindri, care poate fi achiziţionat începând de la 34500 Euro fără TVA.

„În ultima perioadă am constatat o efervescență a interesului pentru modele BMW i. Deja am preluat primele comenzi şi livrările trebuie să înceapă anul viitor. Suntem foarte încrezători în potențialul pieței din România. În plus, există un interes mare în piaţă pentru proiecte de infrastructură şi, cu susţinerea programelor guvernamentale pentru automobile electrice, aşteptăm cu mult optimism anul viitor”, explică Dana Popescu, brand manager BMW i în România.

„Observăm o conexiune evidentă între datele de vânzări şi iniţiativele politice: ori de câte ori guvernele oferă stimulente concrete pentru e-mobilitate, numărul de înmatriculări pentru BMW i3 cresc. În Norvegia, am vândut circa 2.000 BMW i3. Acest volum reprezintă o cotă de 22% din totalul automobilelor BMW vândute în Norvegia în 2014. Acum să privim spre piaţa internă din Germania, unde aproximativ 2.100 de clienţi au decis să achiziţioneze un i3. Dar aceasta înseamnă mai puţin de un procent din totalul vânzărilor BMW din această ţară”, observa Norbert Reithofer, în calitate de CEO BMW Group, în luna martie 2015.

O abordare dedicată pe servicii – 360° ELECTRIC
„BMW i pune accentul şi pe un pachet de servicii care să susţină mobilitatea electrică. Lucrăm să implementăm cât mai multe servicii şi în România. Avem trei direcţii de dezvoltare: infrastructură externă de încărcare, soluţii casnice de încărcare şi un program de autombil la schimb”, explică Dana Popescu.

În acest sens, mai multe programe sunt în curs de implementare. Sistemul ChargeNow îşi propune să ofere acces la reţele variate de staţii de încărcare printr-un card unic, simplificând astfel semnificativ procedura de utilizare pentru clientul final. În plus, clientul este facturat o singură dată pe lună, cumulând toate costurile de încărcare de la toate reţelele accesate. În acest moment, BMW Group România a iniţiat discuţii cu mai multe proiecte de reţele de încărcare şi, pe măsură ce vor fi semnate primele parteneriate, acestea vor fi anunţate public. La nivel internaţional, ChargeNow este activ în 22 de ţări, cu alte 7 în curs de implementare.

Pentru soluţiile de încărcare casnice, BMW Group Romania oferă clienţilor dispozitive de încărcare wallbox cu o putere maximă livrată de 7,4 kW. În acelaşi timp, clienţii au la dispoziţie un partener autorizat BMW, care poate face analiza reţelei electrice şi să asigure instalarea dispozitivului.

BMW i3 este conceput ca un automobil electric dedicat aglomeraţiilor urbane cu o autonomie suficientă să acopere distanţele cotidiene în oraş. Pentru posesorii de BMW i3 care au nevoie de un automobil care poate să acopere distanţe lungi, de exemplu pentru drumurile de vacanţă, sunt în pregătire pachete de automobile la schimb. În baza unei taxe anuale sau lunare, clientul are un număr de puncte. Acestea pot fi cheltuite pentru diverse automobile BMW cu propulsie convenţională, în funcţie de tipul automobilului dorit.

Costuri de utilizare reduse – 6,5 lei per 100 km
Eficienţa remarcabilă a motorului electric şi capacitatea de frânare regenerativă se concretizează prin costuri reduse raportate de utilizare. La un preţ mediu de achiziţie de 0,5 lei per kWh, costul per 100 km este de numai 6,5 lei.

Întreţinerea simplă pentru modelele electrice contribuie suplimentar la reducerea costurilor de utilizare. La acestea se adaugă costurile de asigurare CASCO cu o cotă de 3%, la un nivel semnificativ sub media pieţei.

