Verband Region Stuttgart şi Robert Bosch GmbH lansează proiectul
pilot pentru gestionarea activă a locurilor de parcare.
Senzorii Bosch identifică locurile libere în parcările de tip „park and ride” de-a lungul liniilor de tren S2 şi S3.
Şoferii obţin informaţii privind locurile libere de parcare prin intermediul unei aplicaţii sau online.
Cincisprezece parcări de tip „park and ride” vor fi echipate cu senzori de ocupare.
Atunci când şoferii ştiu că există un loc liber într-o parcare de tipul „park and ride”, sunt mai multe șanse să-şi parcheze autovehiculele şi să folosească serviciile de transport pentru navetişti. Aceasta este ideea de bază din spatele proiectului pilot pentru gestionarea activă a locurilor de parcare pe care Verband Region Stuttgart (Asociaţia Regională Stuttgart) îl lansează în prezent în colaborare cu Robert Bosch GmbH.
Senzorii Bosch identifică locurile libere în parcările de tip „park and ride” de-a lungul liniilor de tren S2 şi S3.
Şoferii obţin informaţii privind locurile libere de parcare prin intermediul unei aplicaţii sau online.
Cincisprezece parcări de tip „park and ride” vor fi echipate cu senzori de ocupare.
Atunci când şoferii ştiu că există un loc liber într-o parcare de tipul „park and ride”, sunt mai multe șanse să-şi parcheze autovehiculele şi să folosească serviciile de transport pentru navetişti. Aceasta este ideea de bază din spatele proiectului pilot pentru gestionarea activă a locurilor de parcare pe care Verband Region Stuttgart (Asociaţia Regională Stuttgart) îl lansează în prezent în colaborare cu Robert Bosch GmbH.
În cadrul a 15 parcări de tipul „park and ride” situate de-a lungul liniilor
pentru navetişti S2 (Schorndorf) şi S3 (Backnang), senzorii produşi de Robert
Bosch GmbH vor identifica locurile de parcare libere minut cu minut şi vor
transmite aceste informaţii în timp real, conform planurilor. Informaţiile
privind locurile libere de parcare vor fi apoi disponibile pe pagina de
internet şi aplicaţia VVS Tranzit and Tariff Association Stuttgart. Unsprezece
oraşe şi comunităţi din nord-estul zonei metropolitane Stuttgart au fost de
acord să susţină proiectul pilot. Acestea vor oferi conexiune la internet şi
electricitate pentru parcările de tip „park and ride”, majoritatea dintre
acestea fiind deţinute şi administrate de autorităţile locale. Verband Region
Stuttgart va susţine acest proiect cu finanţări dintr-un program național care are ca obiectiv transformarea
oraşului Stuttgart într-un model de sustenabilitate.
Pentru directorul regional al Verband Region Stuttgart, Dr. Nicola Schelling,
acest proiect va face mai atrăgătoare trecerea de la transportul cu
autovehiculul personal la cel cu mijloacele publice: „Prin integrarea celor mai
recente tehnologii în acest proiect, îmbunătăţim serviciile din regiune.” În
parcările urbane, mulţi ani, standardul a fost să numărăm de câte ori se
deschid porțile
pentru a calcula locurile de parcare disponibile din interior. „Suntem
deschizători de drumuri cu parcările de tip „park and ride,” afirmă Dr. Jürgen
Wurmthaler, responsabil pentru dezvoltarea afacerii la nivel regional.
Parcările incluse în acest proiect pilot nu au porţi şi unele au cel puţin o
intrare sau ieşire.
„Cu ajutorul senzorilor noştri, facem locurile de parcare parte din internetul
lucrurilor. Îi scutim pe şoferi de grija căutării locurilor libere în aceste
parcări. Astfel, reducem aglomerarea asociată cu procesul de căutare a unui loc
de parcare şi minimizăm impactul asupra mediului,” afirmă Dr. Dirk Hoheisel,
membru al Consiliului de administraţie al Robert Bosch GmbH.
Proiectul pilot va începe în 2016, odată cu montarea senzorilor Bosch şi va
continua până în luna iunie 2018. De asemenea, va fi examinat şi analizat
nivelul de ocupare, pentru a vedea dacă informaţiile în timp real privind locurile
libere din parcările de tip „park and ride” încurajează într-adevăr mai mulţi
şoferi să folosească autobuzele sau trenurile. În regiunea Stuttgart, există
peste 100 de parcări de tip „park and ride” cu o capacitate de 50 - 700 de
locuri. Cea mai mică parcare inclusă în proiectul pilot are 49 de locuri
(Schorndorf), iar parcarea cea mai mare are peste 520 de locuri (Waiblingen).
Sursa: Bosch Romania
0 comentarii