După
victoria în clasamentul general şi două succese la clasă în competiţia de anul
trecut a International Engine of the Year Awards, sistemul de propulsie ce
echipează BMW i8 a triumfat încă o dată în categoria lui - clasa motoarelor cu
capacitatea între 1,4 şi 1,8 litri - la ediţia de anul acesta. Succesul BMW
Group la Premiile Internaţionale Motorul Anului 2016 reprezintă o nouă dovadă a
potenţialului de performanţă al pachetului de tehnologii Efficient Dynamics,
care, cu începere din 2007, a permis o îmbunătăţire continuă a plăcerii
condusului, în timp ce consumul şi emisiile au fost reduse.
International Engine of the Year Awards au fost lansate în 1999 -
de atunci, cu un total de 67 de victorii la clasă şi în clasamentul general,
BMW este cel mai de succes producător în această competiţie, cu un număr
aproape dublu faţă de orice altă marcă din piaţă. De altfel, în fiecare an, BMW
şi-a adjudecat cel puţin o distincţie. . În acest an BMW a înregistrat 9
clasări de podium dintr-un total de 12 categorii.
În fiecare an, juriul de specialitate, care acum a fost format din
65 de jurnalişti auto din 31 de ţări, selectează cele mai bune exemplare în numeroase
categorii. Câştigătorii premiilor sunt prezentaţi, împreună cu distincţiile
lor, în cadrul unei gale ce a avut loc miercuri, 1 iunie 2016, la Engine Expo
din Stuttgart.
Sistemul hybrid plug-in ce propulsează BMW i8 combină
performanţele unui automobil sport cu economia de combustibil a unui model de
clasă mică. Motorul cu ardere internă, cu trei cilindri, de la BMW i8 dezvoltă
170 kW/231 CP şi acţionează puntea spate, în timp ce electromotorul de 96
kW/131 CP este alimentat de un acumulator litiu-ion, care poate fi încărcat de
la o sursă casnică de energie electrică, şi transmite puterea spre puntea faţă.
Acest sistem hybrid plug-in, dezvoltat şi produs de BMW Group, permite o
autonomie de până la 37 de kilometri în regimul de testare EU şi o viteză
maximă de 120 km/h în regim integral electric, cuplate cu o experienţă a
condusului cu tracţiune integrală, evidenţiată de acceleraţia puternică şi o
distribuţie dinamică a puterii în virajele abordare sportiv.
Cea mai
puternică dintre cele două surse acţionează puntea spate şi utilizează impulsul
electric oferit de sistemul hibrid pentru a furniza plăcerea condusului
specifică BMW, dar şi un nivel revoluţionar în ceea ce priveşte eficienţa.
Sprintul de la 0 la 100 km/h este realizat în 4,4 secunde, cu un consum mediu
mixt - calculat în ciclul de testare EU pentru automobile hybrid plug-in - de
2,1 l/100 km şi 11,9 kWh de electricitate. Aceasta echivalează cu emisii CO2 de
49 g/km.
Sursa: BMW Romania
0 comentarii