Utilizarea modelelor BMW i cu încărcare de acasă
Atât BMW i3, ca automobil de oraş, cât şi BMW i8, ca automobil sport plug-in hybrid inteligent, pot fi utilizate la potenţialul maxim chiar şi folosind numai o sursă de încărcare, acasă. Acest aspect a fost relevat în urma unui studiu amplu efectuat de BMW Group în Berlin, pe un eşantion de câteva zeci de utilizatori privaţi de modele electrice. Deşi la acea perioadă existau 33 de staţii publice în oraş, mai mult de 1 din 2 utilizatori nu le-au folosit nici măcar o dată, bazându-se, în mare parte, pe accesibilitatea încărcării de acasă.

BMW i în cadrul BMW
BMW Group a dezvoltat multiple concepte şi tehnologii noi, prin cele două modele concepute de la zero oferind soluţii moderne de mobilitate. Au fost dezvoltate soluţii tehnologice noi, cu utilizarea fibrei de carbon în prim plan, o premieră în industria auto. A fost dezvoltat un lanţ nou de producţie. În Moses Lake, Washington, SUA, se produc filamentele de carbon. În Wackersdorf, Germania, se fac aranjamentele pentru piesele din fibră de carbon, iar piesele finale sunt realizate în Landshut, Leipzig şi Dingolfing. Tot în Dingolfing este centrul de competenţă pentru sisteme de propulsie electrică şi aluminiu şi aici se realizează şasiuri (modulul Drive), atât pentru BMW i3, cât şi pentru BMW i8. Asamblarea finală este realizată la Leipzig, unde zilnic ies pe porţile fabricii aproximativ 100 de modele BMW i3 şi 20 de modele BMW i8.

Gama de modele BMW i a demonstrat, mai clar ca niciodată, efortul făcut de companie în dezvoltarea unor produse cu un impact minim asupra mediului. În acelaşi timp a deschis marca spre o nouă categorie de clienţi – patru din cinci clienţi BMW i sunt la prima achiziţie a unui BMW.

La nivel global, BMW i3 este pe locul trei în topul vânzărilor de automobile electrice. Cea mai de succes piaţă este Statele Unite, unde se clasează, de asemenea, pe locul trei. În Norvegia, o ţară preocupată în sprijinirea dezvoltării pieţei de automobile electrice, BMW i3 este cel mai important model al mărcii. Succesul BMW i este reflectat şi de numărul foarte mare de distincţii primite, BMW i devenind marca de automobile cu cel mai mare număr de premii din istorie obţinut în anii de lansare.

De tehnologiile dezvoltate prin BMW i beneficiază acum tot mai multe modele BMW. Gama BMW M sau, cel mai recent, BMW Seria 7, folosesc tot mai mult tehnologia de lucru cu fibră de carbon şi dispun de tot mai multe componente din CFRP. În prezent, fabrica din Dingolfing, centrul de producţie unde sunt realizate elemente pentru BMW i şi modelele BMW Seria 7, este cea mai mare fabrică de componente de fibra de carbon din lume (ca număr de unităţi produse). În acelaşi timp o gamă tot mai mare de modele plug-in hybrid (modele hibrid cu încărcare la priză şi autonomie electrică crescută) beneficiază de tehnologia de propulsie electrică BMW eDrive dezvoltată pentru BMW i.

Noul BMW X5 40e şi-a făcut deja debutul pe piaţa românească şi a fost primit cu deosebit interes, primele comenzi fiind plasate înainte de primele teste și de prezentarea oficială în showroom. În perioada imediat următoare este aşteptată lansarea versiunilor plug-in hybrid pentru BMW Seria 7, Seria 3 şi Seria 2 ActiveTourer.

Sursa: BMW Romania
Distribuie:
AUTOVITAL

AUTOVITAL

Autovital.ro este un blog auto cu știri auto, informații auto, documentații auto și multe altele, toate din nemărginitul univers auto! Haideți să îl descoperim împreună!

0 comentarii