După
lansarea pe piaţă, MINI Clubman, cel mai recent model al mărcii britanice, îşi
continuă aventura de succes în segmentul premium al clasei compacte. Acum,
impulsul suplimentar este oferit de apariţia versiunilor cu tracţiune
integrală. Noul MINI Clubman ALL4 combină conceptul de automobil inovator în
segmentul compact premium cu o versiune şi mai sportivă, dar şi mai versatilă a
plăcerii condusului atât de emblematică pentru brand. Sistemul de tracţiune
integrală, nou dezvoltat pentru cea mai recentă generaţie MINI, este disponibil
la două variante de motorizare.
Odată cu lansarea acestor variante MINI Clubman are loc şi
premiera noii generaţii a sistemului de tracţiune integrală ALL4, cu reglare
electrohidraulică, masă optimizată şi eficienţă sporită, la cel mai mare şi cel
mai versatil model MINI. Sistemul de tracţiune integrală reprezintă o
alternativă ideală şi un supliment la tracţiunea faţă caracteristică pentru MINI
- totodată, sistemul dispune de un nou principiu de construcţie, cu angrenaj
conic de transmisie a puterii pe puntea faţă, arbore de transmisie din două
secţiuni pentru transferul puterii şi ambreiaj multidisc Hang-On în
diferenţialul punţii spate. În plus, distribuţia cuplului între roţile faţă şi
cele spate este adaptată cu precizie în funcţie de situaţie datorită
interconectării unităţii de control ALL4 cu sistemul Dynamic Stability Control
(DSC / controlul dinamic al stabilităţii). Reacţia rapidă la schimbările
stilului de condus şi ale suprafeţei drumului permite o manevrabilitate
sportivă extremă şi proprietăţi superioare de tracţiune în orice condiţii de
vreme sau drum.
La lansarea pe piaţă a noilor MINI Clubman ALL4, modelele vor
dispune de motoare foarte puternice din cea mai nouă generaţie, echipate cu
tehnologie MINI TwinPower Turbo, dar şi de actualele versiuni de transmisie,
manuală sau Steptronic. Pentru motorizarea pe benzină (propulsor de 2,0 litri,
cu patru cilindri, ce dezvoltă 141 kW/192 CP), MINI Cooper S Clubman ALL4 este
echipat standard cu transmisie manuală cu şase trepte, dar opţional poate fi
comandat şi cu varianta Steptronic, cu opt trepte. Pentru cei care aleg modelul
MINI Cooper SD Clubman ALL4, cu motor diesel de 2,0 litri (patru cilindri, 140
kW/190 CP), transmisia automată Steptronic cu opt trepte este echiparea
standard.
Noile MINI Clubman ALL4 oferă o plăcere intensă a condusului
datorită motoarelor puternice şi transferului puterii, cu optimizare a
tracţiunii, către toate cele patru roţi. În plus, pentru ca sentimentul de
sportivitate să fie şi mai prezent, varianta opţională de transmisie -
Steptronic cu opt trepte - dispune de clapete de schimbare pe volan şi funcţie
Launch Control, astfel că acceleraţia este foarte dinamică la demaraj. Nivelul
optimizat al consumului şi emisiilor se datorează eficienţei dovedite de
designul şi funcţionalitatea noului sistem de tracţiune integrală ALL4, precum
şi utilizării vaste a tehnologiei MINIMALISM. Astfel, funcţia Auto Start-Stop este
disponibilă standard, în timp ce modul GREEN include funcţia coasting (mers
liber, cu decuplarea automată a motorului de la transmisie la ridicarea
acceleraţiei) în combinaţie cu dotările opţionale MINI Driving Modes şi
transmisia Steptronic.
Sistemul de tracţiune integrală ALL4 reprezintă şi o contribuţie
suplimentară la cel mai înalt nivel atins vreodată de un model MINI în ceea ce
priveşte caracter practic cotidian şi potrivirea pentru călătorii lungi. În
orice moment, noul MINI Clubman ALL4 combină sentimentul go-kart caracteristic
mărcii cu proprietăţi de manevrabilitate în condiţii de siguranţă şi confort
superior al condusului. Aceasta se datorează şi calităţii deosebite a
tehnologiei suspensiei, unică în cadrul unui mediu competitiv, care dispune de
punte faţă cu braţ transversal şi punte spate cu multibraţ. Totodată,
agilitatea maximă este garantată de ecartamentul lat şi de construcţia
caroseriei rigidă la torsiune şi cu masa optimizată. Iar ca supliment,
echiparea standard include servodirecţie gestionată electromecanic, cu funcţie
Servotronic.
În echiparea standard, MINI Clubman ALL4 dispune de sistem Dynamic
Stability Control (DSC / controlul dinamic al stabilităţii), care include
Dynamic Traction Control (DTC / controlul dinamic al tracţiunii), Electronic
Differential Lock Control (EDLC / controlul electronic al diferenţialului) şi
Performance Control, în timp ce suspensia sport şi Dynamic Damper Control
(controlul dinamic al amortizoarelor) pot fi comandate opţional. Standard, noul
MINI Clubman ALL4 este echipat cu jante de 17 ţoli, din aliaj uşor, dar
clienţii pot comanda şi variantele opţionale, cu dimensiuni de până la 19
ţoli.
