Anvelopa concept unică, de formă sferică, pune în lumină
un nou nivel de performanță al manevrabilității, siguranței și conectivității.
După 117 ani de produs anvelope, Goodyear prezintă astăzi
o nouă viziune asupra viitorului prin dezvelirea anvelopei care arată radical
diferit față de anvelopele din zilele noastre: aceasta este o sferă.
Goodyear dezvelește cea mai nouă anvelopă
concept a sa, Eagle-360, la Salonul Internațional Auto de la Geneva.
Această anvelopă în formă sferică, printată 3D, este viziunea Goodyear asupra
viitorului și prezintă o soluție inspirată pentru viitorul pe termen lung când condusul autonom este de așteptat să fie dominant
în lume.
De exemplu, potrivit unui
studiu al celor de la Navigant Research, 85 de milioane de vehicule capabile să
fie autonome se așteaptă să fie vândute anual în lume până în 2035[1]. Potrivit studiului J.D.
Power din SUA privind opțiunile tehnologice, consumatorii sunt mult mai preocupați de asigurarea siguranței prin soluții tehnologice în cazul
mașinilor
autonome.[2]
“Prin reducerea
constantă a interacțiunii șoferului și a intervenției acestuia în cazul mașinilor care se conduc singure, anvelopele vor juca un rol chiar mai important
decât acela de a fi legătura cu suprafața de rulare,” a spus Joseph Zekoski, Vice Președinte Senior și CTO la Goodyear. “Anvelopa concept de la Goodyear va juca un dublu rol în viitor,
atât ca platformă creativă care să treacă dincolo de limitele convenționalului, cât și ca banc de probe
pentru testarea tehnologiilor de generație următoare.”
Formă sferică pentru cel mai înalt nivel al manevrabilității și siguranței
Forma unică a anvelopei
Goodyear Eagle-360 ar putea contribui la creșterea siguranței și manevrabilității care sunt atât de
necesare în cazul mobilității autonome. Forma sferică a anvelopei este cheia celui mai înalt nivel de
manevrabilitate. Anvelopa cu multiple posibilăți de orientare se poate
mișca în
orice direcție, contribuind astfel la siguranța pasagerilor. Tehnologia activă permite
anvelopei să se miște cât are nevoie pentru a reduce alunecarea în cazul unor pericole potențiale, cum ar fi gheață neagră sau obstacole
bruște,
astfel încât ele să contribuie la menținerea vehicului pe o trasă sigură.
În plus, forma sferică a
anvelopei Goodyear Eagle-360 furnizează o călătorie lină prin crearea unei mișcări laterale, fluide.
Aceasta ajută mașina să depășească un obstacol fără să își schimbe direcția de condus.
În sfârșit, pentru că
întoarcerea la 360 de grade este posibilă cu aceste anvelope, s-ar putea face
față
constrângerilor legate de locurile de parcare în viitor, fiind din ce în ce mai
puțin
loc necesar parcării mașinilor ce vin echipate cu anvelope în formă sferică. Aceasta ar putea duce
la creșterea capacității de parcare a locurilor publice fără a crește și dimensiunea acestora.
Conectate via levitație magnetică
Pentru a se conecta la
întregul corp al mașinii, anvelopa concept Goodyear Eagle-360 va avea la bază un sistem de levitație magnetică. Anvelopa
este suspendată de mașină printr-un câmp magnetic, similar celui din cazul trenurilor care
circulă cu levitație magnetică, ceea ce sporește confortul pasagerilor și reduce nivelul de zgomot.
“Prin intermediul
acestei anvelope concept, sunt prezentate câteva din cele mai bune idei
inovative de la Goodyear și modul în care nevoile viitorilor conducători auto pot fi întâmpinate. Pe
baza propriului nostru studiu efectuat recent[3], știm că tinerii
conducători auto caută mașini inteligente și sustenabile care sunt parte a viitorului mobilității și că încrederea și siguranța sunt concepte cheie
pentru ei.4 Credem că anvelopa concept Eagle-360 poate livra soluții sigure și sustenabile pentru consumatorii
noștri
finali, care este foarte probabil să fie viitori conducători auto ai unor mașini autonome în viitor,”
a spus Jean-Claude Kihn, Președinte al Goodyear EMEA. “Sperăm de asemenea ca această anvelopă concept să
servească drept inspirație pentru industria auto, mai ales că noi vom continua să găsim împreună
soluții
pentru viitor.”
Senzorii asigură conectivitatea cu mașina și cresc siguranța
Goodyear și-a imaginat o altă trăsătură
cheie, conectivitatea, necesară optimizării condițiilor de condus în cazul
vehiculelor autonome, pentru că a adus la viață trei aspecte. Primul
aspect, senzori în interiorul anvelopei Eagle-360 care să înregistreze condițiile de drum, incluzându-le
aici atât pe cele legate de suprafața de rulare cât și de condițiile meteo, și să comunice aceste
informații către alte vehicule pentru a spori siguranța. Al doilea aspect, îmbunătățirea tehnologiei benzii
de rulare de la Goodyear și a sistemului de monitorizare a presiunii în pneu, prin montarea de
senzori în interiorul anvelopei concept Eagle-360 care să înregistreze și regleze uzura
anvelopei pentru o durată de viață mai mare a acesteia. Ultimul aspect, pentru că banda de rulare este
produsă prin print digital de tip 3-D, această anvelopă se poate personaliza în
funcție de
regiunea în care locuiește conducătorul auto.
Biomimetică – inspirată de natură
Elemente ale designului
anvelopei Eagle-360 amintesc de biomimetică, un principiu folosit adesea de
Goodyear pentru profilurile sale. Banda de rulare mimează profilul circumvoluțiunilor creierului, iar
blocurile sale multidirecționale și canelurile ajută la securizarea unei pete de contract sigure. Canelura
din partea de jos are aceleași elemente ca un burete natural,
care rigidizează anvelopa în condiții de carosabil uscat și o face mai moale în condiții de carosabil umed, adecvând-o astfel la condițiile de drum, pentru o
performanță sporită a condusului și pentru un nivel scăzut al rezistenței la rulare. Această textură absoarbe de
asemenea apa și o evacuează din pata de contact a benzii de rulare printr-o forță centrifugă ce reduce
riscul la acvaplanare.
Sursa: Izabella Ghita,
PR Managing Partner INKCOMM PR
[1] Sursa: Navigant Research, Advanced Drive Assistance Systems and the
Evolution of Self Driving Functionality: Global Market Analysis and Forecasts: http://www.navigantresearch.com/research/autonomous-vehicles
[2] Sursa: Sudiul U.S. Tech Choice Study 2015 a fost realizat din ianuarie
2015 până în martie 2015 și se bazează pe un studiu realizat online în rândul a
peste 5300 de consumatori care au achiziționat direct sau în leasing vehicule
noi în ultimii cinci ani. – Vezi mai multe pe: http://www.jdpower.com/press-releases/2015-us-tech-choice-study#sthash.rZ6ysrNh.dpuf
[3] Sursa: Goodyear and Think Good Mobility: Millennials Views on the
Future of Mobility in Europe: https://drive.google.com/file/d/0B1HvJzTnvhLfc0dOYWJtTnBfUTA/view
0 comentarii