Hyundai
Motorsport a testat modelul R5 timp de trei zile, la Fontjoncouse, in sudul
Frantei.
Noul R5 a
fost dezvoltat de Divizia Clienti din cadrul Hyundai Motorsport din Alzenau,
primul autovehicul urmand a fi livrat in vara acestui an.
Hyundai
Motorsport a testat timp de trei zile noul R5, in sudul Frantei, la
Fontjoncouse. Dupa probele initiale de fiabilitate desfasurate in luna
ianuarie, modelul a fost testat pe macadam, obiectivul prinicipal fiind
dezvoltarea amortizoarelor si suspensiei.
Kevin Abbring, pilotul de teste al echipei, pentru dezvoltarea noului
R5, a condus masina pe parcursul celor trei zile,avand la baza experienta sa cu
modele similare.
Drumurile denivelate si foarte dure din zona Fontjoncouse au
reprezentat locatia ideala pentru dezvoltarea suspensiilor, R5 fiind primul
autovehicul conceput de departamentul pentru clientii privati din cadrul
Hyundai Motorsport. Modelul va avea un propulsor de 1,6 litri turbo, cu
injectie directa, un restrictor de 32 mm si o cutie de viteze cu cinci trepte,
conform informatiilor prevazute inregulamentul FIA pentru aceasta categorie.
Noul R5 a fost conceput pentru a participa in Campionatul Mondial
de Raliuri 2 (WRC 2) si in Campionatul European de Raliuri (ERC). Divizia Clienti
Hyundai Motorsport este condusa de italianul Andrea Adamo, care coordoneaza o
echipa formata din 30 de persoane cu experienta in dezvoltarea noilor modele de
competitie. Procesul de omologare debuteaza in vara, urmand cain scurt timp sa
fie livrat si primul autovehicul.
“A fost inca
un test incheiat cu succes cu noul R5. Acesta este primul proiect dezvoltat
special pentru clientii privati in cadrul Hyundai Motorsport. Dorim sa
dezvoltam o masina fiabila care sa se comporte excelent pe orice tip de
suprafata, tinand cont ca va fi utilizata in campionate nationale si regionale
din intreaga lume. Kevin, care a pilotat deja versiunile similare ale
competitorilor, a venit cu un plus de experienta care ne-a ajutat. Vom avea din
ce in ce mai multe sesiuni de teste pentru a respecta termenele de omologare si
productie finale”, a declarat Andrea Adamo, manager proiect Hyundai Motorsport – Divizia
Clienti.
Noul R5 va
fi omologat in vara acestui an si va fi disponibil ulterior clientilor privati,
respectand standardele impuse de FIA in ceea ce priveste categoria R5.
Sursa: Hyundai Auto Romania
0 comentarii