Acum, noul MINI Clubman este disponibile cu opt variante de
motorizare, ceea ce oferă o varietate extinsă pentru un concept auto, unic în
segmentul compact, în tradiţia unui shooting brake clasic. Distinctiv, limbajul
de design include o siluetă extinsă dinamic, contururi puternice ale umerilor,
linie lungă a acoperişului şi un spate înclinat. Modelul beneficiază de
proprietăţi aerodinamice optimizate datorită Air Curtains - sub forma unor
prize de aer dispuse în bara faţă -, dar şi a Air Breathers, reprezentate de
prizele de aer amplasate în spatele pasajelor roţilor faţă. Cele patru uşi
laterale, dar şi uşile spate caracteristice, divizate şi cu deschidere
laterală, contribuie la nivelul ridicat de versatilitate a modelului. În
interior, clienţii dispun de cinci locuri integrale, de o banchetă al cărei
spătar se poate rabata în raport 40:20:40 şi de un portbagaj al cărui volum
este de 360 de litri. Prin rabatarea spătarului banchetei, capacitatea maximă
de stocare a compartimentului de bagaje ajunge la un maximum de 1.250 de litri.
Şi pentru că MINI este un sinonim la personalizării în funcţie de preferinţele
clientului, gama de culori pentru exterior include acum şi nuanţa Digital Blue
metalizat.
Interiorul vine cu un design complet nou, în care se remarcă
panoul de instrumente lat - cu cadru de contur al cockpitului în secţiunea
superioară -, tabloul de bord pe coloana de direcţie sau instrumentul circular
central cu diferite funcţii integrate. Sub instrumentul central se regăsesc
panoul de control al aerului condiţionat şi comutatoarele caracteristice MINI,
în timp ce pe consola centrală se află frâna electrică de parcare,
compartimentele de stocare, două suporturi pentru pahare, controlerul MINI şi
cotiera.
Din punct de vedere al siguranţei, noul MINI Clubman dispune de o
structura a caroseriei ce a fost optimizată din punct de vedere al masei şi al
efectelor în caz de accident. Dotările standard de siguranţă includ airbaguri
frontale şi laterale, airbaguri cortină laterale, centuri de siguranţă automate
cu trei puncte de prindere pentru toate locurile, pretensionare şi limitator
adaptiv al forţei pentru locurile din faţă, sisteme ISOFIX de prindere a
scaunelor de copii pentru locurile din spate - opţional şi pentru locul
pasagerului din faţă - şi afişaj al presiunii în pneuri. În cele din urmă, dar
nu mai puţin importante, sunt nivelurile excelente de confort acustic şi de
vibraţie.
Şi pentru noul MINI Clubman ALL4 este disponibilă o gamă completă
de dotări opţionale pentru sporirea plăcerii condusului, a confortului şi a
personalităţii. Pentru o setare personalizată a automobilului, clienţii au la
dispoziţie, opţional, modurile MINI Driving, care pot fi activate prin
intermediul unui comutator rotativ aflat la baza schimbătorului sau a
selectorului. În plus, sistemele moderne de asistare a conducătorului includ
MINI Head-Up Display, Parking Assistant, cameră pentru mers înapoi şi Driving
Assistant. Atât farurile, cât şi proiectoarele de ceaţă sunt echipate cu
tehnologie LED. În interior, scaunele sunt ajustabile electric şi pentru
conducător, dar şi pentru pasagerul din faţă, iar la exterior este disponibilă
funcţia Comfort Access, care include deschidere non-contact a uşilor divizate.
Cârligul de tractare, acoperişul panoramic din sticlă sau pachetul MINI
Excitement - cu lumini LED pentru interior şi ambientale, dar şi proiecţie a
logo-ului MINI din oglinda retrovizoare de pe partea conducătorului, la
deschiderea şi închiderea automobilului - sunt doar câteva dintre echipamentele
disponibile la MINI Clubman ALL4. stilurile de interior MINI Yours aduc rame
ale uşilor luminate în spate, iar sistemul de alarmă include lumină LED de
culoare roşie, pentru stare, integrată în aripioara cu rol de antenă. De
asemenea, gama vastă de opţiuni pentru personalizarea interiorului şi a
exteriorului include: opţiuni exclusive de accesorii John Cooper Works şi MINI
Yours, dar şi actualul program MINI Connected de infotainment în
automobil.
Variante de motorizare:
MINI Cooper S Clubman ALL4: motor pe benzină, cu patru cilindri, cu
tehnologie MINI TwinPower Turbo (turbocompresor, injecţie directă, control
complet variabil al supapelor, gestiune variabilă a arborelui cu came),
capacitate: 1.998 cmc, putere: 141 kW/192 CP la 5.000 rpm, cuplu maxim: 280 Nm
la 1 250 rpm (300 Nm cu funcţia Overboost), acceleraţie (0-100 km/h): 7,0
secunde (transmisie automată: 6,9 secunde), viteză maximă: 225 km/h (225 km/h),
consum mediu mixt*: 7,0-6,9 l/100 km (6,4-6,3 l/100 km), emisii CO2*: 162-159
g/km (149-146 g/km), standard de emisii: EU6.
MINI Cooper SD Clubman ALL4: motor diesel ,cu patru cilindri, cu
tehnologie MINI TwinPower Turbo (turbocompresor cu geometrie variabilă a
turbinei, injecţie directă common-rail), capacitate: 1.995 cmc, putere: 140
kW/190 CP la 4.000 rpm, cuplu maxim: 400 Nm între 1.750 şi 2.500 rpm,
acceleraţie (0-100 km/h): 7,2 secunde, viteză maximă: 222 km/h, consum mediu
mixt*: 4,9-4,8 l/100 km, emisii CO2*: 129-126 g/km, standard de emisii:
EU6.
Dimensiuni exterioare:
Lungime: 4.253 milimetri
Lăţime: 1.800 milimetri
Înălţime: 1.441 milimetri
Ampatament: 2.670 milimetri
Sursa: MINI Romania
0 comentarii