BMW
Motorsport intră în sezonul DTM 2016 cu o formulă de piloţi cu experienţă,
aceeaşi ca în sezonul precedent, dar cu câteva schimbări în cadrul celor patru
echipe. Directorul BMW Motorsport, Jens Marquardt, a anunţat la retrospectiva
sezonului 2015 că aceiaşi opt piloţi vor concura cu BMW M4 DTM în 2016: Bruno
Spengler (Canada), Marco Wittmann (Germania), António Félix da Costa
(Portugalia), Timo Glock (Germania), Augusto Farfus (Brazilia), Tom Blomqvist
(Marea Britanie), Maxime Martin (Belgia) şi Martin Tomczyk (Germania).
Acum există şi confirmarea privind numele piloţilor care vor
concura pentru fiecare echipă. Doar la BMW Team Schnitzer rămâne neschimbată
perechea de piloţi, iar aceştia vor fi Félix da Costa şi Tomczyk. În acelaşi
timp, la celelalte trei echipe s-au efectuat schimbări de efectiv. Glock trece
de la BMW Team MTEK la BMW Team RMG, unde va pilota alături de Wittmann. Cei
doi au fost coechipieri la BMW Team MTEK în 2013. Farfus preia locul lui Glock
la BMW Team MTEK, unde i se alătură lui Spengler. Această mutare înseamnă că
brazilianul părăseşte BMW Team RBM după mulţi ani de succes alături de echipă.
Martin face trecerea la gruparea belgiană BMW Team RBM, condusă de directorul
de echipă Bart Mampaey, unde este noul coechipier al lui Blomqvist.
"Avem o formulă de piloţi foarte puternică şi stabilă,
echipieri care au dovedit un spirit de echipă remarcabil de-a lungul sezonului
trecut în lupta pentru titlul constructorilor", a declarat Marquardt.
"De aceea, nu am simţit nevoia să facem vreo schimbare în echipă. Cu toate
acestea, mereu am fost conduşi de filosofia de a crea noi impulsuri prin
varierea sistematică a formulelor în cele patru echipe DTM, iar astfel să
obţinem maximum posibil din pachetul general. În acest sens, de-a lungul
anilor, am avut experienţe foarte bune. Datorită acestui fapt, prin schimbările
efectuate suntem încrezători că vom obţine noi succese în sezonul următor.
Augusto Farfus, Timo Glock şi Maxime Martin au dovedit că sunt printre cei mai
buni DTM şi că sunt capabili să câştige curse. Acum se află în faţa unor noi
provocări, ceea ce sper că-i vor ajuta să facă un nou pas în dezvoltarea
lor."
Aceasta este pentru prima dată în carierele DTM ale lui Farfus,
Glock şi Martin când ei îşi schimbă echipele. Farfus a petrecut patru ani ca
pilot al BMW Team RBM, cu care anterior s-a bucurat de succes în FIA World
Touring Car Championship (WTCC). Farfus a câştigat trei curse DTM în 2013 şi a
încheiat anul ca vicecampion în clasamentul piloţilor. Glock a intrat în DTM şi
de atunci a fost o parte permanentă a BMW Team MTEK. El a câştigat o cursă atât
în 2013, cât şi în 2015.
Glock a fost coechipierul lui Wittmann în anul său de debut, iar
în 2016 îşi va reuni forţele cu campionul din 2014 pentru BMW Team RMG. În
fiecare din primele două sezoane ale sale în DTM, Martin a câştigat câte o
cursă pentru echipa lui Stefan Reinhold (Germania), cu care a cucerit titlul
echipelor în 2014.
Campionatul debutează pe 6-8 mai cu etapa tradiţională de
deschidere de la Hockenheim. Calendarul va include şi în acest an 9
week-end-uri cu câte două curse. ompetiţia poate fi urmărită în România pe
canalele DigiSport.
O prezentare generală a perechilor de piloţi pentru sezonul 2016
din DTM:
BMW Team RMG:
#11 Marco Wittmann
#16 Timo Glock
BMW Team RMG:
#11 Marco Wittmann
#16 Timo Glock
BMW Team MTEK:
#7 Bruno Spengler
#18 Augusto Farfus
#7 Bruno Spengler
#18 Augusto Farfus
BMW Team RBM:
#31 Tom Blomqvist
#36 Maxime Martin
#31 Tom Blomqvist
#36 Maxime Martin
BMW Team Schnitzer:
#13 Antón Félix da Costa
#77 Martin Tomczyk
#13 Antón Félix da Costa
#77 Martin Tomczyk
Sursa: BMW Romania
0 comentarii