Săptamâna Designului de la Milano este evenimentul unde
designul întâlneşte tehnologia, prilej pentru Citroën să participe cu un
concept exclusivist – “Scaunul Cactus”. Accesoriul de mobilier cu linii
inspirate din tehnologia Airbump, regasită
pe modelul Citroën C4 Cactus poartă semnătura celebrului designer italian Mario
Bellini. În perioada 12-17 Aprilie 2016, Citroën demonstrează creativitatea designului
propriu prin expunerea a două modele cu aspect modern şi îndrazneţ: C4 Cactus W şi conceptul E-MEHARI,
personalizat cu suportul casei de
modă Courrèges.
Scaunul
Cactus, caracterizat prin stil, confort şi greutate redusă reflectă estetica şi
utilitatea practică – o apariţie exclusivistă, care face trecerea de la
domeniul auto la mobilier.
Citroën
C4 Cactus este un autovehicul modern, care iese în evidenţă printr-un stil
unic, argumentat prin caracteristicile tehnologiei Airbump: eleganţă şi rezistenţă. Formele reuşite
regăsite pe modelul C4 Cactus au reprezentat o reală sursă de inspiraţie pentru
arhitectul şi designerul italian Mario Bellini, care a atins cu opera sa o nouă
latură a designului pentru mobilier.
“Scaunul
Cactus”, un proiect de design care îmbină creativitatea şi tehnologia, îndeplineşte
cu succes două obiective majore: confortul şi caracterul practic, care vor
atrage admiraţia la Milano. Tehnologia Airbump, prezentă sub forma unor capsule cu
aer, acoperite cu membrana de tip TPU (thermo-plastic
urethane), care nu necesită mententanţa este proiectată să protejeze parţile
expuse ale maşinii împotriva zgârieturilor sau a loviturilor uşoare cotidiene.
Interesat
de această tehnologie, Mario Bellini s-a hotarat să o utilizeze într-un domeniu
total diferit, pentru a crea un produs de uz cotidian, dar inedit.
“Categoric
există elemente comune între interiorul unui automobil şi cel al unei locuinţe:
uşi, ferestre, scaune etc., dar când echipa Citroën Italia mi-a prezentat sistemul
Airbump, primul lucru la care m-am gândit, dupa atingerea materialului, a fost dacă
aş putea proiecta un scaun obişnuit din plastic, care să ofere confortul unuia
cu tapiţerie”, explica Mario Bellini,
care a continuat să testeze materialul cu capsule de aer, pentru a crea o piesă
de mobilier revoluţionară.
Numele
operei “Scaunul Cactus” reflectă un paradox reuşit de arhitectul italian, un
mix armonios între utilitate şi frumuseţe.
Două modele cu
un design aparte, care prefigurează stilul Citroën
După
lansarea premierei mondiale, la Salonul Auto de la Geneva desfăşurat în luna
Martie a acestui an, Citroën C4 Cactus W îşi face prima ieşire publică în
Italia, la Săptamana Designului de la Milano.
Modelul
preia din caracteristicile de personalizare ale versiunii de serie C4 Cactus,
dar în configuraţia expusă la eveniment maşina se evidenţiază prin culoarea alb
perlat a caroseriei, completată cu nuanţa metalizată aplicată pe membrana
Airbump.
Al
doilea model al mărcii, care atrage admiraţia publicului, este conceptul
E-MEHARI, personalizat cu suportul casei de moda Courrèges.
Ca
şi Citroën, casa de modă Courrèges adoptă acelaşi spirit creativ, văzut ca un
etalon în designul franţuzesc. În urma propunerii de către Citroën a
parteneriatului care are la baza proiectul de transformare a unei maşini
electrice cabrio într-un accesoriu de modă exclusivist, şefii Courrèges, Jacques Bungert şi Frédéric Torloting, care
"cred cu tărie in interacţiunea dintre diferitele forme creative", au
primit ideea cu mare entuziasm. În
urma colaborării dintre cele două echipe de design a rezultat un model luminos,
căruia i s-a acordat o mare atenţie la nuanţele şi materialele utilizate.
Conceptul
dispune de o culoare predominant albă, completată cu accente de portocaliu
deschis, iar designul modern creează un sentiment revigorant al libertaţii,
exprimat prin funcţionalitate şi spaţiu.
La Săptamâna Designului de la Milano, Scaunul Cactus deschide
o noua pagină în domeniul tehnologiei creative, în timp ce modelele Citroën C4 Cactus W şi E-MEHARI, stilizat de Courrèges, aduc noi tendinţe în designul şi tehnologia specifică mărcii
Citroën, recunoscută pentru inovaţii îndrazneţe, care au trecut de mult testul
timpului.
Sursa: Georgiana Patru,
Manager PR Trust Motors S.R.L.
0 comentarii