Succes: livrările ŠKODA au crescut până la 1.055.500 de automobile
(2014: 1.037.200; o creştere de 1,8%).
Cea mai bună lună decembrie din istoria companiei: 86.600
de unităţi livrate (o creştere de 5,7%).
ŠKODA a înregistrat o creştere semnificativă pe pieţele
din Europa de Vest şi Europa Centrală.
Un start impresionant pentru noua navă-amiral a mărcii: ŠKODA Superb depăşeşte orice aşteptări.
Urmează introducerea unui nou model SUV.
În România livrările au avut o creștere de 23%, atingând aproape 9.000 unități.
În
cel de-al 120-lea an de activitate, ŠKODA AUTO a stabilit un nou record de
vânzări, livrând pentru al doilea an consecutiv peste un milion de autovehicule.
Livrările la nivel global ale mărcii în
acest an aniversar au crescut cu 1,8%, ajungând la 1.055.500 de automobile (în 2014: 1.037.200 automobile). În luna decembrie, vânzările ŠKODA au
crescut la nivel mondial cu 5,7% până la 86.600 unități (în
decembrie 2014: 81.900). Aceasta a fost cea mai bună lună decembrie din întreaga
istorie a companiei. În prezent ŠKODA pregăteşte o nouă campanie care va
include lansarea unui nou model SUV in anul 2016.
”ŠKODA si-a arătat forţa într-o piaţă plină de provocări în anul 2015”, a
declarat Preşedintele Consiliului de Administraţie ŠKODA, Bernhard Maier. ”Gama
de modele moderne ŠKODA a impresionat clienţii din lumea întreagă. Automobilele
noastre s-au dovedit de succes prin creşterea numărului de clienţi atraşi de marcă
datorită designului atractiv, alături de cea mai nouă tehnologie automotive,
precum şi prin avantajele practice ale ofertelor ŠKODA”. Acesta a declarat în
continuare că ”După recenta extindere şi reînnoire a întregii game, în prezent ŠKODA
finalizează pregătirile pentru a intra în următoarea fază a campaniei pentru
modele noi. Printre altele ne vom consolida prezenţa în segmentul SUV”, a
explicat el.
Anul 2015 a însemnat din nou o puternică ofensivă comercială şi de produs
pentru producătorul ceh. Noua ŠKODA Fabia Combi a ajuns în primele dealership-uri
încă din luna ianuarie. Doar o lună mai târziu, noua ŠKODA Superb si-a
sărbătorit lansarea mondială la Praga. Noua navă-amiral a mărcii fiind
disponibilă din iunie. ”Noul Superb este punctul culminant al campaniei noastre
actuale de produs. Este automobilul care conduce marca într-o nouă dimensiune din
punct de vedere al designului, al tehnologiei şi al confortului. Suntem
încântaţi că cererea clienţilor pentru modelul Superb ne-a întrecut în mod
semnificativ aşteptările”, a declarat membrul Consiliului de Administraţie al
mărcii, responsabil pentru Vânzări, Werner Eichhorn. ”Este încurajator şi
faptul că până la sfârşitul anului, noul design al spaţiilor comerciale ale
mărcii a fost implementat în peste 1700 de showroom-uri din reţeaua de dealership-uri.”
În comparaţie cu anul trecut, livrările ŠKODA Superb au crescut cu 7,6% în
Europa de Vest, cu 6,5% în Germania, iar în Republica Cehă cu 42,8%.
