Premiera globala a conceptului ce prefigureaza cea de-a
zecea generatie a compactei Civic descrie o noua abordare Honda, una bazata pe
o filozofie globala de constructie si o aliniere la trendul de downsizing din
industrie.
Vedeta standului Honda de la Geneva va fi fara indoiala conceptul noii
generatii Civic, ce ofera indicatii pretioase vis a vis de structura finala a
modelului de serie. Pentru inceput se observa o atitudine provocatoare a
designului exterior, definita de o caroserie joasa, cu o latime superioara
vechiului model si console scurte. Toate aceste elemente sugereaza dinamism, un
deziderat care va sustinut si de partea tehnica.
Noua generatie Civic
Hatchback va fi cu 30 mm mai lata, cu 20 mm mai joasa si cu 130 mm mai lunga
comparativ cu modelul pe care il inlocuieste si va fi construita pe o platforma
globala. Mentinerea unor console cat mai scurte scoate in evidenta atat noua
latura dinamica a masinii, dar si oferta de spatiu foarte competitiva, amandoua
elemente definitorii pentru gama europeana a modelului Civic.
Noutati apar si sub
capota, acolo unde noul Civic marcheaza o schimbare importanta fata de
predecesorul sau, fiind primul model de volum Honda ce va fi comercializat in
Europa exclusiv cu motorizari supraalimentate. Vor fi disponibile trei unitati,
doua pe benzina 1.0 VTEC TURBO si 1.5 l VTEC TURBO si un diesel de 1.6 l. Toate
cele trei unitati fac parte din noua gama de motorizari Earth Dreams si promit
performante de top in clasele din care fac parte. Cele doua unitati pe benzina
folosesc distributia variabila, o turbina optimizata pentru turatiile joase si
injectie directa pentru a oferi un raspuns prompt la acceleratie, dar si valori
de consum competitive.
Propulsorul diesel 1.6
i-DTEC reprezinta o evolutie a unitatii folosite in prezent de Civic si CR-V
iar inginerii Honda s-au concentrat in principal pe folosirea aluminiului
pentru cat mai multe componente cu scopul de a optimiza greutatea.
Noua generatie Civic va
fi produsa in fabrica Honda de la Swindon din Marea Britanie, facilitate ce va
deveni cu aceasta ocazie centrul de productie pentru Civic Hatchback la nivel
mondial. De altfel, cea de-a zecea generatie Civic va fi si prima ce va fi
comercializata in versiunea de caroserie hatchback pe piata din SUA. Cu aceasta
ocazie Honda a anuntat o investitie de 270 de milioane de euro in fabrica din
Marea Britanie pentru a pregati startul productiei noului model.
Noua generatie Civic
Hatchback va fi disponibila in Europa in primul trimestru al anului 2017.
"Segmentul C este extrem de important pentru
consolidarea volumelor, iar, dupa rezultatele pozitive inregistrate de Civic
Sedan si Hatchback pe piata din Romania in ultimii doi ani, suntem siguri ca
noua generatie Civic va aduce si mai multi clienti alaturi de Honda. Faptul ca
vorbim despre o platforma globala si de o aliniere a motorizarilor la trendul
de downsizing certifica faptul ca Honda are planuri importante pe piata
europeana, iar noul Civic va doar primul pas intr-un proces accelerat de
revenire”, a declarant Ionut Lupu, Director
Comercial Honda Trading Romania.
Honda NSX
Tot in cadrul Salonului
Auto de la Geneva va fi prezentata versiunea de serie europeana a modelului
NSX, propulsat de un motor pe benzina bi-turbo amplasat central si trei motoare
electrice. Resursele motorului pe benzina vor fi gestionate de o transmisie
automata dublu ambreiaj cu 9 trepte.
Primele comenzi vor
putea fi preluate incepand cu luna aprilie, iar livrarile vor debuta loc in
toamna acestui an.
Printre noutatile
prezente la standul Honda se numara si versiunea europeana a modelului Clarity
Fuel Cell, editiile limitate Civic X Edition, Civic Tourer Style, CR-V Black
Edition precum si noua motocicleta din gama Adventure, CRF 1000L Africa Twin.
Sursa: Bogdan
Stan, Area Sales&PR Coordinator HONDA TRADING ROMANIA
0 comentarii