Hyundai Motorsport va debuta in cel de-al
treilea sezon al Campionatulului Mondial de Raliuri FIA (WRC) cu trei
autovehicule inscrise in Raliul Monte-Carlo.
Thierry Neuville si Dani Sordo vor concura la
Raliul Monte-Carlo cu noua generatie i20 WRC, in timp ce Hayden Paddon va participa cu
vechiul model Hyundai i20 WRC.
Hyundai Motorsport va debuta cu noua generatie i20 WRC la Raliul
Monte-Carlo, prima etapa din sezonul 2016 al Campionatului Mondial FIA (WRC),
programata pentru 21– 24 ianuarie 2016.
Pentru Raliul de la Monte-Carlo au fost
inscrise doua modele din noua generatie i20 WRC, pilotate de Thierry
Neuville/Nicolas Gilsoul si Dani Sordo/Marc Martí, in culorile Hyundai Shell
World Rally Team. Echipajul Hayden Paddon/John Kennard va debuta la aceasta
proba, cu vechiul model i20 WRC, in culorile Hyundai Mobis World Rally Team.
Incepand cu Raliul Suediei, Paddon va concura cu nouli20 WRC.
Noua generatie i20 WRC a acumulat peste
8.000 km de teste, dar Raliul Monte-Carlo va fi prima proba in regim de cursa. Acesta
este cel mai vechi eveniment din calendarul mondial, prima editie desfasurandu-se
in anul 1911.
“Raliul Monte-Carlo va fi un alt moment important pentru echipa,reprezentand
debutul noii generatii i20 WRC. Autovehiculul a fost supus unor teste intensive
de dezvoltare pe tot parcursul anului 2015, iar Monte-Carlo este prima
oportunitate de a observa cum se comporta in competitie”, a declarat Michel Nandan,
directorul echipei.
“Raliul Monte-Carlo nu este o etapa usoara. Am testat noul model in
conditii de iarna si sunt foarte multumit de modul in care se comporta”, a mentionat Thierry
Neuville (#3 noua generatie i20 WRC).
“Monte-Carlo este raliul potrivit pentru deschiderea sezonului. Noua
masina s-a comportat excelent in teste si sunt curios cum se va manifesta pe
legendarele probe ale primei etape”, a adaugat Dani Sordo (#4 noua generatie i20
WRC).
Paddon (#10 Hyundai i20 WRC) incepe
primul sau sezon complet in WRC, la Monte-Carlo, o proba in care concureaza in
premiera.
“Monte-Carlo este unul dintre cele mai dificile raliuri din calendar, asa
ca va fi mai usor sa ma adaptez la volanul unei masini pe care o cunosc foarte
bine”, a
declarat Hayden Paddon.
Ajuns la editia cu numarul 83, Raliului
Monte-Carlo are 377 km impartiti in 16 probe speciale. Startul festiv este
programat joi, in fata cazinoului din Monaco. Dupa start vor avea loc doua
speciale de noapte, in apropiere de Digne-les-Bains, dupa care echipajele vor
merge spre Gap, locul unde este amplasat parcul de service. Vineri, pilotii vor
ajunge in regiunile Hautes Alpes si Isère, pe specialele Corps - La Salle en
Beaumont (14,65km), Aspres les Corps - Chauffayer (25,78km) si Les Costes -
Chaillol (17,82km), care vor fi parcurse de doua ori.
Sambata sunt programate doua treceri pe specialele Lardier et
Valenca - Faye (51,55km) si clasica Sisteron - Thoard (36,60km), dupa care
pilotii vor reveni la Monaco pentru ultima zi a raliului. Duminica se vor
desfasura ultimele trei probe,La Bollene Vesubie - Peira Cava (21,36km) si Col
de l’Orme - St Laurent (12,07km), care va fi parcursa de doua ori, ultima oara
avand si rol de Power Stage.
Sursa: Hyundai Auto Romania
0 comentarii