Citroen Airbump
Săptamâna Designului de la Milano este evenimentul unde designul întâlneşte tehnologia, prilej pentru Citroën să participe cu un concept exclusivist – “Scaunul Cactus”. Accesoriul de mobilier cu linii inspirate din tehnologia Airbump, regasită pe modelul Citroën C4 Cactus poartă semnătura celebrului designer italian Mario Bellini. În perioada 12-17 Aprilie 2016, Citroën demonstrează creativitatea designului propriu prin expunerea a două modele cu aspect modern şi îndrazneţ: C4 Cactus W şi conceptul E-MEHARI, personalizat cu suportul casei de modă Courrèges.

Scaunul Cactus, caracterizat prin stil, confort şi greutate redusă reflectă estetica şi utilitatea practică – o apariţie exclusivistă, care face trecerea de la domeniul auto la mobilier.

De la Citroën C4 Cactus la Scaunul Cactus
Citroën C4 Cactus este un autovehicul modern, care iese în evidenţă printr-un stil unic, argumentat prin caracteristicile tehnologiei  Airbump: eleganţă şi rezistenţă. Formele reuşite regăsite pe modelul C4 Cactus au reprezentat o reală sursă de inspiraţie pentru arhitectul şi designerul italian Mario Bellini, care a atins cu opera sa o nouă latură a designului pentru mobilier.

“Scaunul Cactus”, un proiect de design care îmbină creativitatea şi tehnologia, îndeplineşte cu succes două obiective majore: confortul şi caracterul practic, care vor atrage admiraţia la Milano. Tehnologia  Airbump, prezentă sub forma unor capsule cu aer, acoperite cu membrana de tip TPU  (thermo-plastic urethane), care nu necesită mententanţa este proiectată să protejeze parţile expuse ale maşinii împotriva zgârieturilor sau a loviturilor uşoare cotidiene.

Interesat de această tehnologie, Mario Bellini s-a hotarat să o utilizeze într-un domeniu total diferit, pentru a crea un produs de uz cotidian, dar inedit.

“Categoric există elemente comune între interiorul unui automobil şi cel al unei locuinţe: uşi, ferestre, scaune etc., dar când echipa Citroën Italia mi-a prezentat sistemul Airbump, primul lucru la care m-am gândit, dupa atingerea materialului, a fost dacă aş putea proiecta un scaun obişnuit din plastic, care să ofere confortul unuia cu tapiţerie”,  explica Mario Bellini, care a continuat să testeze materialul cu capsule de aer, pentru a crea o piesă de mobilier revoluţionară.

Numele operei “Scaunul Cactus” reflectă un paradox reuşit de arhitectul italian, un mix armonios între utilitate şi frumuseţe.

Două  modele cu un design aparte, care prefigurează stilul Citroën
După lansarea premierei mondiale, la Salonul Auto de la Geneva desfăşurat în luna Martie a acestui an, Citroën C4 Cactus W îşi face prima ieşire publică în Italia, la Săptamana Designului de la Milano.

Modelul preia din caracteristicile de personalizare ale versiunii de serie C4 Cactus, dar în configuraţia expusă la eveniment maşina se evidenţiază prin culoarea alb perlat a caroseriei, completată cu nuanţa metalizată aplicată pe membrana Airbump.

Al doilea model al mărcii, care atrage admiraţia publicului, este conceptul E-MEHARI, personalizat cu suportul casei de moda Courrèges.

Ca şi Citroën, casa de modă Courrèges adoptă acelaşi spirit creativ, văzut ca un etalon în designul franţuzesc. În urma propunerii de către Citroën a parteneriatului care are la baza proiectul de transformare a unei maşini electrice cabrio într-un accesoriu de modă exclusivist, şefii Courrèges, Jacques Bungert şi Frédéric Torloting, care "cred cu tărie in interacţiunea dintre diferitele forme creative", au primit ideea cu mare entuziasm.  În urma colaborării dintre cele două echipe de design a rezultat un model luminos, căruia i s-a acordat o mare atenţie la nuanţele şi materialele utilizate.

Conceptul dispune de o culoare predominant albă, completată cu accente de portocaliu deschis, iar designul modern creează un sentiment revigorant al libertaţii, exprimat prin funcţionalitate şi spaţiu.

La Săptamâna Designului de la Milano, Scaunul Cactus deschide o noua pagină în domeniul tehnologiei creative, în timp ce modelele Citroën C4 Cactus W şi E-MEHARI, stilizat de Courrèges, aduc noi tendinţe în designul şi tehnologia specifică mărcii Citroën, recunoscută pentru inovaţii îndrazneţe, care au trecut de mult testul timpului.

Sursa: Georgiana Patru, Manager PR Trust Motors S.R.L.
Distribuie:
AUTOVITAL

AUTOVITAL

Autovital.ro este un blog auto cu știri auto, informații auto, documentații auto și multe altele, toate din nemărginitul univers auto! Haideți să îl descoperim împreună!

0 comentarii