Record:
pentru al doilea an consecutiv, ŠKODA vinde la nivel global peste 1 milion de
automobile; livrările se ridică la 1.055.500 de automobile (2014: 1.037.200; o
creștere de 1,8%).
Cifra
de afaceri: un nou record de 12,5 miliarde euro (o creștere
de 12,0%).
Cea
mai puternică piață individuală: vânzările din China ating un nou record de 281.700 de
automobile livrate.
Început
promițător al acestui an: 170.300 unităţi livrate până la sfârșitul
lunii februarie 2016.
Planuri
de viitor: ŠKODA lansează campania SUV.
În
2015, ŠKODA a atins noi recorduri din punct de vedere al vânzărilor de automobile
la nivel global, dar și din prisma rezultatelor financiare obținute.
Livrările către clienți au crescut cu 1,8% până la 1.055.500 automobile (2014: 1.037.200). De
asemenea marca a atins o cifră de afaceri record, cu o creștere
de 6,2% realizând o nouă performanță de 12,5 miliarde euro (2014: 11,8 miliarde
euro); profitul operațional a crescut cu 12,0% până la 915 milioane euro (2014: 817 milioane
euro). Producătorul ceh de automobile plănuiește să
crească în continuare şi în anul 2016. Viitoarele modele SUV vor juca un rol
important în dezvoltarea ŠKODA.
“2015 a fost un an bun pentru ŠKODA. În ciuda unor condiții de piață pline de provocări,
compania și-a păstrat direcția pe tot parcursul anului fiscal, atingând noi recorduri la numărul de
livrări, cifra de afaceri și profit,” a declarat CEO
ŠKODA, Bernhard Maier. “Aceasta
demonstrează că ŠKODA a atins un nou nivel al performanței. Succesul nostru este
durabil.” În lumina anului
fiscal curent, Maier a adăugat, “Întreaga
industrie auto are de înfruntat provocări majore. În aceste condiții, compania ŠKODA va continua să crească pe parcursul anului
2016, în timp ce va investi și în viitorul companiei conform Strategiei 2025. Aceasta va implica în mod special concepte auto alternative, digitalizarea
mobilității individuale, împreună cu noi oferte pentru clienții noștri și extinderea gamei
noastre de modele SUV.” Printre
altele, ŠKODA va lansa în această toamnă un nou și spațios model SUV, întărind
astfel poziția mărcii în acest segment auto important.
ŠKODA a înregistrat noi recorduri în ceea ce privește cifra de afaceri și profitul. Cifra
de afaceri a crescut la 12,5 miliarde
euro (2014: 11,8 miliarde euro),
depășind cu
6,2% recordul precedent, înregistrat în 2014. Profitul operațional a crescut cu 12,0%
până la 915 milioane euro (2014:
817 milioane euro), reprezentând
7,3% din cifra de afaceri (2014: 7,0%).
“Creșterea vânzărilor de
autovehicule, o gamă mai variată a modelelor vândute și optimizarea costurilor cu materia primă au
contribuit la această creștere profitabilă,” explică directorul
financiar ŠKODA, Winfried Krause.
Profitul înainte de
impozitare a crescut cu 9,2% până la 846 milioane euro (2014: 775 milioane
euro). Profitul după impozitare s-a situat la 708 milioane euro (2014: 665
milioane euro), cu o creștere de 6,5% față de anul precedent. Investițiile în 2015 s-au ridicat la 591 milioane euro (2014: 698 milioane euro).
În anul 2015, ŠKODA a livrat o cifră-record de 1.055.500 automobile către
clienții săi din întreaga lume. Aceasta reprezintă o
creștere de aproximativ 18.300 automobile sau 1,8% față de anul 2014 (1.037.200 automobile livrate).
Pentru ŠKODA, anul 2015
a fost din nou marcat de cea mai amplă
ofensivă a modelelor ŠKODA din toate timpurile. Lansarea pe piață a noii ŠKODA Superb
s-a aflat în lumina reflectoarelor. Dimensiunile
și spaţiul generos
clasează modelul Superb la nivelul superior al segmentului automobilelor din
clasa medie. În
plus față de caracterul
practic, spaţiul generos și raportul excelent
calitate-preț, care au făcut
populară marca ŠKODA, noul Superb anunță o nouă era pentru
marcă în materie de design și tehnologie.
“Succesul mărcii ŠKODA
în anul fiscal 2015 este rezultatul unui efort de echipă considerabil. Dorim să
le mulțumim angajaților pentru implicarea lor personală. De asemenea,
aș dori să mulțumesc uniunii KOVO
trade care a susținut dezvoltarea companiei în mod constructiv în
2015,” a declarat membrul Consiliului de Administraţie ŠKODA, responsabil pentru
HR Bohdan Wojnar.
Succesul companiei a
continuat și la începutul anului 2016. Până
la finalul lunii februarie, vânzările globale ŠKODA au crescut cu 4,5%,
ajungând la 170.300 automobile, stabilind un nou record pentru primele două
luni ale anului.
În lunile care urmează,
ŠKODA va ridica ștacheta mai departe prin faza următoare a extinderii gamei de modele. Apariția modelului SUV ŠKODA
VisionS a fost
sărbătorită în premieră mondială la Salonul Auto de la Geneva la începutul
lunii martie 2016. Pe lângă demonstrarea viitorului limbaj de design SUV,
VisionS integrează cele mai
importante tehnologii pe care ŠKODA le va dezvolta în anii următori,
punând accent pe mobilitatea electrică, conectivitate și sisteme de asistare
pentru siguranță și confort.
Cercetarea marchează lansarea campaniei SUV a mărcii
ŠKODA. Pe parcursul anilor următori, compania își va îmbunătăți poziția cu produse noi pe segmentul important al
SUV-urilor. La începutul toamnei acestui an, marca va prezenta în cadrul
Salonului Auto de la Paris noul SUV care va fi produs în serie.
Sursa: Patricia
Zegreanu, Marketing & Communication Manager Skoda
0 comentarii