Obiectivul
Hyundai Motorsport este de a continua performantele de pana acum si de a incheia
pe podium cu noua generatie i20 WRC si in Raliul Argentinei.
Thierry
Neuville si Dani Sordo vor pilota pentru Hyundai Shell World Rally Team, iar Hayden
Paddon va concura in culorile Hyundai Mobis World Rally Team.
Dupa rezultatele pozitive obtinute
in primele trei etape ale acestui sezon, obiectivul Hyundai Motorsport este de a
continua in acelasi ritm si in Argentina, al patrulea raliu al Campionatului
Mondial FIA (WRC). Noua generatie i20 WRC si-a demonstrat deja performantele la Monte-Carlo,
Suedia si Mexic - scopul echipei fiind de a incheia pe podium pentru prima data in
Argentina.
Hyundai Motorsport concureaza in Raliul Argentinei dupa cel mai
bun debut de sezon de la revenirea in WRC in anul 2014, etapa din America de
Sud fiind insa extrem de dificila. Cele mai bune rezultate inregistrate aici,
obtinute de Neuville si Sordo, au fost doua clasari pe pozitia a cincea, in anii
2014, respectiv 2015. Neuville si Nicolas Gilsoul vor pilota modelul i20 WRC cu
numarul trei, iar Dani Sordo si Marc Marti vor concura in masina cu numarul
patru, ambele echipaje fiind in culorile Hyundai Shell World Rally.
Hayden Paddon si John Kennard au participat in Argentina o singura
data pentru Hyundai Motorsport si vor lua startul pentru echipa Hyundai Mobis
World Rally, pilotand masina cu numarul 20.
Prima editie a Raliului Argentinei s-a desfasurat in anul 1980, in
regiunea Bariloche din sudul tarii. Incepand cu anul 1984, locul organizarii competitiei
a fost mutat la Villa Carlos Paz, situata la 700 km de Buenos Aires.
In aceasta etapa setarea suspensiilor va fi extrem de importanta,
pentru ca sunt probe cu o suprafata moale,asa cum sunt cele din Santa Rosa de
Calamuchita, dar si unele foarte dure, precum cele din zona muntoasa
Traslasierra. Specialele se degradeaza dupa prima trecere, fiecare pilot fiind
nevoit sa-si adapteze stilul pentru aceste conditii.
Tinand cont ca testele sunt interzise in afara Europei, echipa s-a
pregatit pentru raliu in nordul Portugaliei, pe durata a patru zile, programate la
inceputul lunii aprilie. Pilotii s-au concentrat pe setari si pe verificari de
fiabilitate in conditii similare cu cele din Argentina.
“Suntem
foarte optimisti dupa debutul sezonului. Am inregistrat doua clasari pe podium
si un loc patru, fiind cel mai bun inceput in WRC de pana acum. Dorim sa
continuam in acelasi ritm, chiar daca Raliul Argentinei este recunoscut pentru
duritatea probelor, dar va fi un test util pentru noua generatie i20 WRC.
Masina si-a demonstrat potentialul pe macadamul din Mexic, iar experienta
acumulatane va ajuta sa obtinem un rezultat bun”, a declarat Michel Nandan, directorul echipei.
Neuville (#3 noua generatie i20 WRC) a castigat o proba speciala si a incheiat pe locul al
cincilea in anul 2014, avand o evolutie
buna in 2015 pe Power Stage. Belgianul si-a propus sa se claseze pe podium in
Argentina.
“Raliul
Argentinei este lung si solicitant pentru intreaga echipa. Abia astept sa iau
startul in aceasta etapa cu noua generatie i20 WRC. Chiar daca trebuie sa avem
o abordare prudenta, obiectivul este de a obtine o clasare pe podium”, a mentionat Neuville.
Sordo (#4 noua generatie i20 WRC) a incheiat pe pozitia a cincea
anul trecut in Argentina. Dupa un inceput cu doua clasari in top sase si un loc
patru, spaniolul este pregatit sa atace podiumul.
“Imi plac
mult probele si atmosfera. Ma bucur ca am revenit in America de Sud si, chiar
daca acesta este unul dintre cele mai dure raliuri din sezon, sunt sigur ca
noua generatie i20 WRC se va comporta bine. Voi schimba putin abordarea
comparativ cu etapa din Mexic, pentru ca in Argentina specialele sunt diferite.
Sper ca la final sa obtin primul meu podium din anul 2016”, a adaugat Sordo.
Paddon (#20 noua generatie i20 WRC),cu doar doua participari in
etapa din Argentina, are ca obiectiv sa acumuleze cat mai multa experienta cu
noua generatie i20WRC.
“Argentina este
una dintre etapele mele preferate. Cursa este foarte dificila. Am participat doar
de doua ori, iar in sezonul din 2011 am castigat la clasa PWRC”, a declarat Paddon.
Raliul Argentinei are o lungime de 364,68km,impartiti in 18 probe
speciale, iar parcul de service este amplasat in Villa Carlos Paz. Competitia
incepe joi cu testul din Cordoba, iar vineri pilotii vor ajunge in valea Calamuchita.
Vor fi doua treceri pe Soconcho (24,71km), Amboy (20,44km) si Santa Rosa (23,85km),
iar in final alte doua super speciale in Parque Tematico (6,04km). Multe dintre
drumurile care formeaza probele din valea Calamuchita nu au fost utilizate in
ultimii ani, acest aspect reprezentand o provocare pentru echipe.
Probele de
sambata sunt amplasate aproape de cartierul general din Villa Carlos Paz, iar
duminica pilotii vor ajunge pe drumurile muntoase din Traslasierra pe Mina
Clavero - Giulio Cesare (22,64km) si legendara El Cóndor (16.32km), care la a
doua trecere are si rol de Power Stage.
Sursa: Hyundai Auto
Romania
0 comentarii