În Europa de Vest, livrările ŠKODA au crescut cu 4,3% în anul 2015,
ajungând până la 430.900 de livrări. În decembrie marca a livrat 31.100 de autovehicule
la clienţii din Europa de Vest (decembrie 2014: 28.800). În Germania – cea de-a
doua piaţa ca dimensiune la nivel global – livrările producătorului au crescut
cu 6,2% ajungând la 158.700 (2014: 149.500). Compania continuă să îşi
îmbunătăţească cota de piaţă, fiind cel mai mare importator din ţară. Marca a
înregistrat un record de creştere de două cifre în Italia (16.600 autovehicule,
creştere de 16,8%), în Portugalia (3.100 autovehicule, creştere de 30,7%), în
Spania (22.100 autovehicule, creştere de 24,1%), în Suedia (15.100 autovehicule,
creştere de 10,9%) şi în Irlanda (7.900 autovehicule, creştere de 25,1%).
În piaţa plină de provocări a Europei de Est, exclusiv în Rusia, ŠKODA
a livrat către clienţi un total de 32.700 de autovehicule în 2015 (2014: 34.700).
Cota de piaţă a mărcii a crescut la 7,5%, de la 6,6% în 2014. În decembrie,
ŠKODA a livrat 2.700 de unităţi în Europa de Est, exclusiv Rusia (decembrie 2014:
2.100). În Rusia livrările totale anuale au ajuns la 55.500 de unităţi (2014:
84.400), cu o creştere a cotei de piaţă până la 3,7% (2014: 3,6%). ŠKODA a înregistrat
o creştere procentuală de două cifre în România (aproape 9.000 automobile; plus
23,0%), în Serbia (5.900 automobile; o creştere de 14,4%) şi în Bulgaria (2.600
automobile; o creştere de 27,9%).
În 2015, ŠKODA a prosperat şi în Europa Centrală: marca a crescut
cu 14,8%, ajungând la 172.100 de livrări (2014: 149.900). De asemenea cota de
piaţă în regiune a crescut cu 20,9% (2014: 20,0%). Vânzările ŠKODA pe piaţa
locală au crescut cu 21,1% ajungând la 85.000 unităţi (2014: 70.200). Totodată ŠKODA
a înregistrat o creştere de două cifre în Slovacia (18.300 automobile; o
creştere de 11,3%) şi în Slovenia (5.700 automobile; o creştere de 13,9%).
Vânzările ŠKODA au rămas la acelaşi nivel în China. Livrările
anuale totale ale mărcii pe cea mai mare piaţă a sa la nivel global au crescut
cu 0,1% ajungând la 281.700 de automobile (2014: 281.400). În luna decembrie
producătorul a livrat 28.900 de autovehicule la clienţi (decembrie 2014: 30.800
livrări). În 2015, ŠKODA a crescut şi în Israel (17.800 autovehicule; o
creştere de 17,4%) şi în Turcia (22.200 autovehicule; o creştere de 54,4%). În
India, ŠKODA a livrat către clienţi 15.800 de autovehicule în anul 2015 (2014: 15.500).
Livrările ŠKODA la clienţi în anul 2015 (în unităţi,
valori rotunjite, în funcţie de model; +/- în procente, comparativ cu anul 2014):
ŠKODA Octavia (432.300; +11,1%)
ŠKODA Rapid (194.300; -12,2%)
ŠKODA Fabia (192.400; +19,8%)
ŠKODA Yeti (99.500; -3,2%)
ŠKODA Superb (80.200; -12,0%)
ŠKODA Roomster (16.600; -44,0%)
ŠKODA Citigo (comercializată doar în Europa: 40.200; -5,5%)
Livrările ŠKODA la clienţi în luna decembrie 2015 (în
unităţi, valori rotunjite, în funcţie de model; +/- în procente, comparativ cu
luna decembrie 2014):
ŠKODA Octavia (35.500; +1,2%)
ŠKODA Rapid (15.100; -18,7%)
ŠKODA Fabia (14.800; +53,3%)
ŠKODA Yeti (8.500; +15,2%)
ŠKODA Superb (9.400; +39,7%)
ŠKODA Roomster (200; -91,4%)
ŠKODA Citigo (comercializată doar în Europa: 3.100; +21,8%)
Sursa: Patricia
Zegreanu, Marketing
& Communication Manager SKODA
0 comentarii