Performanța Proton Porsche zădărnicește o victorie italiană pentru Ferrari.
LMP2
Competiția de patru ore din European
Le Mans Series (ELMS) de la Imola a început pe un soare strălucitor, dar s-a
sfârșit pe
ploaie. Echipele Dunlop de la clasa LMP2
s-au luptat din greu, dar au fost răsplătite cu primele 5 locuri în clasament. Thiriet
by TDS a luat steagul caroiat într-un Oreca-Nissan, în timp ce G-Drive Racing (Gibson-Nissan)
a terminat cursa pe locul secund, extinzându-și poziția de lideră în
campionat. Dragonspeed Racing (Oreca-Nissan) a venit pe locul trei, după o
cursă puternică desfășurată ca urmare a unui start din pole position. Ritmul a fost puternic,
timpul fiind semnificativ redus față de anul trecut, cel mai bun tur de pistă al cursei fiind stabilit de
Nicolas Lapierre de la Dragonspeed (1:34.799), cu aproape două secunde mai
rapid decât cel mai rapid tur de pistă din 2015, de 1:36.650.
Deși ploaia a căzut din
greu, punând capăt depășirilor pe pistă, opririle la pit-stop pentru a schimba anvelopele cu unele
de ploaie au afectat ordinea câtorva echipe. Lidera la clasa LMGTE, ca și la LMP2, a rămas totuși neschimbată, mașina Porsche cu numărul
77 de la Proton Competition luând victoria clasei după ce a dominat această
cursă. Cei de la JMW Motorsport (Ferrari 458 Italia) au luat primele lor puncte
din acest sezon pentru locul al doilea, după ce cei de la AT Racing, tot cu un
Ferrari, și-au adjudecat a treia treaptă a podiumului și și-au consolidat poziția de lideri în
clasament.
Strategii pentru anvelope
În timpul celor trei ore
de cursă în care competiția s-a derulat pe teren uscat, echipele LMP2 au folosit ambii compuși disponibili (soft și mediu), unele optând
să schimbe chiar de două ori anvelopelele. Echipele de la clasa LM GTE au optat
pentru compusul mediu pentru vreme uscată, echipele putând din nou să schimbe
în două rânduri anvelopele. Ploaia, care a început inițial doar pe o parte a
circuitului, a determinat unele echipe să treacă la opțiune de anvelope
intermediare, dar ploaia abundentă ce a urmat a împins toate echipele să treacă
la anvelope de ploaie pentru ultima oră de concurs. Codul galben și perioadele de trecere
al safety car-ului ca răspuns la ploaia bruscă de pe traseu au împiedicat orice
depășire.
Mike McGregor, Dunlop Manager Testing & Track Support
“A fost un lucru
realmente bun pentru Porsche să obțină această victorie după ce Aston Martin a luat prima victorie a sezonului
în etapa de la Silverstone. Am avut un feedback pozitiv din partea echipelor și a piloților privind performanța anvelopelor. La fel,
este minunat că cei de la Thiriet by TDS Racing au câștigat la ambele clase.
Trebuie să transmitem și un mare mulțumesc tuturor echipelor pentru acest weekend bun de cursă. Următoarea etapă
pentru noi și pentru echipele noastre din ELMS și din Campionatul Mondial de Anduranță este Le Mans – marea
competiție! Vom sprijini testele pe care unele echipe optează să le desfășoare ca pregătire pentru
această cursă de 24 de ore.”
Anvelope Dunlop pentru ELMS 2016
- Competiție deschisă
din punct de vedere al anvelopelor – 14 mașini în competiție
- 10noi
intrați la
Silverstone au ales anvelope Dunlop
- Două
din trei specificații
nominalizate per etapă
- Opțiunile soft și
mediu-uscat nominalizate pentru Silverstone
- Anvelope
permise per eveniment de 4 ore: cinci seturi și două anvelope separat.
LMGTE– toate motocicletele echipate Dunlop (mediu, mediu-plus,
intermediare, ploaie)
- Anvelopele de o singură marcă pentru trei productori diferiți prezenți în cursă
- Anvelope
permise per eveniment de 4 ore: nelimitat
- Anvelope
intermediare introduse pentru 2016
- Gama de anvelope confidențială pentru 2016 – utilizare supervizată cu un nivel ridicat de performanță.
Sursa: Izabella Ghita,
PR Managing Partner INKCOMM PR
0 comentarii