Modelul BMW
M6 GT3 cu numărul de concurs 23 a fost cel mai bine plasat BMW în cursa de 24
de ore de la Nürburgring (Germania): aflat în ultimul schimb, Dirk Werner
(Germania) a trecut linia de sosire pe locul al cincilea, după ce parcurgerea a
133 de tururi. El a împărţit cockpitul cu Alexander Sims (Marea Britanie),
Philipp Eng (Austria) şi Maxime Martin (Belgia). Cvartetul a încheiat la un tur
de modelul Mercedes învingător.
Cele două BMW M6 GT3 înscrise de Walkenhorst Motorsport au
terminat competiţia în Top 30: maşina #999, la al cărei volan s-au aflat Victor
Bouveng (Suedia), Tom Blomqvist (Marea Britanie), Christian Krognes (Norvegia)
şi Michele di Martino (Germania), a pierdut mai multe tururi pe parcursul
nopţii, atunci când s-a efectuat un pit stop prelungit pentru reparaţii, dar a
revenit în final până pe poziţia a 12-a. Maşina #101, pilotată de Matias
Henkola (Finlanda), Kazunori Yamauchi (Japonia), Max Sandritter (Germania) şi
George Richardson (Marea Britanie), a încheiat cursa pe locul al 22-lea.
Aceasta a fost prima apariţie a modelului BMW M6 GT3 în clasica de
anduranţă - iar varianta Nordschleife de la Nürburgring şi-a reconfirmat în mai
multe rânduri supranumele de "Infernul Verde". Cu ploaie torenţială
şi grindină la start, o întrerupere a cursei şi numeroase incidente, dar şi
răsturnări de situaţie într-o poveste mereu fascinantă, cursa de pe circuitul
de 25,378 kilometri s-a dovedit din nou a fi o provocare unică. Din păcate,
echipele BMW M6 GT3 au simţit deseori cât de imprevizibilă este această cursă.
Pentru o lungă perioadă de timp, #100 Schubert Motorsport BMW M6
GT3 s-a aflat în cursă pentru o clasare pe podium, până când Lucas Luhr
(Germania) a fost lovit de o maşină mai lentă pe circuitul de Grand Prix,
imediat după ora locală 9.00. El a percutat glisierele de protecţie, dar din
fericire a ieşit din cockpit fără urmări. La momentul accidentului, Luhr şi
coechipierii lui - John Edwards (SUA), Jens Klingmann (Germania) şi Martin
Tomczyk (Germania) - se aflat pe locul al treilea cu BMW M6 GT3.
Pentru cea de-a doua maşină a ROWE Racing, #22 BMW M6 GT3, cursa
s-a încheiat prematur în primele ore ale dimineţii de duminică: Klaus Graf (Germania),
care a format echipajul alături de Richard Westbrook (Marea Britanie), Nicky
Catsburg (Olanda) şi Markus Palttala (Finlanda), a fost obligat să se retragă
după o coliziune cu o maşină mai lentă în secţiunea Hatzenbach a circuitului.
Anterior, maşina #22 a fost liderul cursei pentru o vreme.
Cea de-a 44-a ediţie a maratonului din regiunea Eifel a avut un
deznodământ dezamăgitor şi pentru Augusto Farfus (Brazilia), Jesse Krohn
(Finlanda), Jörg Müller (Germania) şi Marco Wittmann (Germania). O defecţiune a
motorului l-a obligat pe Müller să tragă pe dreapta #18 BMW M6 GT3, aflată în
postura de lider la acel moment, în cursul serii de sâmbătă. Echipa Schubert a
lucrat de-a lungul nopţii pentru a repara maşina, ceea ce a însemnat că
cvartetul a putut reveni în cursă duminică dimineaţă.
Victoria în clasa Cup 5 a revenit lui Michael Schrey (Germania),
Alexander Mies (Germania), Emin Akata (Germania) şi Dries Vanthoor (Belgia),
cei patru aflându-se la comenzile #305 BMW M235i Racing înscris de echipa Bonk
Motorsport. Prin aceasta, ei şi-a extins seria victorioasă în ediţia 2016 a BMW
M235i Racing Cup, care face parte din campionatul de anduranţă VLN. În total,
13 maşina au participat la această categorie. Primul loc în clasă a reprezentat
o clasare pe poziţia a 25-a a clasamentului general.
Rezultate în cursa de 24 de ore de la Nürburgring:
#23 BMW M6 GT3, ROWE Racing, locul al cincilea
Alexander Sims (Marea Britanie), Philipp Eng (Austria), Maxime Martin (Belgia), Dirk Werner (Germania)
Alexander Sims (Marea Britanie), Philipp Eng (Austria), Maxime Martin (Belgia), Dirk Werner (Germania)
#999 BMW M6 GT3, Walkenhorst Motorsport powered by Dunlop, locul
al 12-lea
Victor Bouveng (Suedia), Tom Blomqvist (Marea Britanie), Christian Krognes (Norvegia), Michele di Martino (Germania)
Victor Bouveng (Suedia), Tom Blomqvist (Marea Britanie), Christian Krognes (Norvegia), Michele di Martino (Germania)
#101 BMW M6 GT3, Walkenhorst Motorsport powered by Dunlop, locul
al 22-lea
Matias Henkola (Finlanda), Kazunori Yamauchi (Japonia), Max Sandritter (Germania), George Richardson (Marea Britanie)
Matias Henkola (Finlanda), Kazunori Yamauchi (Japonia), Max Sandritter (Germania), George Richardson (Marea Britanie)
#18 BMW M6 GT3, Schubert Motorsport, locul al 120-lea
Augusto Farfus (Brazilia), Jesse Krohn (Finlanda), Jörg Müller (Germania), Marco Wittmann (Germania)
Augusto Farfus (Brazilia), Jesse Krohn (Finlanda), Jörg Müller (Germania), Marco Wittmann (Germania)
#22 BMW M6 GT3, ROWE Racing, abandon
Klaus Graf (Germania), Richard Westbrook (Marea Britanie), Nicky Catsburg (Olanda), Markus Palttala (Finlanda)
Klaus Graf (Germania), Richard Westbrook (Marea Britanie), Nicky Catsburg (Olanda), Markus Palttala (Finlanda)
#100 BMW M6 GT3, Schubert Motorsport, abandon
John Edwards (SUA), Jens Klingmann (Germania), Lucas Luhr (Germania), Martin Tomczyk (Germania)
John Edwards (SUA), Jens Klingmann (Germania), Lucas Luhr (Germania), Martin Tomczyk (Germania)
#99 BMW Z4 GT3, Walkenhorst Motorsport powered by Dunlop, abandon
Henry Walkenhorst (Germania), Peter Posavac (Germania), Daniela Schmid (Germania), Jaap van Lagen (Olanda)
Henry Walkenhorst (Germania), Peter Posavac (Germania), Daniela Schmid (Germania), Jaap van Lagen (Olanda)
Sursa: BMW Romania
0 comentarii